اتفاقات هفته; سبك شدن بار فوتبال و آغاز كلنجار با كي روش/ بازهم سوشا مكاني!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

برگزاری مجمع انتخاباتی فوتبال و نتایج و حواشی آن، پوشش خاص سوشا مکانی و هشدار دادستان تهران، دیدارهای هفته ماقبل پایانی لیگ برتر و المپیکی شدن سوریان مهمترین اتفاقات این هفت روز را رقم زد.

به گزارش مهر، آغاز این هفت روز به واسطه اعلام رنکینگ فیفا و بعد از برگزاری دیدارهای هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ برتر که اتفاقا به خاطر نتایج رقم خورده در آن جابه جایی های سرنوشت سازی را هم در جدول رده بندی موجب شد، با حساسیت خاصی آغاز شد و با همین شرایط هم پیگیری شد. به خصوص این که در ادامه این هفت روز، مجمع انتخاباتی فوتبال با حواشی بسیار برگزار شد، دروازه بان پرسپولیس با پوشش خاص خود دنبال جنجالی شد، سوریان بالاخره به سهمیه المپیک رسید، مظلومی برای یک بازی بر روی نیمکت استقلال ماندنی شد، بعد از سرمربی سایپا، مدیریت این تیم هم تغییر کرد و ...

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

ملی پوش پیشین کشتی ایران درگذشت
علی بیک محمد نژاد يكي از آزادكاران پيشين تيم نوجوانان ايران كه عناوين مختلفی در سطح ایران و آسيا داشت پس از مدتها تحمل بيماری، پنجشنبه شب گذشته به دليل ايست قلبی درگذشت. مرحوم محمدنژاد كه سال ۱۳۸۲ در مسابقات قهرماني آسيا با کسب مدال طلا توانست تيم ايران را به عنوان قهرماني برساند از مدتها قبل به دلیل بيماري شديد ریوی و غدد لنفاوي در بیمارستان بستری بود اما تلاش پزشكان مانع پيشرفت بيماري او نشد تا اينكه وي چندي پيش به كما رفت. البته به گفته خانواده مرحوم محمدنژاد او به تازگي از كما خارج شده بود، اما شدت بيماري به حدي بود كه وي در نهايت تسليم اين بيماري شد و به دلیل ایست قلبی دار فاني را وداع گفت.

سوریان بالاخره المپیکی شد
حمید سوریان، فرنگی کار وزن 59 کیلوگرم کشورمان که از حضور در مسابقات جهانی 2015 آمریکا، مسابقات گزینشی قزاقستان و رقابت های گزینشی مغولستان برای کسب سهمیه المپیک به نتیجه نرسیده بود بالاخره موفق به انجام این مهم شد. این ملی پوش جمعه گذشته در آخرین مرحله رقابتهای كشتی گزینشی المپیک که در استانبول برگزار شد موفق شد ضمن كسب عنوان قهرمانی و مدال طلا،‌ تنها سهمیه باقيمانده كشتي فرنگی ايران در المپیک ۲۰۱۶ ريو را نيز از آن خود كند. برای رسیدن به این سهمیه سوریان پس از كسب سه پيروزی متوالی برابر حریفانی از كرواسی، آلمان و اوكراین ، راهي ديدار فينال شد و در این مرحله هم حریفی از آمریکا را شکست داد.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

معرفی جایگزین مجید جلالی در سایپا
به دنبال برکناری مجید جلالی از سمت سرمربیگری تیم فوتبال سایپا، بیت الله رضایی با صدور حکمی سعید رجبی را که سابقه هشت سال عضویت در تیم فوتبال این باشگاه، حضور در تیم ملی فوتسال و کسب عنوان آقای گلی و عنوان چهارمی جام جهانی این رشته ورزشی را در کارنامه دارد، به عنوان سکاندار نارنجی پوشان تا پایان فصل منصوب کرد. رجبی مربیگری تیم نوجوانان کشور و سرمربیگری تیم امید سایپا را در کارنامه دارد

تثبیت جایگاه جهانی و آسیایی فوتبال ایران
فوتبال ایران پنجشنبه در رده بندی جدید فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، با ۶۷۲ امتیاز در رده چهل و دوم فوتبال جهان باقی ماند و جایگاه اولی خود در میان تیم های آسیایی را هم حفظ کرد. در این رده بندی استرالیا پس از ایران در رده دوم آسیا قرار گرفت و کره جنوبی و ژاپن هم در رده های بعدی ایستادند.

