قطب های زمین جا به جا می شوند!



  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,قطب های زمین

دانشمندان با توجه به اطلاعات ماهواره ای معتقدند در آینده نزدیک قطب های زمین جابه جا خواهد شد. این امر به غیرقابل سکونت شدن برخی مناطق کره خاکی منجر می شود.

به گزارش مهر به نقل از میل آنلاین،  زمین هسته ای مذاب دارد که یک حوزه مغناطیسی ایجاد می کند. این حوزه که سیاره خاکی را از اشعه های ویرانگر خورشید محافظت می کند، هزاران کیلومتر در فضا گسترده شده و روی همه چیز از سیستم های مخابرات جهانی تا شبکه های توزیع برق تاثیر می گذارد.

 

این در حالی است که آخرین اطلاعات ماهواره های سه گانه Swarm متعلق به سازمان فضایی اروپا نشان می دهند احتمالا این جابه جایی در آینده ای نزدیک رخ دهد. این ماهواره ها حوزه مغناطیسی زمین را رصد می کنند.

 

البته دانشمندان هنوز دلیل این رویداد را نمی دانند ولی آن را یک فعالیت مداوم اعلام کرده اند.

 

این حوزه مغناطیسی طی  ۲۰۰ سال اخیر ۱۵ درصد ضعیف تر شده است. در همین راستا دانیل بیکر مدیر آزمایشگاه فیزیک فضایی و اتمسفری در دانشگاه کلورادو نیز آن را نشانه ای دیگر از جابه جایی قطب های زمین می داند.

 

به گفته او در صورت جابه جایی قطب های زمین، برخی مناطق غیر قابل سکونت خواهند شد.

 

از لحاظ تاریخی قطب های شمال و جنوب زمین هر٢٠٠ تا ۳۰۰ هزار سال یک بار جابه جا می شوند. اما اکنون ٧٨٠ هزار سال است که این تغییر اتفاق نیفتاده است. در همین همین راستا دانشمندان هشدار  داده اند و نتایج آن را فاجعه بار اعلام کرده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------