ابتکار: پرونده بنزین پتروشیمی بسته شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,بنزین پتروشیمی

 

اخبار اجتماعی - ابتکار: پرونده بنزین پتروشیمی بسته شد

رئیس سازمان محیط زیست با تأکید بر ضرورت استفاده از خودروهای هیبریدی و موتورسیکلت‌های برقی، گفت: پرونده بنزین پتروشیمی و خودروهای یورو ۴ کاملاً بسته شده است، چرا با زمزمه‌ها این پرونده‌ها باز می‌شود؟

به گزارش فارس، معصومه ابتکار امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز میان سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد تا این دو دستگاه در زمینه‌های مختلف برای ارتقاء و بهبود استانداردها و همچنین پیشبرد اهداف مشترک گام بردارند.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه با بیان اینکه بسیاری از اهداف زیست محیطی مستلزم رعایت استاندارد است، افزود: بر همین اساس سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد طی همکاری در صدد بر آمدند در این خصوص هم‌افزایی ایجاد کنند.

وی متذکر شد: از آنجایی که نمی‌خواهیم این تفاهم‌نامه در کاغذ باقی بماند قول داده‌ایم سال آینده در خدمت مردم و رسانه‌ها گزارش عملکرد این تفاهم‌نامه را ارائه دهیم.

رئیس سازمان محیط زیست درباره تولید پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر بیان داشت: هم‌اکنون در بسیاری از کشورها با استفاده از فن‌آوری‌های جدید پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر تولید می‌شود‌ که کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست.

به گفته معاون رئیس جمهور، پلاستیک‌هایی که در صنعت باقی می‌ماند عوارض سنگینی را برای محیط زیست باقی می‌گذارد.

ابتکار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زمزمه‌های عدم توزیع بنزین یورو4 به گوش می‌رسد، ابراز داشت: چرا پرونده‌های بسته شده را زمزمه‌ها باز می‌کنند؟

وی گفت: پرونده یورو4 برای خودرو و بنزین کاملاً قطعی شده و موضوع تمام شده است.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه هم‌اکنون بنزین یورو 4 در اصفهان، تهران، اراک، کرج و تبریز توزیع می‌شود، اضافه کرد: به زودی نیز بنزین یورو4 در مشهد عرضه خواهد شد البته در کل کشور نیز در آینده نه چندان دور بنزین یورو4 عرضه می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست درباره اینکه به خودروسازان برای ارتقاء استانداردها مهلتی داده شده است، گفت: مهلت خودروسازان برای ارتقاء استانداردها تمام شده و این شرکت‌های صنعتی هیچ مهلتی ندارند و این موضوع تمام شده است چرا که باید استاندارد یورو 4 توسط خودروسازان رعایت شود.

وی گفت: پرونده استاندارد یورو 4 و همچنین بنزین پتروشیمی کاملاً از نظر ما تمام شده است و در سطح کشور هیچ‌گونه عرضه پتروشیمی نداریم.

وی همچنین به راه‌اندازی دستگاه سنجش لحظه‌ای وضعیت هوا در بسیاری از استانها اشاره کرد و بیان داشت: در اکثر شهرهای بزرگ دستگاه سنجش لحظه‌ای وضعیت هوا راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: تلاش دولت و وزارت نفت بهبود شرایط فعلی است و همچنین جهت گیری دولت به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی شدن موتورسیکلت‌ها است.
اخبار اجتماعی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------