ریاست فوتبال از کفاشیان به تاج رسید
پس از کش و قوس های فراوان در نهایت مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال شنبه با حضور اعضای مجمع، نمایندگان نهادهای نظارتی، وزیر ورزش و جوانان و مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار شد که طی آن مهدی تاج با کسب ۵۰ رای جانشین علی کفاشیان در ریاست این فدراسیون شد. همچنین در این انتخابات علی کفاشیان و الهه عرب عامری به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و سوم انتخاب شدند. اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم در این انتخابات با ترکیب کاظم طالقانی، فریدون اصفهانیان، هدایت الله ممبینی، محمود شیعی و حیدر بهاروند بسته شد. همچنین در رای گیری روز شنبه و برای نایب رئیس دوم، اسلامیان رای لازم را به دست نیاورد.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

صحبت های تند و عجیب آجورلو پس از شکست در انتخابات فوتبال
مصطفی آجورلو یکی از سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال که با ۱۵ رای در مقابل ۵۰ رای مهدی تاج نتوانست به فدراسیون راه پیدا کند، پس از این شکست به انتقاد شدید از وزیر ورزش و جوانان و جهانگیری و اسلامیان پرداخت و آنها را متهم به دخالت در انتخابات فدراسیون کرد. وی همپنین یک درخواست عجیب را هم مطرح کرد. آجرلو درباره اینکه چه سندی برای حرفهایش دارد گفت: وزارت اطلاعات تلفن‌های تاج، اسلامیان و جهانگیری را که شنود کرده در اختیار مردم بگذارد! اگر این وزارت به وظیفه شرعی خود عمل کند می گویم که رابطه ها چیست!

تکلیف قهرمان لیگ به هفته پایانی کشید
هفته بیست و نهم از پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر یکشنبه با برگزاری هشت دیدار همزمان برگزار شد اما در پایان دیدارهای این هفته بازهم تکلیف قطعی قهرمان و دو تیم دیگر باقی مانده برای سقوط مشخص نشد. در این هفته از رقابت ها و در میان تیم های مدعی استقلال 3 بر یک مغلوب تراکتورسازی شد تا تا با اختلاف سه امتیازی در انتظار نتایج عجیب پرسپولیس و استقلال خوزستان در هفته پایان باشد. پرسپولیس که با شکست برابر نفت کارش برای قهرمانی را سخت کرد، در دیدار برابر گسترش فولاد 4 بر 2 پیروز شد و به رده دوم صعود کرد اما همچنان با دو اختلاف تفاضل گل شانس دوم قهرمانی است. استقلال خوزستان که «پدیده» این فصل رقابت های لیگ برتر است نیز در مشهد یک بر صفر پدیده را شکست داد و از باخت همنام تهرانی اش برابر تراکتورسازی نهایت استفاده را برد و صدرنشین شد بدین ترتیب فرصت قهرمانی در اختیار عبدالله ویسی و شاگردانش قرار گرفت تا با پیروزی در هفته آخر برابر ذوب آهن قهرمان شوند.

در سایر دیدارهای این هفته از مسابقات لیگ برتر نفت تهران 2 بر یک فولاد خوزستان را شکست داد، ملوان در دیدار خانگی برابر صبای قم به تساوی یک بر یک بسنده کرد، راه آهن با یک گل سپاهان را بدرقه کرد، سیاه جامگان در اصفهان 3 بر یک مغلوب ذوب آهن شد و ساپیا هم با نتیجه 2 بر یک برابر استقلال اهواز به پیروزی دست یافت.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

انتخاب سرمربی تیم ملی کاراته بانوان
فدراسیون کاراته در آستانه برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی بانوان مریم مشیری را به عنوان سرمربی این تیم که برای حضور در مسابقات جهانی اتریش آماده می شود، انتخاب و معرفی کرد. این انتخاب در حالی روز یکشنبه انجام شد که از روز سه شنبه رقابت های انتخابی تیم ملی برگزار شد.

پایان جام فجر تکواندو با کسب 6 مدال برای ایرانی ها
مسابقات تکواندو جام فجر که از شنبه با حضور نزدیک به ۵۰ تکواندوکار از کشورهای ايران، ارمنستان، برزيل، هند، عراق، ليبي، ‌روسيه، آذربايجان، تركيه و افغانستان در خانه تكواندو آغاز شد پس از دو رقابت میان شرکت گنندگان در چهار وزن المپیکی به پایان رسید. در این دوره از مسابقات و در وزن ۶۸- کیلوگرم سید حسین احسانی صاحب مدال طلا شد. در وزن ۸۰+ کیلوگرم فرشاد قیاثی به مدال طلا دست یافت.  در وزن ۵۸- کیلوگرم محمد کاظمی صاحب مدال طلا شد و در وزن ۸۰- کیلوگرم هم امیرحسین ساسان ،وحید عیسی بیگلو و پوریان عرفانیان هر سه از کشورمان به مدالهای نقره و برنز دست پیدا کردند.

