ایجاد شور حسینی در شهرهای ایران با طرح‌های گرافیکی جذاب



چکیده : استفاده از بنر و پوستر برای تسلیت ماه محرم و اطلاع‌رسانی مراسم‌های عزاداری و همچنین به تصویر کشیدن وقایع عاشورا، به‌شدت حائز اهمیت است. در این مطلب، لزوم استفاده از بنر محرم را بررسی کرده و در مورد مهم‌ترین نکات طراحی و چاپ پوستر محرم اطلاعاتی ارائه داده‌ایم.

 

دانلود انواع طرح لایه باز محرم – طرح دات آی آر

دانلود انواع طرح لایه باز محرم – طرح دات آی آر

 

ماه محرم یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های مذهبی در ایران به‌حساب می‌آید. در این ماه حال‌وهوای شهرهای مختلف تغییر می‌کند و سراسر کشور، با حس‌و‌حال مراسم‌های مذهبی، دسته‌های عزاداری و... در هم می‌آمیزد؛ در‌این‌میان، استفاده از بنر و پوستر برای تسلیت ماه محرم و اطلاع‌رسانی مراسم‌های عزاداری و همچنین به تصویر کشیدن وقایع عاشورا، به‌شدت حائز اهمیت است. در این مطلب، لزوم استفاده از بنر محرم را بررسی کرده و در مورد مهم‌ترین نکات طراحی و چاپ پوستر محرم اطلاعاتی ارائه داده‌ایم.

 

بنر محرم چیست و چه کاربردی دارد؟

در زمان‌های گذشته با فرا رسیدن ماه محرم، دست پدر و مادرهایمان را می‌گرفتیم و بدون اینکه بدانیم اصلا کجا هستیم و چرا جمعیتی درحال سینه زدن و عزاداری هستند، راهی مجالس روضه و هیئت‌ها می‌شدیم. تکرار مداوم این صحنه‌ها در سال‌های کودکی‌مان، حس خاصی را نسبت‌به ماه محرم در دل همه ما ایجاد کرده است؛ به‌طوری‌که اکنون نیز در عزاداری امام حسین(ع) شرکت می‌کنیم و حتی تلاش‌هایی را در راستای گسترش این مراسم‌ها به عمل می‌آوریم. یکی از اقدامات بسیار مهمی که با نزدیک شدن به ماه محرم انجام می‌شود، فضاسازی شهر و نصب‌ بنرهای مختلف با موضوع ماه محرم و عاشورا است. همه ما به دفعات، با انواع بنر و پوستر محرم مواجه شده‌ایم و نمی‌توان انکار کرد که بعضی از این بنرها، به‌شیوه خاصی روح و جان ما را نوازش کرده‌اند.

 

بنر محرم می‌تواند به‌صورت پوستر، استند، بیلبورد و لمپوست طراحی و چاپ شود یا اینکه صرفا یک طرح گرافیکی باشد که در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی قرار می‌گیرد. علاوه‌بر این، ممکن است انواع طرح محرم را در پشت منبر مراسم‌ها به‌ صورت‌های مختلف مانند کتیبه پشت منبری محرم مشاهده کنید. بنرهای محرم به‌طور کلی دارای دو کاربرد مهم هستند:

  1. نخستین کاربرد این بنرها، ایجاد حال‌و‌هوای محرم به‌منظور به‌وجود آوردن شور‌و‌حال بیشتر در مردم برای حضور در مراسم‌های عزاداری است.

  2. دومین کاربرد بنر ماه محرم نیز، اطلاع‌رسانی درخصوص زمان و مکان برگزاری مراسم‌های عزاداری است.

این دو مورد اصلی‌ترین کاربرد انواع بنر تسلیت محرم و پوستر لایه باز محرم هستند؛ بنابراین، با نزدیک شدن به این ماه، شاهد انواع طرح تسلیت محرم و همچنین مدل‌های مختلفی از کتیبه محرم در سایت‌های ارائه طرح لایه باز هستیم.

 

نمونه طرح بنر و پوستر محرم

نمونه طرح بنر و پوستر محرم – tarh.ir

 

نکات مهم در طراحی بنر محرم

همان‌طورکه می‌دانید، طرح لایه باز محرم باید از جذابیت کافی برخوردار باشد و هدف موردنظر را به بهترین شکل برآورده سازد؛ بنابراین، خوب است که در فرایند انتخاب طرح بنر محرم و سپس چاپ بنر، یک سری نکات را مدنظر قرار دهید. در این بخش از مقاله، به بررسی این نکات پرداخته‌ایم:

 

توجه به کیفیت طراحی باتوجه‌به متراژ

نخستین شرط جذابیت پوسترها و بنرهای محرم، بالا بودن کیفیت آن‌هاست. این موضوع مخصوصا زمانی‌که قصد دارید بنر را در ابعاد بزرگ سفارش دهید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چنانچه قرار است بنر ماه محرم را روی بیلبوردهای سطح شهر قرار دهید یا اینکه به‌عنوان پشت منبری از آن استفاده کنید، باید حتما به کیفیت طرح بنر محرم توجه داشته باشید؛ زیرا هرچه متراژ بیشتر باشد، کیفیت بنر نیز باید در سطح بالاتری قرار گیرد.

