راهکاری برای افزایش کیفیت آب کشور



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,کیفیت آب

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و کاهش هدررفت آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از امضا تفاهم نامه‌ای با شرکت آلمانی به منظور مدیریت هوشمند شبکه توزیع با هدف کنترل شاخص های هیدرولیکی برای کاهش هدررفت و افزایش کیفیت آب خبر داد. 

به گزارش ایسنا، علی سیدزاده در حاشیه سیزدهمین نمایشگاع صنعت آب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تفاهم نامه امروز برای اجرای یک پایلوت در شهرستان کاشان، شهر قمصر برای مدیریت هوشمند شبکه توزیع آب به امضا رسیده است، اظهار کرد: طرح های تله متری و اسکاد را آغاز کره ایم تا بتوانیم با استفاده از دانش و تجربه های کشور آلمان در حوزه مدیریت هوشمند توزیع آب فعالیت های آبی را پیش ببریم.

 

وی با بیان اینکه هزینه اجرای این پایلوت ۶۰۰ میلیون تومان تخمین زده شده افزود: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته قرار شده است که ۵۰ درصد این هزینه ها را وزارت علوم کشور آلمان پرداخت کند.

 

وی تصریح کرد: در صورت کسب نتایج مطلوب قرار است این طرح در کل کشور اجرایی شود چرا که قطعا با اجرایی کردن این طرح می توان با تنظیم فشار شبکه میزان مصرف آب را کنترل کرد.

 

وی با اشاره به دیگر تاثیرات مثبت اجرای این طرح گفت: این طرح علاوه بر تاثیرات کمی می تواند شاخص های کیفی را بدنبال داشته باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------