درخت 40 میوه به شکوفه نشست! (+عکس)



برای انجام این کار، یک شاخه بالغ از درخت موردنظر را که دارای چند جوانه است از محل مناسبی جداکرده و روی بخشی از تنه درخت اصلی که فضای کافی را برای رشد آن فراهم می کند، پیوند زدند.

محققان آمریکایی موفق شدند، نظاره گر شکوفه های درختی باشند که به آن 40 میوه پیوند زده بودند.

ایده این درخت که تلفیق علم و هنر است، توسط محققان دانشگاه سیراکیوز کالیفرنیا آمریکا به ریاست سم وان آخن برای اولین بار شکل گرفت.آنها از سال 2008 پیوند کار پیوند گیاهان مختلف را برای تولید گیاهان عجیب آغاز کردند و پس از آن از این روش برای درختان نیز استفاده کردند.

درخت 40 میوه به شکوفه نشست

محققان یک ده پیش، 40 گونه مختلف از میوه های هسته دار که از نظر ژنتیکی با هم اشتراک داشتند را به یک درخت واحد قلمه زدند. قلمه های درخت شامل هلو، زردآلو، شلیل، گیلاس و بادام است و در تابستان جاری به بار می نشیند.

تنه این درخت شبیه درخت های عادی است و شکوفه های رنگی آن طبیعت منحصربفردی را خلق کرده است.

برای قرار دادن 40 میوه را روی یک درخت، از روش پیوند زدن شاخه های جوانه دار هر درخت روی تنه یک درخت تنومند استفاده کردند.

برای انجام این کار، یک شاخه بالغ از درخت موردنظر را که دارای چند جوانه است از محل مناسبی جداکرده و روی بخشی از تنه درخت اصلی که فضای کافی را برای رشد آن فراهم می کند، پیوند زدند.

روش پیوند شاخه ها به تنه درخت به این صورت است که در بدنه درخت اصلی یک شیار ایجاد می شود و ابتدای شاخه جوانه دار درون آن قرار می گیرد و محل پیوند بسته می شود تا آب و هوا در آن نفوذ نکند.

مواد غذایی مورد نیاز برای رشد درخت، شامل قند، کربوهیدارت و کمبیوم است که توسط آوند های درخت از خاک جذب می شوند.

شکوفه دادن این درخت ایده های مختلفی را برای رشد میوه هایی که از نظر ژنتیکی مشابه و مختلف هستند به محققان الهام کرده است.
اخبارگوناگون - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------