خادم: نباید به فساد در فوتبال دامن زد



اخبار,اخبار ورزشی,خادم

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که در موضوع فساد در ورزش خصوصا فساد در فوتبال نباید تا پیش از این که چیزی قطعی نشده به آن دامن زد، چرا که به گفته‌ی او شایعه‌ پراکنی در این باره به نفع ورزش ایران نیست..

امیررضا خادم در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به جلسه وزیر ورزش و جوانان به همراه معاونانش در کمیسیون اصل 90 اظها‌ر کرد: در این جلسه وزیر ورزش و جوانان به همراه شش معاون خود گزارشی را در‌ رابطه با عملکرد وزارت ورزش و جوانان به کمیسیون اصل "90" ارائه کرد و در این گزارش درباره عملکرد 2 ساله وزارتخانه در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، حقوقی، ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای، بانوان، اقتصادی و دیگر موارد مطالبی را بیان کرد و به سوالات و دغدغه‌ نمایندگان مجلس پاسخ داد.

معاون حقوقی، مجلس شورای اسلامی و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان با بیان این که توزیع عادلانه ساخت و ساز اماکن ورزشی از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بوده است، ا‌دا‌مه‌ داد: در این جلسه وزیر ورزش در مورد توزیع عادلانه ساخت و سازهای اماکن ورزشی به نمایندگان پاسخگو بود و تاکید کرد با توجه به تحریم ها و مشکلات مالکی که وزارت ورزش و جوانان با آن روبرو است، باید حمایت های ویژه‌ای در این بخش صورت بگیرد. ما در حال‌ حاضر حدود چهار هزار طرح ناتمام ورزشی داریم که نیاز به اعتبار ویژه‌ای دارد.

خادم ا‌ضافه‌ کرد‌: البته نمایندگان مجلس مورد این طرح‌های ناتمام ورزشی دغدغه‌های زیادی را در استان‌های خود داشتند که وزیر ورزش و جوانان نسبت به رفع این دغدغه‌ها تاکید کرد.

او هم‌چنین بحث فساد در ورزش و فو‌تبا‌ل را یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: با توجه به این که کمیته‌ای در کمیسیون اصل "90" مجلس شورای اسلامی و همچنین در وزارت ورزش و جوانان پیگیر فساد در ورزش و البته فو‌تبا‌ل است، قرار شد تا هماهنگی بیشتری بین مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان در این زمینه به وجود بیاید و با کمتر کردن حاشیه‌ها بررسی بیشتری در این زمینه صورت بپذیرد.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان در ادامه خاطر‌نشان کرد: مساله فساد در ورزش نیاز به اقدامات گسترده‌ای دارد و امیدواریم که همکاری و همراهی مناسبی در این زمینه صورت پذیرد.

 

در زمینه فساد در فو‌تبا‌ل نیز تا پیش از این که چیزی قطعی نشود مطمئنا دامن زدن به آن به نفع ورزش ایران نیست و بهتر است در این زمینه شایعه پراکنی صورت نگیرد.

خادم موضوع حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی را یکی دیگر از مباحث مطروحه در جلسه وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان مجلس عنوان کرد و افزود: نمایندگان این انتظار را داشتند که این مساله در این طرح مطروحه تعیین تکلیف شود.

 

البته نباید فراموش کرد که این مساله یک تصمیم حاکمیتی است و اقدام در این زمینه در دست دستگاه‌های اجرایی است. ما هم امیدواریم که هر‌ چه‌ سریع‌تر تعیین تکلیف قطعی در مورد این مساله از طریق مراجع ذیصلاح صورت پذیرد.

او با بیان این که انتظار داریم مجلس همانند گذشته حمایت‌های ویژه‌ای را از ورزش کند، گفت: همان طور که پیش از این هم مجلس محترم شورای اسلامی کمک‌های خوبی را به بخش ورزش داشته است، امیدواریم که یک بازنگری جدی به حوزه ورزش صورت بپذیرد و بودجه ویژه‌ای به آن اختصاص داده شود.

 

ما در حال‌ حاضر نیاز به مالی گسترده‌ای برای عملیاتی کردن طرح های ناتمام ورزشی و ساخت و سازها در این زمینه داریم که امیدواریم هر‌ چه‌ زودتر دغدغه‌های ما در این زمینه مرتفع شود.

دکتر محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در جمع نمایندگان عضو کمیسیون 90 مجلس شورای اسلامی اظها‌ر کرده بود که هشت هدف عمده را از زمان پذیرفتن این مسئولیت و رای اعتماد نمایندگان مردم، دنبال کردم و در این مدت حدود 2 سال توانسته‌ایم به کمک مجموعه معاونان و مدیران ستادی و استانی و روسای فدراسیون‌ها اقدامات خوبی را صورت دهیم.

گودرزی توسعه اخلاقی محیط ورزش، توسعه فرهنگی ورزش کشور، توسعه و ارتقای کمی و کیفی ورزش همگانی و قهرمانی، توسعه و ارتقای ورزش بانوان ، ساماندهی امور جوانان، توسعه اقتصادی و زیر ساختی بخش ورزش، توسعه محیط حقوقی و قانونی و توسعه مدیریت مبتنی بر برنامه محوری و پژوهش کاربردی را از جمله اهداف عمده خود و تیم وزارتی در دولت تدبیر و امید دانسته بود.

در نشست کمسیون اصل نود، نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، امیررضا خادم معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌ها، غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی، عبدالحمید احمدی معاون امور فرهنگی، آموزش و پژوهش، رستمی معاون ساماندهی امور جوانان و رباب شهریان معاون امور بانوان، به همراه مازیار ناظمی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، مدیر مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، عزیزی مدیر کل امور مجلس و شجیع دبیر شورای راهبردی، وزیر ورزش و جوانان را همراهی کردند.

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------