دوست معروف دایی سکوتش را شکست/ علی مثل چرخ گوشت هشت‌پره است



اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ برتر

 

اخبار ورزشی - دوست معروف دایی سکوتش را شکست/ علی مثل چرخ گوشت هشت‌پره است

حماسه ساز ملبورن به اظهار نظر درباره آخرین اتفاقات فوتبال کشورمان پرداخت.

خداداد عزیزی که مدتی‌ست علاقه‌ای به حضور در رسانه‌ها ندارد و ترجیح می‌دهد کمتر در مورد مشکلات فوتبال ایران صحبت کند، در گفتگویی مفصل درخصوص آخرین اتفاقات لیگ برتر و همچنین تمدید قرارداد کی‌روش نقطه‌نظراتش را عنوان کرد.

با توجه به اینکه شما دوستی نزدیکی با علی دایی دارید، فکر می‌کنید این حجم انتقادی که نسبت به هم‌بازی قدیمی شما وجود دارد، منطقی است؟
به نظر من با 5 بازی نمی‌شود دایی را محک زد. علی خودش هم می‌داند که خوب نتیجه نگرفته است. من فکر می‌کنم در هیچ جای دنیا با 5 بازی یک تیم یا مربی را نمی‌شود مورد بررسی کامل قرار داد. یادم است سال 83-82 سایپا 8 بازی اولش را با پیروزی پشت سر گذاشت ولی در همان سال به دسته اول سقوط کرد. فجرسپاسی و استقلال اهواز هم چنین شرایط مشابه‌ای نسبت به سایپا داشته‌اند. در عین حال این موضوع را هم نباید نادیده گرفت که نتایج پرسپولیس ضعیف بوده است. هرچند که پرسپولیس در 5 بازی اول، 4 بازی سخت داشت و تنها بازی ساده‌اش مقابل پدیده بود.

فکر می‌کنید علت عدم نتیجه‌گیری پرسپولیس چه باشد؟
اعتقاد دارم دایی خوب یارگیری نکرده است. علی می‌داند که من رفیقش هستم و اگر حرفی می‌زنم از روی دلسوزی است. علی نقاط ضعف تیمش را خوب پر نکرد. خلعتبری، مسلمان، سیدجلال و سیدصالحی از پرسپولیس رفته‌اند و پرسپولیس نتوانست جای خلعتبری و مسلمان را پر کند. البته این کاستاریکایی هم که جدیدا به پرسپولیس اضافه شده را باید دید می‌تواند جای سیدجلال را پر کند. پرسپولیس اگر می‌خواست جای خلعتبری و مسلمان را پر کند باید بازیکنانی جذب می‌کرد که اگر از اینها بهتر نیستند، بدتر هم نباشند. بازیکنان فعلی پرسپولیس نتوانستند جای این دو بازیکن را پر کنند. به این موضوع محرومیت پیام صادقیان و مصدومیت رضا نوروزی و دغاغله را باید اضافه کرد. امیدوارم تا رسیدن این مصدومان شرایط پرسپولیس هم بهتر شود. پرسپولیس اگر این تیمی که الان هست، باشد با این نفرات و نوع فوتبال شانس حضور در ده تیم اول جدول را هم ندارد.

دیدار پرسپولیس برابر پدیده را دیدید؟
به نظر من پرسپولیس در نیمه اول برابر پدیده هیچ حرفی برای گفتن نداشت، پدیده اگر خودباوری داشت، می‌توانست در همان نیمه اول کار پرسپولیس را تمام کند. این تیم به دلیل اینکه تازه به لیگ برتر آمده بازیکنان و نیمکتش تجربه کافی را نداشتند و بازی را از دست دادند چرا که پرسپولیس هیچ برنامه‌ای را برای حمله مقابل پدیده نداشت.

به نظر شما علی دایی با این همه انتقادی که از سوی پیشکسوتان پرسپولیس وجود دارد، در این تیم دوام می‌آورد؟
علی سالیان گذشته در هر تیمی که بوده نتایج خوبی گرفته و توانسته با پرسپولیس در فصل گذشته عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد، بنابراین زود است که در مورد رفتن علی دایی از پرسپولیس قضاوت کنیم. متاسفانه پیشکسوتان پرسپولیس مانند یک چرخ‌گوشت هشت‌پره هستند که فقط بلدند هرکس روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند، آن را از چرخ‌گوشت انتقاداتشان رد کنند. خوشبختانه علی دایی چون خودش چرخ گوشت است آن هم از نوع بوش آلمان، با این چیزها له نمی‌شود!

پدیده را در این فصل چطور دیدید؟
من در ابتدای فصل به شخصه با توجه به یارگیری ضعیف این تیم نظرم این بود که پدیده دو رقمی خواهد شد. فعلا که خوب نتیجه گرفته‌اند، 9 امتیاز از 5 بازی. این نتیجه برای تیمی که تازه به لیگ برتر آمده، خوب است و امیدوارم این روندشان را از دست ندهند هرچند با توجه به بازی این تیم برابر پرسپولیس برای آینده پدیده نگران هستم. پدیده اگر می‌خواهد یک رقمی بماند و در لیگ ماندگار شود، بهترین موقعیت جمع‌آوری امتیازات در همین هفته‌های نخست است. اگر آنها بتوانند در 10 بازی اول خوب نتیجه بگیرند، می‌توانند به ماندن در لیگ امیدوار شوند. من مالک پدیده را می‌شناسم و او به من محبت دارد اما باید بگویم کار این تیم سخت است. اگر به این شکلی که در نیمه دوم برابر پرسپولیس بازی کردند، ادامه دهند، کارشان سخت‌تر خواهد بود. این پرسپولیس تیم قدرتمند فصل پیش نبود بلکه تیمی بود که چند بازیکن لیگ یک در آن بازی می‌کردند.

