سریع‌ترین پرنده جهان / عکس



کارشناسان با بررسی‌های فراوان متوجه شدند خفاش بدون دم برزیلی با میانگین سرعت 160 کیلومتر در ساعت سریع‌ترین پرنده جهان محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، پرندگان با سرعت‌های مختلف پرواز می‌کنند و هر کدام از آنها با توانمندی‌های خود می‌توانند به شیوه‌های مختلف آسمان را طی کنند. ولی آیا تاکنون فکر کرده‌اید سریع‌ترین پرنده جهان در زمینه پرواز کردن کدام است؟

 

دانشمندان بر اساس مطالعات خود روی خفاش بدون دم برزیلی متوجه شدند این پرنده می‌تواند با حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت در آسمان پرواز کند و به همین خاطر از آن به عنوان سریع‌ترین پرنده در حیوانات موجود در کره خاکی یاد می‌شود.

 

زمانی که قرار باشد سرعت حرکت پرنده‌ها در آسمان محاسبه شود، انواع مختلف پرنده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. شاهین از جمله پرندگانی است که می‌تواند با سرعت 300 کیلومتر در ساعت به سمت زمین شیرجه بزند که البته این سرعت فقط هنگام سقوط به سمت زمین صورت می‌گیرد و نیروی جاذبه در این افزایش سرعت به آن کمک می‌کند.

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

مرغ‌های مگس‌خوار که پرندگان بسیار کوچکی هستند، می‌توانند با میانگین سرعت 92 کیلومتر در ساعت از هوا به زمین فرود بیایند که برای آنها نیز قدرت جاذبه سرعت را افزایش می‌دهد.

 

با این وجود در زمینه پرواز به صورت افقی، هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند سرعت خود را خفاش بدون دم برزیلی برساند. از سال 2010 میلادی به بعد بالاترین سرعتی که پرنده‌ها به صورت افقی پرواز می‌کردند 111.6 کیلومتر در ساعت گزارش شده بود.

 

با این وجود بررسی روی خفاش بدون دم برزیل نشان داد این پرنده کوچک می‌تواند با میانگین سرعت 160 کیلومتر در ساعت، عنوان سریع‌ترین پرنده جهان را به خود اختصاص دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------