"مرکز کیهان" کجاست؟



  اخبارعلمی ,خبرهای علمی ,مرکز کیهان

شهر تولسا در اوکلاهامای آمریکا میزبان منطقه‌ای به نام "مرکز کیهان" است که قوانین فیزیک را زیر سوال برده است.

 به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، از جمله عجایب این نقطه، عدم کاربرد قوانین صدا و بازتاب در آن است که تاکنون کسی نتوانسته توضیحی برای آن پیدا کند.

 

"مرکز کیهان" شامل یک دایره کوچک از جنس بتون است که اطراف آن را دایره ای از 13 آجر پوشانده است. مساحت دایره بتونی 76 سانتیمتر بوده و با احتساب دایره آجری بیرونی، قطر آن به 2.5 متر می‌رسد.

 

اگر شخصی در دایره مرکزی قرار گرفته و از خود صدایی ایجاد کند، بازتاب صدای خود را خواهد شنید اما بازتاب از صدای تولید شده اولیه بلندتر است.

 

اتفاق جالب‌تر دیگر این است که افراد خارج این دایره نمی‌توانند چیزی بشنوند و تنها کسی که در درون دایره بتونی قرار دارد، قادر به شنیدن بازتاب صداست.

 

همچنین اگر فرد داخل دایره بتونی بخواهد با افراد بیرون آن صحبت کند، صدای وی به شکل غیرواضح شنیده خواهد شد.

 

این وجه از دایره توسط محققان زیادی مورد بررسی قرار گرفته و فرضیه‌های زیادی برای آن ارائه شده است. از آن جمله می‌توان به این توضیح علمی اشاره کرد که تحریف صدا در اثر بازتاب سهموی(سهمی‌گون) دیوار مدور کاشته شده اطراف دایره بتونی ایجاد می‌شود. البته این نظریه هنوز تائید نشده است.

 

این دایره‌ها در دهه 1980 ساخته شده‌اند و برخی بر این باورند که آنها در واقع گردابی هستند که تمام انرژی‌های کیهانی در آنجا با هم ملاقات می‌کنند. البته این نظریه تایید نشده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------