مجسمه‌هایی که در مقابل چشمان شما غیب می‌شوند



اخبار,اخبار گوناگون,مجسمه

فردی به نام جولیان ووس آندره مجسمه‌هایی از بدن انسان می‌سازد که با فیزیک کوانتوم ترکیب شده اند. این مجسمه‌ها از زوایای مختلف، اشکال متفاوت دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «هنر تعاملی» از آن دست هنرهایی است که سنتِ هنری گالری‌ها و موزه ها را تغییر داده است؛ تا به آن‌ جا که هنر را به فضاهای عمومی و در سطح شهر کشانده است تا تعامل در هنر، به شیوه ی دیگری تعریف گردد.

 

به تازگی یک هنرمند، آثار جدیدی خلق کرده است که ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد. این مجسمه‌ها از ترکیب هنر تعاملی و علم فیزیک کوانتوم ساخته شده اند. اگر از رو به رو به این مجسمه‌ها نگاه کنید چیز خاص و منحصر به فردی در آن‌ها مشاهده نمی‌کنید اما جذابیت آن‌ها زمانی مشخص می‌شود که از زاویه دیگری این کار را انجام دهید.

 

مجسمه‌ها از بعضی از زاویه‌‌ها غیب می‌شوند! هنگامی که دور آن‌ها می‌چرخید این اتفاق بارها تکرار می‌شود. جولیان ووس آندره خالق این مجسمه‌ها در گذشته یک فیزیکدان بوده است اما حالا به هنر ساختن مجسمه روی آورده است. البته از آثار او کاملا مشخص است که هیچوقت فیزیک را فراموش نکرده است.

 

آثار او تجلی علم فیزیک در قالب هنر است. او در یکی از ویدیوهایی که از خود منتشر کرده است می‌گوید :" من با استفاده از علم فیزیک کوانتوم توانسته ام مجسمه‌هایی خلق کنم که از زوایای مختلف، اشکال متفاوتی دارند. اگر به آرامی زاویه دید خود را تغییر دهید اشکال کاملا متفاوتی مشاهده می‌کنید."

 

در بیشتر پروسه ساخت این آثار از برش لیزری استفاده می‌شود. در این مجسمه‌ها از فولاد معمولی و فولاد ضد زنگ استفاده شده است. پس از برش لیزری، قطعات را به هم جوش می‌دهند. البته لازم به ذکر است که در پروسه ساخت از چاپگر سه بعدی نیز استفاده می‌شود. این به ووس آندره اجازه می‌دهد که طرح اولیه آثارش را پیش از ساخت با فولاد، با برنز بسازد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------