شناسایی هویت ۳۸زائرجانباخته دیگر/۹۰درصد در مکه شناسایی می‌شوند



اخبار,اخبار اجتماعی,زائرجانباخته

رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی ۳۸ نفردیگرازمفقودان حادثه منا خبر داد و گفت: بر اساس۲۵۰۰ عکس‌ جدیدی که در اختیار ما گذاشته شده بیش از ۹۰ درصد زائران جان‌باخته مجهول‌الهویه در مکه شناسایی خواهند شد.»

با اشاره به انتقال ۱۰۴ نفر از جان‌باختگان حادثه منا به کشور افزود: تمام تلاشمان این است که هر چه سریعتر بتوانیم پیکر جان‌باختگان این حادثه را به کشور منتقل کنیم، اما شناسایی و انجام تشریفات قانونی کمی زمانبر است و از بین ۴ هزار و ۵۰۰ جسد، باید این شناسایی را انجام دهیم که کار ما را سخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه البته هماهنگی‌ها در حال حاضر بهتر شده و اقدامات با سرعت بیشتری انجام می‌شود، گفت: امیدواریم امروز بتوانیم تعدادی از این جان‌باختگان را از طریق ۲ هزار و ۵۰۰ عکس دیگر که دیروز در اختیار ما گذاشتند، در سردخانه‌های جدید شناسایی کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه ۳۸ نفر از جان‌باختگان مجهول‌الهویه به صورت قطعی شناسایی شده‌اند، گفت: یک بخش از کار شناسایی از طریق عکس و بخش دیگر از طریق مراجعه حضوری انجام می‌شود و بر این اساس فکر می‌کنم بتوانیم بیش از ۹۰ درصد زائران جان‌باخته مجهول‌الهویه را شناسایی کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد زائران ما کارت شناسایی همراه داشته‌اند، می‌توانیم اقدامات مربوط به شناسایی آنها را انجام دهیم و یک تعدادی نیز که با مشکل مواجه می‌شوند، بر اساس تفاهمی که با وزارت بهداشت عربستان منعقد شده برای شناسایی به تهران منتقل می‌شوند.

اوحدی تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که از چهره و یا نشانی از عمل جراحی و هر آثار دیگری که ممکن است به ما کمک کند، انتقال جان‌باختگانی که هویت آنها مشخص نشده به تهران انجام می‌شود و سپس تعداد اندک باقیمانده را از طریق آزمایش DNA هویتشان را مشخص می‌کنیم.

وی تاکید کرد: آمار قطعی و نهایی جان‌باختگان همان ۴۶۵ نفر اعلام شده است که از این پس شناسایی هویت جان‌باختگان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت به تعداد مجروحان بستری شده در بیمارستان‌های مکه اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ نفر مجروح بستری در بیمارستان‌ها داریم که طی امروز چند نفر از آنها به کشور اعزام خواهند شد و بر این اساس آمار نهایی ما ۶ تا ۷ نفر خواهد بود که نیاز به رسیدگی بیشتر دارند.

اوحدی از تخلیه ۴۵ درصد زائران از مکه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۰۰ زائر در مدینه هستند و ۱۳ هزار و ۵۰۰ زائر نیز به ایران اعزام شده اند.

اخبار اجتماعی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------