نُرم تعداد دانش‌آموز برای برپایی کلاس درس 10 نفر است



اخبار,اخبار اجتماعی,آموزش و پرورش

رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در حاشیه بازدید از مدارس فنی و حرفه‌ای شهرستان رودان گفت: طبقه‌بندی نرمال تعداد دانش آموزان برای مدارس را صرفه اقتصادی تعیین می کند و نرم کشوری تعداد دانش آموز برای برپایی کلاس درس به صورت مستقل 10 نفر است.

دکتر علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس در رودان، افزود: نیروی انسانی از گرانترین آورده های اقتصادی هر دستگاه دولتی است و در حوزه آموزش و پرورش نیز تلاش می شود از این نیروی انسانی به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به حداقل تعداد دانش آموز ممکن برای برپایی کلاس درس به صورت مستقل تصریح کرد: نرم کشوری تعداد دانش آموز برای برپایی کلاس درس 10 نفر است، اما در بعضی از استانها از جمله هرمزگان کلاس‌هایی وجود دارد که با تعداد 7 و یا 8 دانش آموز نیز به صورت مستقل برگزار می شوند.

رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: در مدارسی که تعداد دانش آموزان بسیار کم باشد چند کلاس و یا هر 6 پایه دوران ابتدایی با هم ادغام می شوند و مدرسه به عنوان چند پایه مدیریت می شود.

الهیار ترکمن با اشاره به وجود طرح های جایگزین در شهرهایی که با مدارس چند پایه روبه رو هستند افزود:برای جایگزینی این طرح آموزش و پرورش روش‌های دیگری از جمله خرید خدمات و یا بسته‌های حمایتی را دنبال می کند و روش‌هایی مبتنی بر ظرفیت های هر بخش و استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد دانش آموزان برای برپایی کلاس‌ها به صورت مستقل با توجه به شرایط خاص استانها و منطقه تعیین می‌شود خاطرنشان کرد: اگر معلمی به خوبی بتواند کلاس درس چند پایه را مدیریت کند به طوری که کیفیت آموزش فدای کمیت آن نشود این کلاس به صورت چند پایه اداره می شود.

رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در صورتی که اداره کلاس به صورت چند پایه به بحث کیفیت آن لطمه ای وارد کند کلاس درس را به نرم 9 یا 10 نفر می رسانیم و این کلاس به صورت مستقل اداره می شود.

الهیار ترکمن به وجود طرح های جایگزین دیگری نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد سرویس ایاب و ذهاب و یا طرح روستا مرکزی و همچنین استفاده از بسته های حمایتی از جمله دیگر طرح هایی است که در مناطقی با تعداد دانش آموزان کم و زیر نرم کشوری اجرا می شود.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------