کامیونی که دوست دارید از رویتان رد شود



تصویر زیر که در دسامبر ۱۹۵۷ در مجله «Mechanix Illustrated» ظاهر شد، زن خندانی را نشان می‌دهند که یک کامیون ماموت با چرخ‌های بزرگ عجیب از روی او رد می‌شود.

به گزارش برترین‌ها،  تصویر زیر که در دسامبر ۱۹۵۷ در مجله «mechanix illustrated» ظاهر شد، زن خندانی را نشان می‌دهند که یک کامیون ماموت با چرخ‌های بزرگ عجیب از روی او رد می‌شود. اما اشتباه نکنید! او یک زن قوی هیکل با توانایی‌های خارق العاده نیست که می‌خواهد قدرت خود را به نمایش بگذارد، بلکه یک زن کاملا عادی است. به نظر می‌رسد او در حال لذت بردن از یک سرگرمی بی‌خطر است. این خودروی ۷ تنی غول پیکر «آلبی رولیگون» است.
 

اخبار,اخبارگوناگون,کامیونی که دوست دارید از رویتان رد شود


رولیگون نام تجاری نوعی تایر است که برای استفاده در زمین‌های ناهموار یا زمین‌های نرم بیابانی طراحی شده است. این تایر‌ها سطح بزرگی دارند و با هوای بسیار کم فشار پر شده اند.‌ در مقایسه با تایر‌های معمولی اتومبیل فشار آن‌‌ها ۶ تا ۷ برابر است. از آنجا که وزن این خودرو روی سطح بزرگ تایر‌ها توزیع می‌شود، در مقایسه با تایر‌های معمولی فشار بسیار کمتری وارد می‌کند. خوشبختانه فشار کم تایر‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد به راحتی تغییر شکل دهند و از دست انداز‌ها و موانع عبور کنند. عبور با رولیگون از روی فرد، احساس ماساژ به او می‌دهد.

رولیگون توسط ویلیام همیلتون آلبی اختراع شده است. او معلمی بود که در روستای اسکیمویی کوچکی در آلاسکا زندگی می‌کرد، اما بعد مخترع و بنیانگذار شرکت شد. ویلیام در یک سفر ماهیگیری در سال ۱۹۳۵ گروهی از اسکیمو‌ها را مشاهده کرد که یک قایق چوبی سنگین با ۴ تن بار را روی چند کیسه باد شده از جنس پوست خوک آبی گذاشته بودند و با غلتاندن قایق روی کیسه‌ها آن از آب بلند کرده و روی ساحل حرکت می‌دادند. ویلیام مشتاقانه ماهیگیرانی را تماشا می‌کرد که بدون زحمت قایق را روی سطح شبیبدار سنگ و ماسه‌ای حرکت می‌دادند.
 

اخبار,اخبارگوناگون,کامیونی که دوست دارید از رویتان رد شود


ویلیام در سال ۱۹۵۱ به کالیفرنیا بازگشت و شروع به کار روی نسخه مدرن کیسه‌های اسکیمویی کرد. او تایر‌هایی شبیه به کیسه با استفاده از نایلون و لاستیک ساخت که بسیار انعطاف پذیر بودند و به راحتی تغییر شکل می‌دادند. بعد از مذاکرات بسیار، یک شرکت تایرسازی قبول کرد آن‌ها را بر اساس طراحی‌های آلبی تولید کند. در نهایت آلبی کارخانه آلبی رولیگون را تاسیس و شروع به تولید وسایل نقلیه‌ای کرد که مجهز به این تایر‌های کم فشار بودند. بعد‌ها با کمک ارتش آمریکا، شرکت آلبی وسایل نقلیه‌ای مجهز به رولیگون تولید کرد.
 

اخبار,اخبارگوناگون,کامیونی که دوست دارید از رویتان رد شود


متاسفانه ویلیام آلبی نتوانست طرحش را به یک کسب و کار موفق تبدیل کند. شرکت او دچار مشکلات مالی شد و آلبی مجبور شد درسال ۱۹۶۰ دارایی‌های کارخانه اش را به جان هلند بفروشد که نام شرکت را به رولیگون تغییر داد. نام تجاری رولیگون اکنون متعلق به (nov) تولید کننده پیشروی جهان در تجهیزات و اجزای مورد استفاده در حفاری نفت و گاز است. این شرکت هنوز وسایل نقلیه مجهز به رولیگون تولید می‌کند و بزگترین مشتریان آن‌ شرکت‌های فعال در شمال آلاسکا هستند. رولیگون نقش بزرگی در حفظ میادین نفتی شمال آلاسکا دارد. این منطقه مثل زمین فوتبال مسطح است، با لایه یخ پوشیده شده و پر از دریاچه‌ها و برکه‌های کوچک است. به همین دلیل فقط رولیگون‌ها می‌توانند تجهیزات و افراد را در این منطقه انتقال دهند. علاوه بر این که به پوشش طبیعی منطقه آسیب نمی‌زنند.

اخبار,اخبارگوناگون,کامیونی که دوست دارید از رویتان رد شود

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------