سیگار کشیدن در بارداری موجب مرگ ناگهانی نوزاد می شود



 

 

سیگار کشیدن در بارداری موجب مرگ ناگهانی نوزاد می شود

 

عوارض دود سیگار برای کودکان از زمان بارداری شروع می شود یعنی زمانی که دستگاه تنفس هنوز به طور کامل شکل نگرفته است و در طی این دوران با استعمال هر نخ سیگار توسط مادر و یا اطرافیان، اثرات جانبی زیادی در جنین به وجود می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این مطلب افزود:‌ سیگار کشیدن در طول حاملگی موجب بیماری های زیادی مانند مرده زایی، سقط خود به خود، مرگ جنین و مرگ در دوران نوزادی می شود.

مهندس خدیجه محصلی افزود:‌ وزن نوزادان مادران سیگاری حدود 170تا 200 گرم کمتر از نوزادان مادران غیر سیگاری است و همچنین پیدایش برونشیت و عوارض تنفسی در سال اول زندگی در کودکانی که یکی از والدین آنها سیگار می کشد شایع تر است.

وی تصریح کرد:‌ میزان بروز سرما خوردگی، عفونت گوش میانی، گلو درد و گرفتگی صدا در کودکانی که والدین سیگاری دارند بیش از کودکانی است که والدین غیر سیگاری دارند.

به گفته وی، دود ناشی از استعمال دخانیات حاوی بیش از چهار هزار ماده سمی و بیش از 80 ماده سرطان زا است که افراد غیر سیگاری به صورت غیرداوطلبانه در معرض ابتلا به بیماری های ناشی از آن هستند.

محصلی ادامه داد: قرار گرفتن در معرض دود سیگار، خطر ابتلا بیماری های تنفسی را در بالغین تا حدود 25 درصد و در کودکان تا حدود 50 تا 100 درصد افزایش خواهد یافت همچنین ریه های فرد سیگاری که در مجاورت فرد سیگاری بوده است، عملکرد ضعیف تری نسبت به یک فرد غیر سیگاری سالم دارد...../تحلیل:انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------