پيشگيري از ديابت با پيامک



 

سازمان Arogya World سرويس جديدي براي کمک به جلوگيري و افزايش آگاهي در مورد بيماري ديابت در هند طراحي کرد.

به گزارش ايسنا، اين طرح سلامت نوآورانه از سرويس Nokia Life Tools استفاده مي‌کند تا پيام‌هاي متني درباره جلوگيري از اين بيماري ارسال کنند؛ آن هم در کشوري مانند هند که يک ميليون نفر از هر 50 ميليون نفر آن، از ابتلا به اين بيماري رنج مي‌برند.

اين پروژه که در نشست سالانه CGI در نيويورک معرفي شد، يکي از نخستين برنامه‌هاي سراسري mHealth در يک کشور در حال توسعه است.

جواهر خنجيلال، رييس کل Nokia Life Tools در جهان مي‌گويد: «تلفن‌هاي همراه در انقلاب اطلاعات در زندگي روزمره ميليون‌ها نفر طلوع مي‌کنند؛ مخصوصا در بازارهاي رو به ‌رشد. با ارسال پيام‌ها با روندي مداوم و پايدار، به منظور جلوگيري از ديابت، به مخاطباني که در پروفايل استفاده‌کنندگان از پلت‌فرم Nokia Life Tools ثبت شده‌اند، ما بر اين باوريم که مردم را براي وفق دادن با سبک زندگي سالم‌تر تشويق مي‌کنيم.»

بيماري ديابت بسيار قابل پيشگيري است و در 80 درصد از موارد مي‌توان از آن جلوگيري کرد؛ مثلا با ترک استعمال دخانيات، افزايش فعاليت بدني و بهبود رژيم غذايي.

اين سرويس براي يک ميليون نفر کاربر اول در شبه‌قاره که در گوشي‌هاي خود Nokia Life Tools و اشتراک شبکه Health Channel (کانال سلامت) دارند، رايگان است و به هيچ دانلود يا اشتراگ ديگري نياز نخواهد بود.

پيامک آگاهي يا اطلاع‌رساني در سراسر هند به 12 زبان محلي از نوامبر 2011 تا اکتبر 2013 يا تا زماني که يک ميليون کاربر هندي به اين سرويس دسترسي پيدا کنند در دسترس است.... / تحلیل : عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------