اپل دوستدار محيط زيست نيست+عکس



اپل دوستدار محيط زيست نيست+عکس

سازمان صلح سبز از اپل،آمازون و مايکروسافت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران، سازمان صلح سبز اعلام کرد که نمودار رايانش ابري اپل، آمازون و مايکروسافت به دليل مصرف بيش از حد انرژي، براي محيط زيست مضر است.

 , ,اپل ,اپل  و محیط زیست,سازمان هاي دوستدار محيط زيست,انرژی

 

گزارشات سازمان هاي دوستدار محيط زيست حاکي از آنست، در حالي که 3 غول تکنولوژي دنيا، اپل، آمازون و مايکروسافت به سرعت در حال گسترش مراکز داده هاي خود براي تغذيه نيازهاي رسانه اي مصرف کنندگان هستند، اما هيچ تلاشي براي استفاده از منابع پاک انرژي مانند انرژي خورشيدي نکرده و تکيه آنها بر انرژي هاي فسيلي است.

شرکت اپل در اين ميان داراي بالاترين حد اتکا بر منابع انرژي مبتني بر ذغال سنگ است که 55 درصد از کل انرژي مصرفي اين شرکت را تأمين مي کند.

اما اپل گزارش سازمان صلح سبز را انکار و طي بيانيه اي اعلام کرده است که اين شرکت 60 درصد از انرژي مصرفي خود را از منابع انرژي قابل جايگزين مانند انرژي خورشيدي و همچنين نصب و راه اندازي سلول هاي سوختي تأمين مي کند که هر دو بزرگترين ابتکارات در نوع خود هستند.

 , ,اپل ,اپل  و محیط زیست,سازمان هاي دوستدار محيط زيست,انرژی

 

رایانش ابری يا Cloud Computing مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های بزرگ کامپیوتری مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل سرویس‌های فناوری اطلاعات (شامل سخت افزار، نرم افزار، اطلاعات و سایر منابع اشتراکی رایانشی) با به کارگیری اینترنت ارائه می‌کند.

واژهٔ "ابر" واژه‌ای است استعاری که به اینترنت اشاره می‌کند و در نمودارهای شبکه‌های رایانه‌ای نیز از شکل ابر برای نشان دادن شبکه اینترنت استفاده می‌شود./باشکاه خبرنگاران

مترجم:سمانه علي زاده

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------