درخشان: من هم می‌روم



اخبار,اخبار ورزشی ,حمید درخشان

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس امیدوار است همانند هفته گذشته تیمش در بازی فردا مقابل صبا نیز بتواند سه امتیاز را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، حمید درخشان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر صبای قم اظهار کرد: با توجه به بازی هفته گذشته که صبا به نمایش گذاشت شناخت خوبی از این تیم داریم و این تیم را آنالیز کرده‌ایم. صبا هفته قبل شکست خورده اما با این حال حریف ضعیفی نیست.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه صبا یک مربی جوان در اختیار دارد، تیم خوبی است. امیدوارم فردا بتوانیم تاکتیک‌هایمان را به خوبی اجرا کنیم. بازیکنان ما در شرایط خوبی هستند. ان‌شاءالله بتوانیم تداوم بازی هفته قبل را داشته باشیم و به پیروزی برسیم. بازی‌های آسیایی هم مسابقه‌های مهمی برای ما محسوب می‌شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه احتمال دارد بازی با صبا آخرین حضور شما روی نیمکت پرسپولیس باشد آیا احتمال دارد بعد از بازی استعفا دهد گفت:‌ در کشور ما مباحث جالبی وجود دارد. همیشه از یک نفر خوب استقبال می‌کنیم اما نمی‌توانیم او را تحمل کنیم و سریع می‌خواهیم برایش جایگزین انتخاب کنیم تا او کنار برود. فرگوسن زمانی که به منچستر آمد نتایج خوبی نمی‌گرفت و در 4 سال اول حضورش هیچ موفقیتی کسب نکرد. حتی هواداران هم خواهان اخراج او بودند و برایش پلاکاردهایی نوشتند اما دیدید که بعد از ثبات فرگوسن روی نیمکت منچستر این تیم چه نتایج درخشانی گرفت.

وی افزود: من تیمی را تحویل گرفتم که همه از مشکلات آن باخبر بودند اما نمی‌دانم چرا کسی از مشکلات این تیم صحبت نمی‌کند و فقط می‌گویند باید بروی. شما در نظر بگیرید و ببینید که من چقدر زمان برای بازسازی تیم داشتم که حالا برای رفتنم عجله می‌کنید. چشم، من هم می‌روم اما چرا می‌خواهید مهره‌های خودتان را بسوزانید. حتما پس از رفتن من فرد دیگری را می‌آورند و می‌خواهند پس از سه هفته او هم برود. کجای دنیا در نیم فصل از مربی انتظار نتیجه‌گیری دارند؟

درخشان با بیان اینکه در کشور ما برای خارجی‌ها همیشه یک حسن وجود دارد گفت: مربی خارجی اگر عملکرد بدی هم داشته باشد، او را اخراج نمی‌کنند زیرا مبلغ قرارداد او زیاد است اما چون ما پول نمی‌گیریم با ما این طور برخورد می‌کنند. وقتی به یک مربی خارجی 3 میلیارد تومان می‌دهند نمی‌توانند اخراجش کنند اما من که 3 میلیارد تومان را در جیب باشگاه نگه داشتم باید از این تیم بروم. من خیلی کمتر از این پول را گرفته‌ام. واقعا چرا باید چنین اتفاقاتی رخ دهد؟ در همه جای دنیا به مربی زمان می‌دهند تا نتیجه بگیرد.

او در ادامه گفت: من حالا یک سوال دارم. آن آقایی که قرار است جای من بیاید، گارانتی برای کسب موفقیت می‌دهد؟ اگر او گارانتی می‌دهد، من هم گارانتی می‌دهم. به هر حال باید بگویم که تمام تلاشم را می کنم تا پرسپولیس موفق شود و از این راه یک قدم هم به عقب برنمی‌دارم. کارم را انجام می‌دهم تا زمانی که من را بردارند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مطرح کردن چنین مسائلی تمرکز بازیکنان را بر هم می‌زند گفت: طبیعی است که مطرح کردن چنین مسائلی در تیم ناهنجاری بزرگی ایجاد می‌کند. بازیکنان نگران می‌شوند و ذهن‌شان خراب می‌شود. هر تصمیمی زمان و شرایط خاص خودش را دارد. الان زمان این نیست که بخواهیم درباره این موضوعات تصمیم‌گیری کنیم. من نمی‌خواهم جواب دوستان را بدهم اما شرایط تیم خوب بود و خوب پیش می‌رفتیم اما حالا باید ترمز تیم را بکشیم و دوباره از نو آغاز کنیم.

درخشان تصریح کرد: ما بازی سنگینی مقابل پدیده داشتیم و این تیم را در مشهد با همه سختی‌ها شکست دادیم. پدیده چنین شکستی را تا به حال متحمل نشده بود. در بازی‌های گذشته تیم ما از اشتباهات داوری متضرر شد و بدشانسی هم گریبان ما را گرفت. در دیدار مقابل ملوان اشتباهات داوری باعث شد نتوانیم این تیم را شکست دهیم. من خواهش می‌کنم کمی منطقی به این مسائل نگاه کنیم. درست است که همه نتیجه را می‌بینند و به کیفیت بازی‌ها توجهی ندارند اما آیا ما بد بازی می‌کنیم؟

