مکان یابی مدارس بر اساس آمایش سرزمینی/ادامه اجرای طرح شهردار مدرسه



  اخبار اجتماعی,خبرهای  اجتماعی ,مسجد جامعی

عضو شورای شهر تهران از لزوم توجه هر چه بیشتر شهرداری به آموزش و پرورش خبر داد. 

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران به بیان نظرات خود پرداختند به گونه‌ای که احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه در طول تاریخ شورا 18 مصوبه در خصوص آموزش و پرورش داریم، گفت: به طور مثال امروز مدیر آموزش و پرورش شهر تهران از لزوم ایمن سازی 700 مدرسه در تهران سخن می‌گوید و این در حالیست که شورا برای این مهم در سال 83 مصوبه داشته است یا اینکه در ارتباط با چگونگی ارائه تسهیلات برای توسعه و بازسازی فضای آموزشی مصوبه‌ای در سال 85 داشته‌ایم و باید عنوان کنم از این دست مصوبات در شورا زیاد است.

 

وی با اشاره به حجم مصوبات در زمینه آموزش و پرورش گفت: لازم است مروری بر این اسناد داشته باشیم تا عملکردها، موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌ها ارزیابی و سنجش شوند.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در ردیف کمک‌هایی که به مدارس داشتیم بیشتر مدارسی بودند که به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند، گفت: فکر می‌کنم در این زمینه جای همکاری میان مدیریت شهری و آموزش و پرورش برای تجربه مدیریت یکپارچه شهری وجود دارد.

 

وی با اشاره به حضور فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش در شورا تصریح کرد: در دوره آقای فانی بحث مدیریت یکپارچه شهری خودنمایی می‌کرد و در همین راستا مقرر شد تعدادی از مدارس را مشخص کنند که تقویت نرم افزاری آن به عهده آموزش و پرورش و تقویت سخت افزاری بر عهده شهرداری باشد که متاسفانه تا کنون گزارشی ارائه نشده است.

 

مسجد جامعی با بیان اینکه از سال 93 تا 96 بالغ بر 113.5 میلیارد تومان از سوی مدیریت شهری به آموزش و پرورش اختصاص یافته که باید اثربخشی این اعتبارات مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: باید بررسی شود که این اعتبارات تا چه حد بر روی بهبود شیوه‌ها اثرگذار بوده، به عنوان مثال همواره ساخت سرویس بهداشتی در راستای تامین بهداشت دانش آموزان برای ما بسیار مهم بوده و این مسئله باید ارزیابی شود.

 

وی با بیان اینکه از آغاز مهر ماه 30 درصد به حجم ترافیک تهران اضافه شده است، ادامه داد: یکی از دلایل مهم ترافیک پراکندگی نامناسب مدارس است. چرا که بسیاری از مدارس ما به گونه‌ای ساخته شده‌اند که برای دسترسی به آنها باید ساعت‌ها در سطح شهر حرکت کنیم. لذا مکان یابی مدارس بر اساس آمایش سرزمینی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به سبقه آموزش و پرورشی نجفی شهردار تهران گفت: باید موضوعات مربوط به آموزش و پرورش به صورت ویژه پیگیری شود. همچنین در سند تحول آموزش و پرورش شش بند مشترک فی مابین شهرداری و آموزش و پرورش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مسجدجامعی با اشاره به طرح‌های مشترک شهرداری و آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از طرح‌های خوبی که در مدارس اجرایی می‌شد طرح شهردار مدرسه بود که در تربیت مدنی دانش آموزان نقش بسزایی ایفا می‌کرد که به نظر می‌رسد باید با جدیت بیشتری این طرح ادامه یابد.

 

وی در پایان افزود: مدرسه دارالفنون تحت نظارت آموزش و پرورش است و امیدواریم با اتخاذ تدابیری دارالفنون بازسازی و تکمیل شود. چرا که اولین فضای آموزشی کشور است و شهرداری نیز آمادگی دارد که نسبت به بهسازی این فضا اقدام کند.

 

به گزارش ایسنا، همچنین بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورا نیز با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای فیمابین شهرداری و آموزش و پرورش برای ایمن سازی مدارس وجود دارد، گفت: این تفاهم‌نامه در قالب طرح مدرسه ایمن منعقد شده اما به نظر می‌رسد به درستی اجرایی نشده که باید توضیحات مسئولان را در این خصوص بشنویم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------