ناسا تفنگ فضایی می‌سازد



ناسا با همکاری شرکتی در بروکلین در حال تولید نخستین تفنگ فضایی جهان است که می‌تواند پس از نزدیک شدن فضاپیمای رباتیک به نزدیکی یک سیارک در آینده، آن‌ را به قطعات کوچکتر برای جمع‌آوری بعنوان نمونه منفجر کند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، ناسا و شرکت Honeybee Robotics اکنون به عنوان بخشی از ماموریت تغییر مسیر سیارک (ARM) که به آزمایش قدرت یک سیارک به منظور تعیین محکم بودن آن‌ها برای نمونه‌برداری می‌پردازد، بر روی این تفنگ فضایی در حال کار هستند.

 

اخبار , اخبار علمی,ساخت تفنگ فضایی,ساخت تفنگ فضایی توسط ناسا


ماموریت ARM قصد دارد بخش بزرگی از یک سیارک را برداشته و آن را به مدار ماه منتقل کند. سپس یک فضاپیمای سرنشین‌دار به نمونه‌برداری از آن پرداخته و این نمونه‌ها را برای آزمایشات بیشتر به زمین ارسال خواهد کرد.

کریس زاکنی، مدیر فناوری اکتشاف شرکت Honeybee Robotics اظهار کرد: جمع‌آوری و خصیصه‌یابی نمونه‌های یک سیاره، به خودی خود هدف علمی مهمی محسوب می‌شود و ناسا آن را به عنوان گام مهمی در جهت اکتشاف انسانی مریخ در نظر گرفته است.

سازمان فضایی ناسا قصد دارد در اوائل دهه 2020 یک ماموریت بدون سرنشین را به سوی سیارک پرتاب کند. دانشمندان در بخشی از این ماموریت، از یک فضاپیمای رباتیک برای گرفتن سنگ بزرگی از سطح یک سیارک نزدیک به زمین استفاده کرده و آن را به مدار ثابت‌تری در اطراف ماه برای کاوش توسط فضانوردان خواهند فرستاد.

شلیک یک گلوله با تفنگ به سطح سیارک، به فیزیکدانان اجازه خواهد داد تا با اندازه‌گیری سرعت حرکت ارتجاعی سنگ، بر روی استحکام آن کار کنند.

ناسا تاکنون سه سیاره معتبر Itokawa، Bennu و 2008 EV5 را برای این ماموریت انتخاب کرده است. این سازمان انتظار دارد سالانه یک یا دو کاندید دیگر را تا زمان ماموریت نهایی شناسایی کند.

فضاپیمای رباتیک ARM در طول ماموریت خود چند قابلیت مورد نیاز برای ماموریت‌های انسانی آینده را مورد آزمایش قرار خواهد داد. 

 

اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------