تغییرات در استقلال وسط آرامش منصوریان / رونمایی از هیات مدیره جدید



"اخبارورزشی,خبرهای

درحالی که سرمربی تیم فوتبال استقلال در حساس ترین زمان قرار دارد و مشغول جذب بازیکنان مورد نظرش برای فصل آینده است، این احتمال وجود دارد باشگاه آبی تهران دستخوش تغییرات گسترده‌ای شود.

به گزارش مهر، ترکیب جدید هیات مدیره استقلال بزودی اعلام می شود تا از ایده‌ها و تصورات جدید محمود گودرزی رونمایی شود. تصوراتی که آینده استقلال را خواهند ساخت.

پیش از ورود به این ایده پردازی البته باید گفت انتخاب هیات مدیره جدید یا ورود و خروج اعضای جدید به طور کلی و به خودی خود مثل زلزله ای در استقلال است آن هم درست در روزهایی که منصوریان بیشترین آرامش را نیاز خواهد داشت.

ترکیب جدید به احتمال بسیار زیاد شبیه به این است که نجف نژاد، سبک دست و کردنوری و افشارزاده از استقلال جدا می‌شوند و به جای ایشان، منصور پورحیدری، مسعود معینی، مهدی پرهام، تقوی‌نژاد و شهاب جهانیان به‌عنوان اعضای هیئت مدیره استقلال معرفی می‌شوند.

کنار رفتن نجف نژاد از وقتی که وی در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد محتمل به نظر می‌رسید. او رئیس فراکسیون ورزش مجلس بود و به این ترتیب وزیر ورزش به نوعی اجبار داشت که به وی پست بدهد اما صرف نظر از دور شدن از مجلس باید گفت تجربه و شهامت این مدیر پس از سال‌ها حضور در استقلال و اشتباه کردن های زیاد امروز به اوج خود رسیده و شاید اگر پست مجلس را هم نداشت می‌توانست به استقلال کمک کند همانطور که اگر به حرف او لااقل بعد از لیگ برتر گوش کرده و شوک را همان روزها با منصوریان به تیم داده بودند، امروز استقلال جام حذفی را داشت.

با این حال برکناری نجف نژاد اصلا شوک به حساب نمی آید، شوک اصلی حضور پرهام در استقلال است آن هم در هیات مدیره. او مدت‌ها دنبال سمت معاونت در این باشگاه بود اما امروز پست هیات مدیره را به وی پیشنهاد می‌کنند تا نظرها را به سمت جانشینی سبک دست ببرد.

در واقع پرهام فردی موفق در اقتصاد است و بنیه مالی خوبی دارد که اگر جانشین سبک دست بشود، به معنای آن است که ساز و کار مالی باشگاه استقلال ممکن است دستخوش تغییر شود. تقوی نژاد مدیری زبر دست است اما سرش در اداره مالیات بسیار شلوغ است و شاید اصلا نتواند آن طور که باید و شاید در جلسات هیات مدیره حضور پررنگی داشته باشد.

منصور پورحیدری هم که فردی آشناست و برای چندمین بار بین مدیر فنی و سرپرست و هیات مدیره جابه جا می‌شود و البته در همه این پست ها موثر بوده‌اند و در کنار معینی وزن فنی هیات مدیره را بالا می‌برند.

اگر این ترکیب درست باشد که تا حدود زیادی درست هم هست، باید تاکید کرد که جایگاه افشارزاده بسیار سست خواهد بود مخصوصا اگر او در هیات مدیره نباشد، حتی برخی می‌گویند گودرزی با هدف برداشتن افشارزاده از استقلال است که هیات مدیره را عوض می کند چون افشارزاده با وجود انتقادهای اخیر وزیر نمی‌خواهد از استقلال جدا شود.

با این حال باید تاکید کرد ورود مدیران جدید با تفکرات متفاوت برای استقلال می‌تواند خطرناک هم باشد، جابه جایی مدیر عامل آن هم در روزهایی که منصوریان با آرامش در حال جلو بردن کارهای استقلال است می‌تواند همه سازوکار استقلال را بر هم بزند، هر چند تیم مدیریتی قبلی طی دو سال گذشته چهار جام و سه دربی را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد استقلال به خون تازه ای نیاز داشته باشد اما کسی نمی‌داند که جانشین افشارزاده چه کسی است و آیا مثلا پرهام جوان و ماجراجو روی کرسی مدیریت می‌نشیند یا جهانیان؟

مهمترین بحث بدون پیش داوری در مورد عملکرد مدیران در آینده این است: این تغییرات از پایین به بالا خطرناک است و عجیب و غریب. حداقل اینکه ثبات و آرامش را از سرمربی تیم می‌گیرد چرا که مدام باید حرکات هیات مدیره و مدیر عامل جدید را زیر نظر داشته باشد به ویژه آنکه برخی از این مدیران تازه کار هستند و تجربه فرماندهی در اتاق فرمان استقلال را ندارند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------