وحشت فیفا از افزایش فشار جهانی برای تحریم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه



اخبار,اخبار ورزشی,پوتین و رئیس فیفا

به دنبال اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس در خصوص عدم صلاحیت روس‌ها برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۱۸، مقامات فیفا از افزایش تنش‌های سیاسی میان دو کشور و تأثیر آن بر جام جهانی سال آینده نگران شده‌اند.

به گزارش تسنیم و به نقل از نشریه آس، فیفا از افزایش فشار جهانی برای تحریم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه وحشت کرده است. این سازمان اگرچه تا کنون سکوت اختیار کرده است اما در جلسات محرمانه برخی مقامات فیفا اذعان کرده‌اند که مرگ مشکوک جاسوس روسیه در انگلیس کلنل سرگئی اسکریپال، سبب به اوج رسیدن تنش‌های سیاسی میان دوکشور در فاصله کمتر از ۱۰۰ روز به برگزاری جام جهانی شده است.  

 

در همین راستا گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه انگلیس با متحدانش تماس‌هایی داشته تا آنها را برای تنها گذاشتن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸، پیش از بازی تیم‌های ملی روسیه و عربستان سعود در ورزشگاه لوژنیکی در تاریخ ۱۴ ژوئن متقاعد کند و ایالات متحده هم به این درخواست پاسخ مثبت داده است.

 

در این گزارش‌ها آمده است که دولت انگلیس، روسیه را عامل مرگ اسکریپال و دختر او در شهر سالیسبوری در جنوب انگلیس می‌داند. در این میان نشریه دیلی‌میل انگلیس به نقل از ترسا می، نخست وزیر انگلیس نوشته است: مرگ اسکریپال با گاز اعصاب یا یک اقدام مستقیم روس‌ها علیه کشور ما بوده یا سهل‌انگاری آنها در محافظت از این ماده کشنده برای جلوگیری از افتادن آن به دست عوامل دیگر. با این وضعیت ما الان چگونه می‌توانیم به جام جهانی پوتین برویم؟

 

تنش‌های به وجود آمده در روابط میان انگلیس و روسیه اکنون فیفا را نگران کرده است و این سازمان نگران رخ دادن چیز فراتر از تحریم مراسم افتتاحیه جام جهانی و تحریم کلی این مسابقات و تهدید چند کشور به خودداری از شرکت در این رقابت‌ها شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------