ساخت یک حسگرژلی برای مراقبت از اعضا داخلی بدن انسان+تصاویر



اخبار علمی - ساخت یک حسگرژلی برای مراقبت از اعضا داخلی بدن انسان+تصاویر

محققان ژاپنی به تازگی یک حسگر با ژل خاصی ساخته‌اند که به طور مستقیم و بدون هیچ لغزشی برای نظارت روی اندام های داخلی بدن انسان می‌چسبد.

به گزارش فارس، گروهی از محققان ژاپنی به تازگی یک حسگر با ژل خاص ساخته‌اند که به طور مستقیم در اندام‌های داخلی بدن انسان می‌چسبد، این حسگر برای اندازه گیری سیگنال‌های الکتریکی بسیار کوچک ساخته شده است. این حسگر ژل به هر نوع سطح داخلی از جمله قسمت‌های مرطوب، لیز و چسبناک اعضا داخلی بدن انسان می‌چسبد و می‌تواند از فعالیت‌های الکتریکی و تنش داخلی بدن مراقبت کند.

سنسور ژل از ترکیب پلی وینبل الکل ساخته شده به همین دلیل می‌تواند روی یکی از قسمت‌های داخلی بدن انسان بدون لیز خوردن یا کنده شدن ثابت بماند.

پلی وینبل الکل یکی از پلیمرهای سازگار با طبیعت و محلول در آب است که دارای خواص بسیار عالی و همچنین خواص امولسیون کننده در محیط است؛ مقاومت بسیار عالی شیمیایی و خواص فیزیکی ریزن پلی وینبل الکل باعث استفاده بسیار وسیع این رزین در صنعت شد؛ این پلیمر یک چسب بسیار مرغوب است و مقاومت بسیار خوبی در مقابل حلال ها، روغن و گریس دارد.

حسگر ژل قادر به تنظیم دستگاه ضربان قلب است و می‌تواند آن را تنظیم کند و بر ضربان قلب و جزئیات آن نظارت دارد. همچنین می‌تواند برای اطمینان، از یک عضو شکسته که تحت فشار نباشد مراقبت کند، درمان آن را تسهیل بخشد و نظارت داشته باشد.

در حال حاضر این سنسور الکترونیکی در مرحله نمونه اولیه است، اولین آزمون این حسگر بر روی موش انجام شد و محققان قادر به تعیین محل آن در قلب بودند با این حال تا قبل از اینکه برای انسان استفاده شود باید چند سال مورد آزمایش قرار گیرد.

 

اخبار,اخبار علمی ,مراقبت از اعضا داخلی بدن

 

اخبار,اخبار علمی ,مراقبت از اعضا داخلی بدن

 

اخبار,اخبار علمی ,مراقبت از اعضا داخلی بدن

 اخبار علمی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------