حرف های تکان دهنده نصیری: فدراسیون و مدیریت رضازاده را قبول نداشتم چون با دوپینگ مخالف بودم/به رستوران هم بدهکار بودند



اخبار,اخبار ورزشی,نصیری

وقتی صحبت از وزنه‌برداری می‌شود ناخودآگاه اذهان به سمت اسطوره‌‌هایی می‌رود که در تاریخ این رشته ورزشی افتخارات زیادی را برای ایران به دست آورده‌اند که البته در رأس همه این افتخارآفرین‌ها محمد نصیری، اسطوره وزنه‌برداری و ورزش ایران ایستاده است. او یکی از پرافتخارترین و پُرمدال‌ترین‌ ورزشکاران ایران در تاریخ المپیک است و شاید هیچکس بهتر از او نتواند در خصوص شرایط ورزش و وزنه‌برداری ایران به صحبت بپردازد.

نصیری که با آمدن علی مرادی دوباره به خانه خود بازگشته ، قبل از اعزام تیم ملی وزنه‌برداری پیشکسوتان به رقابت‌های جهانی در اقدامی تحسین برانگیز به عنوان سرمربی دائمی این تیم انتخاب شد.

 

این هرکول جیبی در تازه ترین گفت وگوی خود که با فارس انجام داده، رازهای بزرگی را به زبان راند... خلاصه این مصاحبه بلند را از دست ندهید.

فدراسیونی که به رستوران ها هم بدهکار بود
در دوران مدیریت فدراسیون قبلی وزنه برداری به این رشته و به همه قهرمانانش ظلم شد. همین طوری سرود مملکت در یک میدان جهانی نواخته نخواهد شد.

 

در زمان مدیریت رضازاده فقط شاهد وجود یک تیم ملی بزرگسالان بودیم و دیگر خبری از تیم‌های دیگر و حتی کمیته‌ای در فدراسیون نبودیم و در این بین پشتوانه سازی نیز صورت نگرفته است.

 

به تازگی به فدراسیون وزنه برداری آمده‌اید؟ بیایید ببینید امروز فدراسیون است یا در گذشته فدراسیون بود؟ از همه خبرنگاران و حتی مردم علاقمند می‌خواهم تا به فدراسیون بیایند و از نزدیک آن‌را ببینند. فدراسیون قبلی حتی به رستوران‌ها هم بدهکار بود، امروز بیایید و ببینید که چه رستورانی در فدراسیون ایجاد شده است.

 

امروز خدا را شکر قهرمان ملی یک کشور می‌داند که کجا باید غذا بخورد و کجا باید به استراحت بپردازد. کمپ تمیز و با امکانات مجهز برای تیم‌های ملی ایجاد شده و وزنه برداران واقعا در این کمپ راحت هستند و خوشبختانه یک مقدار از لحاظ ذهنی و فکری راحت شده‌اند و می‌توانند 4 کیلو هالتر را بزنند.

حرف های تکان دهنده نصیری: فدراسیون و مدیریت رضازاده را قبول نداشتم چون با دوپینگ مخالف بودم

چهار ماهه از مرادی توقع نداشته باشید
یک مقدار به مدیریت جدید فدراسیون زمان بدهید. مگر علی مرادی چند وقت است که دوباره به فدراسیون آمده ؟ مگر می‌تواند در 4 ماه همه چیز را متحول کرد و به یکباره نتیجه گرفت؟ باید آرام آرام از تیم ملی وزنه برداری انتظار داشت، نه اینکه بخواهیم به یک باره انتظار داشته باشیم که قهرمان جهان شویم. مگر چه چیزی داشتیم که امروز این توقع را داریم؟ فدراسیون قبلی هیچ چیز نداشت اما الان خوشبختانه وزنه برداری دوباره آرام آرام جان می‌گیرد.

 

می‌توان کمی خوشبین بود که در مسابقات قهرمانی جهان آمریکا با رکوردهایی که به تازگی توسط ملی پوشان به ثبت رسیده بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم. گویا یادشان رفته که همین نفرات فعلی هم در دوره مرادی قهرمان شده بودند.

