مادر شدن مسری است!



اخبار ,اخبار علمی ,مادر شدن

اخبار علمی - مادر شدن مسری است!

نتایج پژوهش صورت گرفته توسط پژوهشگران ایتالیایی نشان می‌دهد، مادر شدن بین زنان مسری بوده و زمانی که تعدادی از دوستان قدیمی - بویژه دوستان دوره دبیرستان- صاحب فرزند می‌شوند، تمایل به مادر شدن در بین سایرین نیز افزایش پیدا می‌کند.

در این پژوهش که با مشارکت 1700 زن آمریکایی 15 تا 30 ساله انجام شد، پژوهشگران دانشگاه باکانی ایتالیا نقش دوستان را در تولد اولین فرزند مورد بررسی قرار دادند.

 

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد، مسری بودن مادر شدن در بین زنان جوان بسیار شایع است.

 

به گفته «نیکولت بالبو» سرپرست تیم تحقیقاتی، تصمیم برای مادر شدن در بین زنان جوان بیشتر تحت تأثیر گروه‌های اجتماعی است تا شخصیت خود فرد؛ به عبارت دیگر زمانی که زنان جوان متوجه می‌شوند دوستان آنها مادر شده‌اند، تمایل آنها به مادر شدن افزایش پیدا می‌کند.

 

قرار گرفتن در جمع دوستانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، فشار روانی زیادی بر فرد وارد کرده و تمایل وی را برای مادر شدن افزایش می‌دهد؛ همچنین دوستان یک منبع آموزشی مهم برای نحوه مادر شدن و مراقبت از کودک محسوب می‌شوند.

 

بیشترین میزان تأثیر‌پذیری برای مادر شدن نیز در بین گروه دوستان قدیمی گزارش شده است که نشان‌دهنده تأثیر دوستان دوره دبیرستان بر زندگی افراد حتی پس از فارغ‌التحصیلی است.

 

نتایج این پژوهش در مجله American Sociological Review منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------