کشف مقبره‌هایی با نقاشی‌های استثنایی در چین



نقاشی‌های استثنایی در چین ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان موسسه تحقیقات باستان‌شناسی چانگجی سه مقبره زینت‌شده‌ی سلسله جین را در شهر چانگجی چین کشف کردند. نقاشی‌های موجود بر روی دیوارهای این سه مقبره، به نحوی بسیار هنرمندانه و ظریف کشیده شده‌اند.

 این مقبره نخستین بار در نوامبر ۲۰۲۳ کشف شد و نتایج حفاری آن اکنون توسط موسسه آثار فرهنگی و باستان‌شناسی شانشی منتشر شده است. به گفته محققان، این مکان دارای سه مقبره آجری مربوط به سلسله جین است، سلسله امپراتوری چین که بین سال‌های ۱۱۱۵ تا ۱۲۳۴ پس از میلاد وجود داشت. 

 

به گزارش فرادید، امپراتوران سلسله جین، آداب و رسوم هان را پذیرفتند و دیوار بزرگ را برای دفاع در برابر امپراتوری در حال ظهور مغول تقویت کردند. به علاوه، سلسله جین تحولات فرهنگی داخلی مختلف از جمله احیای آیین کنفوسیوس را تسهیل کرد.

 

نقاشی‌های استثنایی در چین ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این سه مقبره در روستای کیانگچِنگ در منطقه لوچِنگِ چانگجی واقع شده‌اند، اما با درجات مختلفی غارت شده و آسیب دیده‌اند. به گفته محققان، دیوارهای مقبره‌ها با دیوارنگاره‌هایی از تصاویر انسان و گیاهان تزئین شده و دارای ویژگی‌ها و سبک‌های معماری دوره جین است. 

 

مقبره M۱۹ و M۲۰ طاق‌های حکاکی شده با آجر، درها، پنجره‌ها، اشکال و نقوش گل و کتیبه‌هایی دارد که وقایع تاریخ را توصیف می‌کنند. مقبره M۲۱ بین این سه مقبره متمایزتر و دارای دیوارهایی به تقلید از یک ساختار چوبی است. 

 

این مقبره‌ها بازتاب فرهنگ سنتی چین، اخلاق اجتماعی، ویژگی‌های معماری باستانی، معماری مقبره‌ها و رسوم خاکسپاری هستند و برای مطالعه فرهنگ مقبره‌های باستانی و تاریخ باستان‌شناسی، مواد و اطلاعات جدیدی ارائه می‌دهند.

نقاشی‌های استثنایی در چین ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

نقاشی‌های استثنایی در چین ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------