آقای ورزشکار میلیاردی، نوش جانت اما به تیم ملی هم تعصب داشته باش
نمی‌دانم این برنامه دست چه کسی است که این همه پول باید اینطور به ورزشکاران داده شود. آخر یک میلیارد تومان نوش جان شان اما یک میلیارد؟! البته اجازه دهید یک مسئله‌ای را بیان کنم و اینکه فوتبال با همه ورزش‌های ما فرق می‌کند و این رشته تبدیل به یک عادت شده است. جالب اینکه امروز ورزشکاران سایر رشته‌ها نیز در لیگ بهتر از تیم ملی بازی می‌کنند و این یعنی لیگ برای شان بیشتر از تیم ملی ارزش دارد.

 

گویا در تیم‌های ملی مراقب ساق‌های شان هستند تا مبادا آسیبی ببینند و دیگر نتوانند منبع درآمدی داشته باشند. اگرچه در لیگ، پول بیشتری هم می‌گیرند اما آیا مملکت ارزشی ندارد؟ ما وقتی روی سینه‌مان می‌نوشتیم ایران، تعصب داشتیم و همه باید تعصب مملکتی داشته باشند.

با کی روش کاری ندارم اما به مربی ایرانی هم دوسال وقت بدهید
فقط در مورد فوتبال صحبت نمی‌کنم و کاری هم به کی‌روش ندارم. ولی چه پولی آخر؟! چرا نباید دو سه سال مربی ایرانی را بر سر کار بگذاریم.

 

مربی ایرانی را 6 ماه بر سر کار می‌گذاریم و از او توقع قهرمانی دنیا را داریم. بعد مربی خارجی می‌آید و همه باید برای او دولا راست شوند و هر چه می‌گوید همه بگویند چشم! ما اصلا خارجی‌پسند هستیم.

صددرصد نتایج فدراسیون قبلی با دوپینگ بود
می پرسند چرا نمی‌خواهی در مورد فدراسیون قبل صحبت کنی؟ چون آنها را قبول ندارم چون با دوپینگ مخالفم.

 

همه دوپینگی هستند و من با دوپینگ از همان اول که آمدم مخالف بودم. در 5 سالی که گذشت صد در صد نتایجی که بدست آمد با دوپینگ بود. دوپینگ من مردم هموطنم به شمار می‌روند. شما خیال می‌کنید مثلا در زمان ایوانوف او فقط تمرین می‌داد؟رضازاده اصلا مدیر نبود که بخواهم در موردش بگویم.

 

مگر من که قهرمان چند دوره المپیک پرافتخارترین ورزشکار ملی ایران هستم چه کاری کردم که گیر این افراد افتادم؟ اصلا من را به فدراسیون آوردند؟ حداقل من را نگهبان فدراسیون می‌کردند. آنها اگر حتی می‌خواستند هم برای شان کار نمی‌کردم چون قبول شان ندارم.

 

گویا دوست ندارند آدم پرافتخار بالای سرشان باشد. اما ما مگر چه چیزی از آنها می‌خواهیم. مگر من الان چه حقوقی می‌گیرم که 5 سال گذشته به من پرداخت نشد. مگر من اصلا توقع پول دارم؟ من عشقم وزنه‌برداری است و تمام وجودم در پولاد سرد خلاصه شده. من فقط در وزنه‌برداری 2 نفر را قبول دارم. یکی آقای مرادی و دیگری آقای افشارزاده.

تختی رفت، عبدالله موحد را دریابید
تختی که جای خودش را دارد اما اجازه بدهید کمی در مورد عبدالله موحد با شما صحبت کنیم. اولین سؤال من این است که چرا هیچ جا صحبت از او نیست؟ تختی یک اسطوره بود که از نزد ما رفت و ممنونم که همیشه صحبت او هست و این نشان می‌دهد که همیشه صحبت از یک پهلوان به میان می‌آید. اما بیایید عبدالله موحد بزرگ‌مرد کشتی را هم دریابیم.

اخبار ورزشی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------