جزئیات تکان دهنده از اردوی مرگ دانش آموزان یزدی به گرجستان



اخبار,اخبار اجتماعی,محمدرضا حبیبی

رییس کل دادگستری استان یزد با تشریح آخرین وضعیت پرونده فوت ۲ دانش آموز یزدی در اردوی گرجستان گفت: ابعاد مختلف پرونده شامل اعزام غیرقانونی، سودجویی، تحصیل مال نامشروع و عدم مراقبت از دانش آموزان است.

محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با میزان، با تشریح اقدامات دستگاه قضایی در رابطه با پرونده فوت ۲ دانش آموز یزدی، اظهار کرد: بلافاصله بعد از انتشار این خبر و اطلاع دستگاه قضایی، پرونده با نظارت مستقیم یکی از معاونین دادستان مرکز استان یزد تشکیل و با اختصاص بازپرس ویژه بر بررسی همه جانبه ابعاد پرونده تاکید شد.

 

وی گفت: بر اساس تحقیقات اولیه، این باشگاه برای تاسیس مجوز داشته و تحت عنوان باشگاه ورزشی آرمان کویر یزد از آغاز سال جاری و زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان فعال بوده و این درحالی است که این اداره کل و حراست آن اعلام کردند این باشگاه برای اعزام به عنوان اردوی ورزشی مجوز نداشته است.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: این باشگاه اگر قرار بود تحت عنوان اردوی ورزشی نوجوانان را اعزام کند باید مجوز اخذ می‌کرد که در این زمینه تخطی نموده و اصل اعزام بر اساس تحقیقات اولیه خلاف قانون بوده است.

 

حبیبی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترین انگیزه به خاطر موضوع استفاده از ارز و دریافت معادل ریالی آن بوده است، ادامه داد: ظاهرا بابت هر نفر از دانش آموزان ۵۰۰ یورو ارز دریافت کرده‌اند و شاید یک دهم این مبلغ برای دانش آموزان هزینه شده باشد، پولی هم به  دانش آموزان تعلق نگرفته است، علاوه براین حسب اظهار تعدادی از اولیای دانش آموزان، قسمتی از هزینه‌های اردو به عهده خانواده‌ها واگذار شده و آن‌ها را وادار کرده که ۵۰ دلار از بازار تهیه نمایند.

 

وی با اشاره به ابعاد مختلف پرونده گفت: اعزام غیرقانونی، سودجویی، تحصیل مال نامشروع و عدم نظارت درست بر دانش آموزان در کشور گرجستان صورت گرفته؛ چرا که با توجه به سن نوجوانان لازم بود مراقبت ویژه و خاصی از آن‌ها انجام شود.

 

رییس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: ظاهرا این موارد رعایت نگردیده که متاسفانه منجر به غرق شدن نوجوانان شده است در حالیکه در معرض دید آن‌ها بازی می‌کردند.

 

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده نیز افزود: یک متهم تاکنون بازداشت شده و حکم جلب متهم دیگر صادر گردیده است. یک نفر دیگر که همان روز همراه با نوجوانان در گرجستان بوده نیز در همانجا بازداشت می‌باشد که از طریق اداره بین الملل قوه قضاییه پیگیر موضوع هستیم و برای بازگرداندن اجساد این نوجوانان مکاتباتی با این اداره کل انجام شده است.

 

رییس کل دادگستری استان یزد در پایان تاکید کرد: دستگاه قضا با قاطعیت و دقت موضوع را پیگیری می‎کند و قرار شد همه ابعاد از جمله ورود غیرقانونی، مسایل مالی و عدم مراقبت منجر به فوت دانش آموزان مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------