هشدار وقوع سونامی در پی زلزله شدیدِ اندونزی



  اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,سونامی

مرکز زمین‌شناسی آمریکا از وقوع زمین‌لرزه شدیدی به بزرگی ۶.۵ ریشتر در جزیره جاوه اندونزی خبر داد و کانون این زلزله پر قدرت که روز گذشته (جمعه) روی داده در ۹۲ کیلومتری عمق زمین بوده است. 

به گزارش ایسنا، برخی خبرگزاری‌ها بزرگی این زلزله را تا ۷.۳ ریشتر هم اعلام کرده‌اند.

 

آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که در پی این زمین‌لرزه زنگ هشدار سونامی در اندونزی به صدا درآمده است. تصاویر و گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان از تخریب ساختمان‌های زیادی در این جزیره پرجمعیت دارد.

 

بر اساس آخرین گزارش‌ها این زمین‌لرزه که در جاکارتا و دیگر شهرهای اندونزی هم احساس شده، دست‌کم یک کشته برجای گذاشته است.

 

سخنگوی سازمان مدیریت سوانح طبیعی اندونزی با اعلام کشته شدن یک نفر در غرب جاوه تصریح کرد قربانی فردی ۶۲ ساله بود که در زیر آوار خانه اش جان باخت.

 

او همچنین از تخریب بسیاری از ساختمان‌ها در شهر تاسیک‌مالایا واقع در ۵۰ کیلومتری کانون زلزله خبر داد و گفت: ما همچنان در حال تخمین و ارزیابی خسارات و تلفات ناشی از زمین لرزه هستیم.

 

بر اساس گزارش رسانه های محلی، ساکنان شهر ساحلی سیلاکپ نیز برای احتیاط و در امان ماندن در صورت وقوع سونامی از محل تخلیه شده‌اند.

 

منابع محلی همچنین از زخمی دست کم پنج نفر دیگر در جزیره جاوه خبر داده اند.

 

به گزارش یورونیوز، کشور جزیره‌ای اندونزی روی کمربند زلزله‌خیز جهان قرار گرفته و به طور متناوب دچار زمین لرزه‌های شدیدی می‌شود. در آخرین مورد در ماه سپتامبر وقوع زمین لرزه در سوماترا موجب اعلام هشدار سونامی در کشورهای این منطقه شد. زلزله ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ هم بیش از ۱۰۰ قربانی در این کشور گرفته بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------