پوشش سوشا دوباره خبرساز شد
انتشار عکسی از سوشا مکانی دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس که با ظاهری نامتعارف در تمرین سرخپوشان حاضر شده بود دوباره خبرساز شد و کار را به جایی رساند که مسئولان باشگاه اعلام کردند به وی به خاطر نوع پوشش تذکر خواهند داد. این برای چندمین بار بود که سوشا مکانی به خاطر رفتارهایش خبرساز می شود.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

چهار شکست جودوکاران ایران در چهار مبارزه مسابقات گرند اسلم باکو
تیم ملی جودو کشورمان که در راه کسب امتیاز در راه رسیدن به سهمیه های بیشتر برای حضور در المپیک با چهار جودوکار راهی آذربایجان شده، با نتایجی ضعیف به کار خود پایان داد. جواد محجوب، علیرضا خجسته ، سعید ملایی و سعیدمرادی نمایندگان ایران در این رقابت ها بودند که باشکست برابر حریفان خود از دورمسابقات حذف شدند.

سنگنورد ایران قهرمان مسابقات جایزه بزرگ چین شد
علی برات زاده نماینده ایران در مسابقات بین المللی سنگ‌نوردی جایزه بزرگ چین در رشته «بولدرینگ» بالاتر از رقبای چین و هنگ کنگ برسکوی قهرمانی ایستاد.  در مسابقات مستر کاپ در نانجینگ چین در گروه مردان ۲۲ نفر از کشورهای چین، ایران، هنگ کنگ، کانادا، روسیه، اسلواکی، لهستان و قزاقستان حضور داشتند. همچنین در این رقابت‌ها و در رده بانوان «الناز رکابی» برسکوی پنجم ایستاد.

عاملان تیراندازی به کشتی گیر کرمانشانی دستگیر شدند
یکشنبه گذشته سرهنگ فرزاد اکبری، فرمانده انتظامی شهرستان صحنه از دستگيری دو نفر از عاملين تيراندازی و مجروح کردن فریدون قنبری خبر داد. به گفته وی و به دنبال اطلاعات واصله مبنی بر رؤيت شدن دو نفر از متهمين اصلی حادثه تيراندازی به فريدون قنبری، در خانه باغی واقع در شهرستان صحنه، موضوع در دستور کار اين انتظامی قرار گرفت. بر اساس اطلاعات حاصله،  متهمين که از شش ماه قبل متواری و تحت تعقيب بودند توسط اکيپ پليس اطلاعات در يک عمليات غافلگيرانه دستگير و يک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ که در روز حادثه در اختيار متهمين بوده، توقيف و به يگان منتقل شدند.

معرفی دوپینگی های جدید ایران و مدت زمان محرومیت آنها
ستاد ملی مبارزه با دوپینگ طی این هفته اسامی 6 ورزشکاری که طی ماه های گذشته تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شده بود را همراه با مدت زمان محرومیت در نظر گرفته شده برای هر یک از آنها به این شرح اعلام کرد:

* بهنام بنیادی زاده (فوتبال) به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت دو سال از ۲۰ آبان ۹۴ تا ۱۹ آبان ۹۶ محروم است.
* حدیثه احمدی (دوومیدانی) به دلیل مصرف ماده ممنوعه نورآندروسترون به مدت چهارسال از ۲۴ آبان ۹۴ تا ۲۳ آبان ۹۸ محروم است.
* حسام پارسا (هندبال) به دلیل مصرف ماده ممنوعه نورآندروسترون به مدت چهار سال از ۲۳ آذرماه ۹۴ تا ۲۲ آذرماه ۹۸ محروم است.
 *علی سخاوتی (تیراندازی) به دلیل مصرف ماده ممنوعه مورفین به مدت دو سال از ۸ اسفندماه ۹۴ تا ۷ اسفندماه ۹۶ محروم است.
* کمیل دلپاک (تکواندو) به دلیل مصرف ماده ممنوعه فروزماید به مدت یک سال از اول اسفند۹۴ تا ۳۰ بهمن ماه ۹۵ محروم است.
* مرتضی خدابنده لو (ووشو) به دلیل مصرف ماده ممنوعه کلومیفن به مدت چهار سال از ۳۰ دی ماه ۹۴ تا ۲۹ دی ماه ۹۸ محروم است.

