از ویسی تا گواردیولا و کونته



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ویسی

حضور عبدا... ویسی در اصفهان و مذاکره او با سپاهان، انتقادهای شدیدی را در پی داشته. انتقادهایی که جنس آن حرفه‌ای نیست و البته غیر قابل هضم.

بدون شک هر مربی دیگری هم جای ویسی بود با پیشنهادهای ریز و درشتی مواجه می‌شد. او فصل درخشانی را با استقلال خوزستان سپری کرده و این تیم را تا حدود بسیاری به لیگ قهرمانان آسیا رسانده.


سپاهان هم پس از یک فصل بحرانی سراغ ستاره سابقش آمده تا او را این بار به‌عنوان سرمربی به اصفهان برگرداند. مذاکره حق طبیعی یک مربی است اما عده‌ای از زمان این مذاکرات و البته کار غیر حرفه‌ای مسوولان سپاهان و حتی سرمربی استقلال خوزستان خرده می‌گیرند و دو هفته پایانی لیگ را مثل پتک بر سر آنها می‌کوبند. دو هفته‌ای که درباره‌اش می‌گویند حواس ویسی دیگر به استقلال خوزستان نخواهد بود!


برای اثبات حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای بودن این انتقادها می‌توان از فوتبال اروپا مثال زد. یادمان نمی‌رود که حدود دو، سال قبل باشگاه بایرن مونیخ، در حالی که با یوپ هاینکس سه جام به دست آورده بود، اواخر فصل تصمیم گرفت تا پپ گواردیولا را به‌عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کند یا مثلا همین فصل که باشگاه منچسترسیتی، پپ گواردیولا را به‌عنوان سرمربی فصل بعد خود انتخاب کرد. آن هم در حالی که گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ بود و البته همچنان و تا پایان فصل هم هست.


از فوتبال اروپا باز هم می‌توان مثال زد. حضور آنتونیو کونته در چلسی نمونه دیگری است. سرمربی تیم ملی ایتالیا که باید تیمش را آماده حضور در یورو 2016 در فرانسه کند، با مدیران چلسی توافق کرده تا فصل آینده به لندن برود و جانشین گاس هیدینک شود.


آیا حالا که کونته چلسی را به‌عنوان تیم آینده‌اش انتخاب کرده، هواداران تیم ملی ایتالیا باید از او خرده بگیرند و از او انتقاد کنند. هواداران بایرن مونیخ هم همینطور. آیا در صورت شکست این تیم، آنها گواردیولا را بابت توافق با منچسترسیتی سرزنش خواهند کرد؟


در فوتبال حرفه‌ای چنین انتقادهایی نه وجود دارد و نه مورد توجه قرار می‌گیرد. یک مربی حرفه‌ای حتی اگر تیم آینده‌اش را انتخاب کند، تمرکز خود را روی موفقیت تیم فعلی‌اش می‌گذارد و برای آن سنگ تمام. بخصوص ویسی که نشان داده یک مربی جوان و حرفه‌ای است و البته اجازه مدیران استقلال خوزستان برای حضور در اصفهان و انجام مذاکره با مسوولان سپاهان را دریافت کرده است.

 

اخبار ورزشی - ایران ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------