ربات‌ها جایگزین خواهر و برادر برای تک فرزند‌ها (+تصاویر)



این ربات به دو زبان صحبت می کند، درس ریاضی می دهد، لطیفه تعریف می کند و با کودکان از طریق صفحه ای کامپیوتری که بر روی سینه اش نصب شده تعامل برقرار می کند.

اخبار,اخبارگوناگون, ربات‌ها جایگزین خواهر و برادر برای تک فرزند‌ها


ربات های برادر در چین برای حل مشکل تک فرزندهااختصاصی «تابناک با تو»؛ چینی ها به تازگی از رباتی شبیه به انسان رونمایی کرده اند که می تواند برای کودکان نقش برادر و یا خواهر را ایفا کند. نام این ربات «آی پال» iPal است که به تک فرزندها برای گذراندن دوران کودکی کمک می کند.

این ربات به دو زبان صحبت می کند، درس ریاضی می دهد، لطیفه تعریف و با کودکان از طریق صفحه ای کامپیوتری که بر روی سینه اش نصب شده تعامل برقرار می کند.

والدین می توانند با استفاده از تلفن همراه هوشمندی که بر روی این ربات کار گذاشته شده از آخرین اخبار فرزند خود مطلع شوند. این ربات که در اندازه  و طول یک کودک پنج ساله است می تواند حرکت کند و برقصد و فناوری که در آن به کار برده شده، به او قدرت تشخیص چهره ی دوستانش را می دهد، و بدین ترتیب چشم های او در جستجوی خواهر و برادر فرضی اش خواهد بود.

 

اخبار,اخبارگوناگون, ربات‌ها جایگزین خواهر و برادر برای تک فرزند‌ها


آقای «هان لی لی» مدیر مالی شرکت «شینزن هیزولی» می گوید: بهترین چیزی که این ربات انجام می دهد این است که به والدین و نزدیکان کودک اجازه می دهد تا در هر زمانی که می خواهند کنار بچه هایشان باشند زیرا این ربات گفت وگو محور است و می تواند محبت خانواده را به کودک منتقل کند.

قیمت این ربات ۹۰۰۰یو ان چینی معادل با ۱۴۰۰ دلار است و به نظر می رسد، برای مردم چین که برای کنترل جمعیت روزافزون کشورشان به تک فرزندی گرایش دارند، ایده ی جالب و راهگشایی باشد.

 

اخبار,اخبارگوناگون, ربات‌ها جایگزین خواهر و برادر برای تک فرزند‌ها

 

 

تابناک باتو

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------