طلسم بی مدالی در دوچرخه سواری شکست
در جریان مسابقات دوچرخه سواری کوهستان قهرمانی آسیا در چاینات تایلند یکشنبه گذشته فرزاد خدایاری رکابزن تیم ملی کشورمان با قرار گرفتن بر روی سکوی سوم آسیا در رشته تایم تریل کراس کانتری، اولین مدال تاریخ رشته کراس کانتری کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا و در رده سنی بزرگسالان را کسب کرد. وی با کسب این مدال طلسم پنج ساله بی مدالی رکابزنان در  مسابقات قهرمانی دوچرخه سواری کوهستان آسیا را شکست.

کی روش بازگشت
کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال که به مرخصی رفته بود، به دنبال برگزاری مجمع انتخاباتی فوتبال به ایران بازگشت تا برنامه های کاری خود با رئیس جدید را مطرح کند. کی روش دوشنبه به ایران بازگشت و جلسه ای با مسئولان جدید فدراسیون فوتبال گذاشت.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

یک ایرانی رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی شد
نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی در شهر استانبول ترکیه برگزار شد که با تصمیم اعضا، علیرضا رضایی تا زمان برگزاری کنگره به عنوان سرپرست این فدراسیون جهانی انتخاب شد.

مهدوی کیا دوباره در تیم منتخب جهان قرار گرفت
مهدی مهدوی کیا که برای حضور در کنگره فیفا به مکزیک دعوت شده است، قرار است در حاشیه این کنگره در تیم منتخب ستارگان جهان به مصاف تیم ستارگان پیشکسوت تیم مکزیک بروند. هدایت تیم ستارگان جهان طبق برنامه اولیه قرار است با ژوزه مورینیو باشد. در تیم منتخب ستارگان جهان قرار است بازیکنانی چون سامی الجابر، مهدی مهدوی کیا، میشل سالگادو، دوایت یورک، کلارنس سیدورف، مارسل دسایی، فابیو کاناوارو، اتوئو و لوئیس فیگو و کارلس پویول بازی کنند. این دیدار روز جمعه این هفته برگزار خواهد شد.

تغییرات مدیریتی در سایپا
طی حکمی از سوی دکتر مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا روز سه شنبه بیت الله رضایی از مدیریت باشگاه سایپا برکنار شد و رضا درویش به سمت مدیر عامل و عضو موظف هیات مدیره شرکت فرهنگی ورزشی سایپا منصوب شد.

مظلومی برای دیدار با صبا در استقلال ماندنی شد
با توجه به پیشنهاد مقداد نجف نژاد رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال نسبت به تغییر سرمربی، هیات مدیره استقلال سه شنبه تشکیل جلسه داد. طبق اعلام سایت باشگاه استقلال، پس از بحث و تبادل نظر و زمان بسیار کوتاه تا روز جمعه مورخ ۱۳۹۵/۰۲/۲۴ برای بازی با تیم صبای قم مصوب گردید، کماکان آقای مظلومی و کادر و کلیه همکاران با توجه به موقعیت حساس نسبت به وظایف محوله به نحوه مطلوب و با قاطعیت تمرینات ویژه را تا حصول نتیجه انجام وظیفه نمایند. ضمناً چارت سازمانی باشگاه مورد تایید و تصویب هیات مدیره قرار گرفت.

افشارزاده در فدراسیون ژیمناستیک
اسامی نامزدهای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک در حالی پس از گذشت یک هفته از اتمام زمان مهلت نام نویسی کاندیداها اعلام شد که فقط 16 کاندیدای ثبت نام کرده معرفی شدند و نام یکی از کاندیدا بنا به صلاحدید خودش اعلام نشد. گفته می شود این کاندیدا بهرام افشارزاده است که بنا به پیشنهاد وزارت ورزش کاندیدای ریاست فدراسیون ژیمناستیک شده است. البته وی طی گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد که فعلا تمرکزش روی استقلال است اما در اینباره خیر رسمی مبنی بر تکذیب کاندیدا شدن افشارزاده منتشر نشد.

هشدار دادستار تهران به ورزشکاران برای شرکت در مهمانی های مبتذل
دادستان تهران هشدار داد اگر در جلسات مبتذل و خلاف موازین شركت كنید واتهامتان محرز شود اسامی شما را اعلام خواهیم کرد. هنرمندانی كه در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی حضور دارند و ورزشكارانی كه مورد توجه جامعه بویژه جوانان هستند، نباید در جلسات خلاف موازین شرع شركت كنند. چند روز پیش اژه ای دلایل مرگ مهرداد اولادی را اعلام کرد که این موضوع واکنش اهالی ورزش را در پی داشت.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------