 

استفاده از تصاویر درست

موضوع دیگری که هنگام طراحی بنر لایه باز محرم باید به آن توجه شود، تصویر به‌کار رفته در بنر است. اصولا، در رابطه با طرح بنر و پوستر محرم نمی‌توان از طیف وسیعی از تصاویر استفاده کرد؛ اما حتما توجه داشته باشید که حالتی از حزن، اندوه و عزاداری در تصاویر عیان باشد. ضمن اینکه بهتر است از طرح‌هایی که حالت تبلیغاتی دارند استفاده نکنید؛ زیرا تصاویر تبلیغاتی به دور از شأن و منزلت محتوای بنر محرم هستند.

 

یکپارچگی رنگ‌های مورد استفاده در طرح

موضوع بنرهای محرم، اندوه و عزاداری است؛ بنابراین، هنگامی‌که بنرهای مخصوص ماه محرم را در ذهن تداعی می‌کنید، هرگز نمی‌توانید یک طرح گرافیکی با رنگ‌های متنوع را متصور شوید. با‌این‌حساب، باید از رنگ‌هایی مانند مشکی، سفید، سبز و قرمز برای طراحی بنرهای محرم استفاده شود. این رنگ‌ها می‌توانند حال‌و‌هوای عزاداری را به‌خوبی در ذهن مخاطبان ایجاد کنند.

 

نمونه طرح بنر تسلیت محرم – طرح دات آی آر

نمونه طرح بنر تسلیت محرم – طرح دات آی آر

 

انتخاب فونت مناسب

انتخاب فونت باید با‌توجه‌به نوع بنری که آن را انتخاب کرده‌اید انجام شود؛ برای مثال، اگر قصد طراحی پوستر اطلاعیه محرم را دارید، باید فونتی کاملا خوانا انتخاب کنید تا همه افراد بتوانند متن نوشته‌شده را بخوانند. از‌طرف‌دیگر، اگر بنر شما با موضوع شیرخوارگان حسینی یا طرح کتیبه محرم است و یک شعر یا متن ادبی روی آن قرار می‌گیرد، می‌توانید از فونت‌های شکسته‌تر (مانند کوفی یا نستعلیق) هم استفاده کنید.

 

رعایت اختصار در متن

یکی دیگر از نکاتی که باید در طراحی بنر محرم رعایت شود، اختصار و کوتاهی متن است. البته این مورد، زمانی اهمیت خواهد داشت که بنر شما نوعی بنر اطلاع‌رسانی باشد؛ ولی در شرایطی که بنر جنبه تزئیناتی دارد (مانند پشت منبری) می‌توان تا‌جایی‌که به زیبایی آن لطمه وارد نشود، از عناصر نوشتاری مختلف استفاده کرد.

 

بررسی بنر قبل از چاپ

اگر قصد چاپ بنر و پوستر محرم را دارید حتما قبل از چاپ آن را به‌طور دقیق بررسی کنید تا فاقد غلط‌ املایی و همچنین اشتباهات گرافیکی باشد؛ همچنین بهتر است از افراد متخصص در این زمینه نیز نظرخواهی کنید.

 

طرح بنر خوش آمدگویی مراسم روضه محرم

طرح بنر خوش آمدگویی مراسم روضه محرم – tarh.ir

 

سفارش انواع بنر محرم جدید

در این مطلب، درباره اهمیت استفاده از بنر در ماه محرم مطالبی را مطرح کرده و مهم‌ترین نکات چاپ بنر و پوستر در ماه محرم را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار دادیم. ماه محرم جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ای در کشور ما دارد؛ به‌همین‌دلیل، همه‌ساله با فرا رسیدن این ماه، انواع بنر خام محرم و فایل لایه باز محرم به چاپ می‌رسد. اگر شما هم قصد تهیه بنر تسلیت محرم را دارید و در جستجوی طرح محرم جدید هستید، می‌توانید از طرح دات آی آر که بهترین مرجع برای دانلود طرح لایه باز است، کمک بگیرید؛ علاوه‌بر طراحی بنر محرم، طرح دات آی آر، در زمینه‌های مختلف دیگری همچون طراحی کارت ویزیت، تراکت، بنر تسلیت، آگهی ترحیم، کارت ویزیت، قالب اینستاگرام، لوح تقدیر، پروژه افترافکت و... نیز فعال بوده و توانسته از طریق ارائه خدمات باکیفیت، رضایت بالای کاربران را دریافت کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024