خانه‌تکانی، یک‌میلیون پوند برای صاحبان خانه به ارمغان آورد + تصاویر



زوج سال خورده اطلاع چندانی از ارزش گنجینه‌ تلنبار شده در انبار خانه شان نداشتند.

خانواده آلِن و پَت فِرت مرحوم اطلاع چندانی از ارزش گنجینه‌ای از سرامیک‌های تلنبار شده در انبار خانه این زوج درگذشته نداشتند و فقط می‌خواستند از بار آن‌همه وسایل اضافه راحت شوند؛ بنابراین تصمیم گرفتند خانه را بفروشند؛ اما زمانی که کارشناسی به خانه ییلاقی این زوج در حومه لیدز در غرب یورکشایر آمد، آن را با احساسی که هاوارد کارتر در حین گشودن مقبره توتانخامون داشت، مقایسه کرد. درون خانه، یکی از بهترین مجموعه‌های سفالی بریتانیا وجود داشت.

 

اخبار,اخبار گوناگون,وسایل قیمتی

 

این 21 سفالینه ساختِ هانس کوپر مشهور (Hans Coper)، بسیار باارزش‌تر از مجموعه موزه V&A هستند. به گفته کارشناس سرامیک جیسون وود برخی از این قطعات که تا سقف روی‌هم گذاشته‌شده بودند، واقعاً شانس آورده‌اند که با حضور دو گربه خانگی خانواده فرت که به هر جا سرک می‌کشیدند، تاکنون سالم مانده‌اند. این کارشناس، در میان آچارها و قوطی‌های روغن قدیمی بسیار کثیف درون گاراژ خانه، اجناس باارزش دیگری را نیز پیدا کرد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,وسایل قیمتی

 

آقای فرت افسر ارشد تیم جست‌وجو بود و همسرش منشی. این زوج در طی 40 سال گذشته 27000 پوند را صرف خرید مجموعه‌ای از سفالینه، طلا، نقره، اجناس شیشه‌ای، منسوجات و مبلمان کرده بودند؛ اما اکنون تنها یک گلدان چینی تزیینی از ساخته‌های سفالگرِ نامی بریتانیایی، لوسی رای (Lucie Rie) به قیمت 36،800 پوند فروخته شد.

 

اخبار,اخبار گوناگون,وسایل قیمتی

 

خانم فرت سال 2012 و همسرش آوریل امسال در سن 80 سالگی و بدون هیچ وصیت‌نامه‌ای از دنیا رفتند؛ بنابراین بازماندگان از کارشناسی خواستند تا برای تخمین ارزش اجناس به آنجا بیاید و خانه هرچه زودتر تمیز شود؛ اما ارزش اجناس درون خانه آن‌قدر بالا بود که کارشناس از آن‌ها خواست قیمت وسایل در حراجی مشخص شود.

 

اخبار,اخبار گوناگون,وسایل قیمتی


جالب است که توجه جامعه جهانی به حراجی 10 ساعته خانواده فرت جلب شد به‌گونه‌ای که علاوه بر حضار در سالن، 500 نفر به‌صورت آنلاین و 480 نفر هم از طریق خط تلفن در آن شرکت داشتند. یکی از اجناسی که باقیمتی بسیار بالا به فروش رفت، یک قابلمه تخم‌مرغی شکلِ سفالی با نمای سنگی و از ساخته‌های کوپر بود که خانواده فرت در سال 1975 تنها 124 پوند برای خرید آن پرداخت کردند و اکنون با بهای 50،025 پوند فروخته شد.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران جوان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------