فکر می‌کردید استقلال بتواند اینگونه ظاهر شود؟
من از اول هم اعتقاد داشتم استقلال و سپاهان مدعی قهرمانی هستند. شاید تراکتور و فولاد نتایج خوبی گرفته اند، اما هرچه رو به جلو می‌روند، کارشان سخت می‌شود. فولاد به دلیل داشتن بازیکنان جوان با دو باخت به هم می‌ریزد. با اینکه کادر فنی تراکتور از دوستان من هستند، اما این تراکتور قدرت سال گذشته را ندارد.

استقلال با اینکه تغییرات زیادی داشته اما توانست عملکرد خوبی داشته باشد. به نظر شما می‌تواند این روند را ادامه دهد؟
استقلال تا اینجای کار فوق‌العاده کار کرده است و بازیکنان جدید این تیم بهترین عملکرد را داشته‌اند. کرار، یعقوب کریمی، میلاد فخرالدینی و به خصوص امید ابراهیمی برای استقلال عالی کار کرده‌اند. به نظر من امید ابراهیمی بهترین هافبک ایران است. ابراهیمی طوری بازی می‌کند این انگار ده سال سابقه ملی دارد. هافبک دفاعی که ساده بازی می‌کند و توانایی بالایی دارد. او در سال‌های آینده می‌تواند کمک زیادی به فوتبال ما کند.

از بحث لیگ خارج شویم، به نظر شما تمدید قرارداد با کی‌روش با بندهایی که او در قراردادش گذاشته، منطقی است؟
اینکه او برود خانه‌اش استراحت کند و نزدیک بازی‌ها تیم ملی را جمع کند و عشقی به استرالیا برود، بعد هم اگر نتیجه نگرفت، نتوانیم او را برکنار کنیم، یعنی عهدنامه ترکمن‌چای. فدراسیونی که اختیار تعویض سرمربی را نداشته باشد، معلوم هست که آدم‌های ضعیفی هستند. یعنی چی؟ خدا میلیون دلار بدهی، بعد هم نتوانی برکنارش کنی. مگر کی‌روش برای فوتبال ما چکار کرده، شنیده‌ام گفته: حضور من در تیم ملی ایران دو سر برد است. طوری صحبت می‌کند که انگار ما رتبه 5 فیفا هستیم و برای فوتبال ما شق‌القمر کرده است.

فکر می‌کنید اگر کی‌روش در فوتبال ما بماند، اتفاق خاصی می‌افتد؟
اعتقاد دارم کی‌روش از نظر فنی هیچ کمکی به فوتبال ما نکرده است. تیم ملی چهار بار در جام‌جهانی شرکت کرده که در سه دوره آن  یک امتیاز و در یک دوره که 98 فرانسه بود 3 امتیاز به دست آورد. مهاجرانی با صد هزار تومان یک امتیاز آورد و جلال طالبی هم با ماهی صد هزار تومان، 3 امتیاز آورد و کی‌روش به اندازه تمام مردم ایران پول گرفت و یک امتیاز گرفت. اگر قرار باشد برای یک امتیاز این همه پول بدهیم، هر کسی را بگذاریم، شاید بتواند همان یک امتیاز را به دست آورد. تازه ایران در دوره برانکو و جلال طالبی گروهش به مراتب سخت‌تر بود.

پس علت این همه اصرار برای تمدید قرارداد کی‌روش را چه می‌دانید؟
دلال‌ها اصرار دارند که کی روش قراردادش را تمدید کند. چرا که با رقمی که او خواسته نزدیک به 3 میلیارد به همین دلال‌ها می‌رسد. قدیمی‌ها راست می‌گویند که خشت اول چون نهد معمار کج / تا ثریا...


مشکل ما این است که از اول در برابر کی روش خودمان را به باد دادیم. مگر می‌شود تیم ملی بدون سرپرست باشد، چه کسی می‌خواهد کارت تعویضی بازیکنان را به ناظر بازی بدهد. به نظر من این همه مربیان باکلاس در دنیا هستند که می‌توانند با رقم پایین تر به ایران بیایند. این آقا جز 13 مربی گران جام جهانی بود. چه کاری برای فوتبال ما انجام داد. نمی‌دانم چرا ما به اماراتی‌ها می‌گوییم پول نفت شان را خرج فوتبال می‌کنند، وقتی خودمان هم مثل آنها عمل می‌کنیم. در این شرایط بد اقتصادی چرا باید پول نفت را اینگونه حیف و میل کنیم. من هم اگر بچه محل‌های مان را پشت 18 قدم می‌گذاشتم شاید همین یک امتیاز را در جام جهانی کسب می‌کردم!
اخبار ورزشی - بانک ورزش

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------