رباتی که به ماموریت می‌رود



اخبار,اخبار علمی,ربات,ساخت ربات

طراحان هوش مصنوعی به این ربات امکان دیدن جهان را دادند و او را برای انجام 16 ماموریت در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا برنامه ریزی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  و به نقل از خبرگزاری رزبالت(Rosbalt.ru)، ربات Hitchbot  در کانادا طراحی شده است.

طراحان هوش مصنوعی به این ربات امکان دیدن جهان را دادند و او را برای انجام 16 ماموریت در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا برنامه ریزی کردند.

به عنوان مثال، ربات باید آبفشانها در پارک ملی یلوستون را ببیند،‌یا به موسیقی جاز در نیواورلئان گوش دهد. چگونه ربات، ماموریت ها را انجام می‌دهد را می‌توان در توییتر رسمی او، اینستاگرام ، فیس بوک و نیز در سایت خود پروژه دنبال کرد.

ظاهر ربات شبیه به سطل دست و پادار با قد کمی بیش از 90 سانتی متر و وزن حدود 11 کیلوگرم است.

 دوربین‌های ویدویی و جعبه صدا- سنتز کننده گفتار و برنامه Cleverscript که همچنین امکان می‌دهد ربات به سوالات ساده مانند: اهل کجایی، و سرگرمی های تو چیست پاسخ دهد، جایگزین چشمان او شده‌اند.

با این حال، شاید یکی از مهم‌ترین اجزاء این اتواستاپ زن اتوماتیزه شده،‌GPS (جی پی اس ) جاسازی شده در آن است.

در نتیجه ناویگیتور(رهیاب)، ربات می تواند به راننده‌ای که او را به عنوان مسافر مجانی سوار کرده، توضیح دهد که او به کجا باید خود را برساند. قبل از ایالات متحده آمریکا، hitchbot به کانادا، آلمان و هلند سفر کرده بود.

یکی از اهداف این پروژه- بررسی اینکه گروه مردم به این اتواستاپ زن غیر معمول واکنش نشان می‌دهند، و آیا ربات می‌تواند به مردم اعتماد کند، ‌‌‌‌‌‌است.

چنین پروژه‌هایی در نگاه اول طنز آمیز هستند، اما در واقع اهمیت بسیار زیادی دارند، با بررسی و شناخت اینکه چگونه ربات‌ها می‌توانند به طور مستقل جهت یابی کنند، در آینده هوش مصنوعی را می‌توان برای پژوهش و بررسی محل‌های سخت خطرناک برای شرایط انسان- برای مثال آتشفشانها به کار برد.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------