دستگاه دیجیتال انجماد سلول های جنسی ساخته شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دستگاه دیجیتال انجماد سلول های جنسی ساخته شد

 محقق ایرانی دستگاه دیجیتال برای انجماد سلول های جنسی گیاهی و جانوری ساخت .

 محقق ایرانی دستگاه دیجیتال برای انجماد سلول های جنسی گیاهی و جانوری ساخت .

ˈامیررضا شفیعیˈ سازنده این دستگاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این دستگاه از سه قسمت محفظه انجماد، تانک دوجداره استیل به عنوان منبع تغذیه ازت و یک نرم افزار اختصاصی تشکیل شده است.محفظه انجماد که برنامه های انجماد در آن انجام می شود شامل یک شیر الکتریکی مقاوم به سرما، یک الکتروموتور به همراه پروانه به منظور هم دما کردن محیط، یک جفت دستگاه گرم کننده (هیتر) برای خشک کردن محیط بعد از اجرای برنامه و یک حسگر حرارتی با دقت یک دهم درجه سانتیگراد است . این حسگر قابلیت تحمل دمای منفی 200 درجه سانتیگراد را دارد.

این مخترع خاطرنشان کرد: تانک دو جداره استیل با عایق بندی کامل ، منبع ماده اولیه ایجاد برودت یا همان ازت مایع است. این تانک دارای خروجی هایی همچون ورودی ازت مایع، شیرتغذیه، شیرهواگیری، شیر تخلیه و شیرفشار ساز است . این تانک به واسطه یک لوله مخصوص به شیر الکتریکی دستگاه وصل می شود.

شفیعی اظهار داشت: نرم افزار به کار رفته در این دستگاه با دریافت اطلاعات دمای محیط انجماد از حسگر حرارتی و ارتباط با بورد الکترونیکی ، برنامه انجماد را اجرا می کند.

به گفته وی این دستگاه در مقایسه با نمونه های خارجی قیمت کمتری دارد. از این رو می توان به راحتی در مراکز درمانی از آن استفاده کرد . در حال حاضر نمونه های خارجی این دستگاه در مراکز درمانی کشور استفاده می شود که بهتر است با توجه به قیمت پایان، از نمونه ایرانی استفاده شود ./ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------