خیرین بیشتر عمر می كنند!



 

 

خیرین بیشتر عمر می كنند!

 

 

تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه میشیگان نشان داد افرادی كه خود را به دلایل غیرخودخواهانه مانند كمك به دیگران داوطلب می كنند، به نسبت افرادی كه دست كمك دهنده ندارند، بیشتر عمر می كنند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این درحالی است كه افرادی كه عمدتا به دلایل خودخواهانه تر داوطلب می شوند، از این فایده بی نصیب هستند.

سارا كانورا از دانشگاه میشیگان در بیانیه ای اظهار كرد: این مساله می تواند بدین معنا باشد كه افرادی كه انگیزه اصلی داوطلب بودن آنها، سایر مردم هستند، ممكن است از تنشهای مرتبط با داوطلب بودن مانند محدودیت های زمانی و دستمزد كم در امان باشند.

كانورا و همكارانش به بررسی نتایج یك مطالعه بر روی ۱۰ هزار و ۳۱۷ شهروند شهر ویسكانزین از زمان فارغ التحصیلی از دبیرستان در سال ۱۹۵۷ تاكنون پرداختند. در سال ۲۰۰۸ میانگین سنی شركت كنندگان ۶۹ سال و تقریبا نیمی از آنها مونث بودند.

در سال ۲۰۰۴ این شركت كنندگان به گزارش دفعات داوطلب شدن خود در ۱۰ سال گذشته پرداختند. آنها همچنین دلایل خود را برای این كار توضیح داده یا در شرایطی كه داوطلب نشده، اما قصد آن را داشتند به توضیح دلایل خود پرداختند.

انگیزه برخی از این شركت كنندگان بیشتر به سوی دیگران بود. با این حال برخی دیگر از آنها از دلایل خودمحوری بیشتر برای داوطلب شدن برخوردار بودند.

این محققان سپس به مقایسه دلایل داوطلبان با اطلاعات سلامت جسمانی آنها كه بیشتر در سال ۱۹۹۲ جمع آوری شده بود پرداختند. آنها همچنین شرایط اجتماعی اقتصادی، سلامت روحی، حمایت اجتماعی، وضعیت تاهل و عوامل خطر سلامت از جمله كشیدن سیگار، شاخص توده بدن و استفاده از الكل را در فرد مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند افرادی كه برای دلایل نوع دوستانه تر داوطلب می شدند، از میزان کمتر مرگ و میر در سال ۲۰۰۸ نسبت به افرادی كه داوطلب نمی شدند، برخوردار بودند.

از میان دو هزار و ۳۸۴ غیرداوطلب، ۴.۳ درصد طی چهار سال بعدی مردند؛ درحالی كه این میزان در میان داوطلبان نوع دوست ۱.۶ درصد بود.

این در حالی بود كه افرادی كه به دلیل رضایت شخصی به انجام این كار می پرداختند، از نرخ مرگ و میر مشابه با غیرداوطلبان برخوردار بودند.... /  خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------