در ادامه خبرنگاری گفت: کادر فنی سابق هم زمان کافی برای کار کردن با این تیم را نداشت اما شما زمان بیشتری در اختیار داشتید. درخشان در واکنش به این ادعا گفت: کادر سابق از قبل در تیم حضور داشت. یک فصل با پرسپولیس کار کرده بود و از بازیکنان شناخت داشت و تیم را خودش بسته بود. من به کادر فنی سابق احترام می‌گذارم اما زمانی که به پرسپولیس آمدم از 18 بازیکنی که در اختیار داشتم 8 بازیکن مصدوم یا محروم بودند. اگر از 10 بازیکن دیگر 2 دروازه‌بان را هم کم کنیم در واقع من با 8 بازیکن تمرین می‌کردم. شما ببینید هنوز اتفاق نیفتاده که در دو هفته با یک ترکیب ثابت بازی کنیم. من از شما خواهش می‌کنم به من هم زمان بدهید تا بتوانم تیم را بازسازی کنم. شما به فصل نقل و انتقالات نگاه کنید و ببینید ما با چه مشکلاتی روبه‌رو بودیم. آیا کسی این مسائل را می‌بیند؟ ما باید از مسائل حاشیه‌ای دور باشیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

درخشان اضافه کرد: البته بازیکنانی که من در اختیار دارم از کیفیت بالایی برخوردارند. من فقط می‌گویم زمانی که به تیم آمدم تعدادی از بازیکنان مصدوم یا محروم بودند. شما همین پیام صادقیان را ببینید که مدت‌ها محروم بود و پس از اینکه محرومیتش به پایان رسید با مشکل مصدومیت روبه‌رو شد. من بازیکنان خوبی در اختیار دارم اما بدشانسی دست از سر من برنمی‌دارد.

در ادامه خبرنگاری نقل قولی از پیام صادقیان عنوان کرد که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده بود و گفته بود آماده بازی کردن برای پرسپولیس است. درخشان در این باره هم گفت: من با حرف یک بازیکن به او بازی نمی‌دهم اما صادقیان هفته گذشته خوب بازی کرده و فکر می‌کنم فردا بتواند به ما کمک کند. هادی نوروزی هم از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شده اما پزشکان گفته‌اند به بازی فردا می‌رسد.

سرمربی تیم پرسپولیس در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به تعطیلات 50 روزه لیگ چرا نتوانستید تیم را بازسازی کنید گفت: من می‌گویم نوع و کیفیت بازی پرسپولیس تغییر کرده است. تیمی که قبلا 45 دقیقه در زمین راه می‌رفت حالا در بازی با ملوان یا ذوب آهن تا دقیقه 95 تیم حریف را در زمین خود نگه می‌دارد. واقعا در این مدت فقط گرفتار بدشانسی بودیم و توپ‌هایمان به گل تبدیل نشد.

او در ادامه درباره جلسه خود با محمدحسین نژاد فلاح هم گفت:‌ من دو جلسه با ایشان برگزار کردم یک بار در وزارتخانه و برای بار دوم در باشگاه با هم صحبت کردیم. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. البته نژاد فلاح اولتیماتومی به من نداده است.

سرمربی تیم پرسپولیس در پاسخ به صحبت‌های علیرضا مرزبان که بعد از بازی با پرسپولیس گفته بود اگر بازیکنانش را کامل در اختیار داشت به پرسپولیس نمی‌باخت گفت:‌ من به نظر مرزبان احترام می‌گذارم اما اگر کارشناسان بازی پدیده را دیده باشند متوجه می‌شوند که پرسپولیس با چه اقتداری بازی کرد. معتقدم اگر بدشانس نبودیم، به جای یک گل سه گل به تیم مرزبان می‌زدیم.

سرمربی تیم پرسپولیس همچنین درباره مذاکره این باشگاه با برانکو ایوانکوویچ و افشین قطبی هم گفت: این مسئله طبیعی است. باشگاه حق دارد و می‌تواند با گزینه‌های دیگر مذاکره کند. نژاد فلاح در این مورد با من مشورت نکرد و فقط من را در جریان این امور قرار داد.

درخشان درباره حریفان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: ما می‌دانیم در لیگ قهرمانان آسیا با چه تیم‌هایی بازی می‌کنیم. به طور مثال همین تیم لخویا منتخب اروپا و آسیا است. این تیم 15 بازیکن خارجی که تابعیت قطر را گرفته‌اند در اختیار دارد و 4 بازیکن دیگر خارجی هم جذب کرده است. پس بنابراین ما باید مقابل منتخب آسیا و اروپا بازی کنیم. در حالی که تیم خودمان پول ندارد بازیکنی برای پست دفاع چپ بخرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود میثم حسینی در پرسپولیس می‌ماند گفت: بازیکنانی داریم که می‌توانند جای میثم حسینی را برای من پر کنند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان درباره حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های عربی چیست؟ گفت: بازیکنانی که به کشورهای عربی می‌روند فقط به دنبال پول هستند و کیفیت را نمی‌خواهند. تمرین کردن در تیم‌های عربی بسیار آسان‌تر از تیم‌های اروپایی است. به طور مثال در تیمی مثل بایرن مونیخ تمرین کردن واقعا وحشتناک است. اما در تیم‌های عربی چنین مسئله‌ای وجود ندارد. آن‌ها فقط پول خوبی به بازیکنان می‌دهند. من معتقدم حضور بازیکنان ایرانی در لیگ کشورهای عربی هیچ سودی برای فوتبال ایران ندارد و باعث می‌شود بازیکنان همیشه در یک سطح متوسط باقی بمانند.

درخشان در پایان درباره عدم حضور تادئو در لیست 18 نفره پرسپولیس خاطرنشان کرد:‌ این بازیکن دندان درد داشت و از طرفی هم نگران وضعیت خانواده‌اش بود به همین دلیل دیدم تمرکز لازم را ندارد و او را از لیست 18 نفره کنار گذاشتم. 

اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------