واکنش کی روش به شکایت فتح الله زاده



اخبار,اخبار ورزشی ,کارلوس کي‌روش

 

اخبار ورزشی - کي‌روش: از شکايت فتح‌الله‌زاده نمي‌ترسم

کارلوس کي‌روش مي‌گويد ارزيابي‌اش از اردوي آفريقاي جنوبي منفي است.به سوال‌هاي مختلف اطراف تيم ملي مطرح است، پاسخ داد.

* يک هفته‌ از اردوي تيم ملي در آفريقاي جنوبي مي‌گذرد. ارزيابي شما از اين اردو چيست؟ ضمن اين که اين شايعه مطرح شد شما به خاطر وضعيت چمن محل تمرين تيم ملي زمين را عوض کرديد.
- برنامه توافق شده بر اين پايه بود که اين اردوي آماده سازي جام جهاني را با 28 بازيکن شروع کنيم، ولي تنها با 10 بازيکن، کار استارت خورد. واضح است که ارزيابي من فقط مي‌تواند منفي باشد. زماني که تنها 10 بازيکن داريد، امکان اين که به اهداف و افکار خود در اين اردو برسيد نيست. اما تغيير و جابجايي مکان اين اردو به هيچ عنوان صحت ندارد. ما طبق برنامه از همان هتل و امکاناتش استفاده مي‌کنيم. در ضمن از بهترين زمين تمريني نيز بهره‌مند هستيم.


* در آخرين نشست خبري قبل از ترک تهران به خوبي به خاطر داريد که شما گفتيد تيم ملي در حال حاضر احتياج به همکاري و همدلي همه باشگاه‌ها، مربيان ، بازيکنان ، مديران و غيره دارد. اکنون فرصت مناسبي است که به اين سوال جواب بدهيد که آيا اين گذشت انجام گرفته يا خير؟
- بله. من اين مطلب را گفتم. امکان اين که يک برنامه خاص براي آماده سازي در راه جام جهاني داشته باشيد وجود ندارد. مگر با تعهد و همکاري تمامي افرادي که در فوتبال ايران حضور دارند. دوباره اين مطلب را صراحتا تکرار مي‌کنم که اين برنامه بيش از يک سال پيش مورد بحث قرار گرفت و طبق جلسات طولاني و رفت و برگشت سرانجام تصميم بر توافق با اين برنامه از جانب رييس فدراسيون فوتبال جناب آقاي کفاشيان قرار گرفت. همچنين وزير محترم ورزش و جوانان و کميته‌ جام جهاني اين برنامه را مورد تاييد قرار دادند. متاسفانه همه از واقعيت خبر دارند و از جرياني که اتفاق افتاده است قرار گرفته‌اند. اما من نمي‌خواهم در موقعيتي قرار بگيرم که قضاوتي راجع به اتفاق رخ داده انجام دهم. به هر حال اين حقيقت که ما اردوي خود را با 10 بازيکن شروع کرديم مسئوليت و يا اشتباه من نيست.


* پس از آن که تيم ملي تنها با 10 بازيکن اردوي خود را شروع کرد بسياري از رسانه‌هاي معتبر جهان اين مطلب را منعکس کردند و آن را اتفاقي عجيب و غير عقلاني توصيف کردند.
- اين يک امر طبيعي است که وقتي شما خود را در اين گونه شرايط بد قرار مي‌دهيد بايد به اجبار با اين مسائل کنار بياييد. همچنين بايد اين ريسک را بپذيريد که شما را دست کم بگيرند يا مورد انتقاد قرار دهند يا همچنين ارزش واقعي شما را پايين بياورند. در کل شما بايد بدانيد که جام جهاني فوتبال بزرگ‌ترين رويداد ورزشي در جهان به حساب مي‌آيد. هر اشتباه يا اتفاقي که در اين مسابقات رخ دهد در منظر بيش از سه ميليارد نفر در جهان ديده خواهد شد. اگر شما به اين مساله به دقت توجه نکنيد يک اشتباه بزرگ مرتکب شده ايد که مطمئنا به اعتبار و شهرت فوتبال ايران لطمه خواهد زد. بار ديگر تکرار مي‌کنم که اردوي شروع آفريقاي جنوبي با 10 بازيکن مسئوليت من نيست.


* در اين روزها که ايران نيستيد جملاتي به نقل از شما در برخي از رسانه‌ها مطرح مي‌شود. مثلا اين که شما در پاسخ به اين سوال که وضعيت کمپ چگونه است؟ به نقل از عنوان شده بود که بهتر است از آقاي قلعه‌نويي سوال کنيد.
- خير. اين صحبت کاملا اشتباه است و به هيچ وجه صحت ندارد. اين يک دروغ است که تنها مي‌تواند ساخته يک ذهن مريض باشد. موضع من بسيار شفاف و ساده است. وقتي برخي از اهالي رسانه از من پرسيدند چرا بقيه بازيکنان به همراه تيم ملي نيستند من در پاسخ گفتم که بي‌اطلاع هستم و شما بايد از آقاي کفاشيان اين سوال را بپرسيد.


* درباره شکايت آقاي فتح‌الله‌زاده عليه شما به فيفا موضع شما چيست؟
- آقاي فتح‌الله‌زاده حق دارد که به فيفا يا هر جاي ديگر که مي‌خواهد شکايت کند. اين تصميم براي من تهديد کننده نيست و من هيچ ترسي از آن ندارم. حتي خيلي خوشحال مي شوم که بعد از جام جهاني در جاي مناسب جواب تمامي شکايات ايشان را بدهم. اين حق ايشان است و من نيز به آن احترام مي گذارم.

 

کاري که آقاي فتح‌الله‌زاده حق انجام آن را ندارد اين است که از موقعيت خود به عنوان مديرعامل استقلال باشگاهي که من احترام زيادي براي آن قائل هستم و هواداران فوق‌العاده‌اي نيز دارد سوء استفاده کنم و به افراد توهين و بدگويي انجام دهم. با کمال احترام، ايشان ديگر نمي‌تواند خود را پشت اين سرزنش کردن ديگران پنهان کند و عدم موفقيت در مهارت‌هاي مديريتي خود را بر گردن ديگران بيندازد. وقتي ايشان مسئوليت پذيري نشان نمي‌دهند در حقيقت اين مساله ضعف مديريتي ايشان است و باعث از دست رفتن اعتبار خواهد بود.


* يکي از حرف‌هاي عجيبي که درباره شما مطرح است، اين که شما به خاطر اين که در کنار خانواده‌تان در آفريقاي جنوبي باشيد تصميم گرفتيد که تيم ملي در اين کشور اردو بزند و کارش را زودتر در آنجا آغاز کند.
- شما نمي‌توانيد با بگو مگوهاي رسانه‌اي فاتح روح و قلب فوتبال ايران باشيد. هم‌چنان که در زندگي تنها مي‌توانيد احترام افراد را با عملکرد و نتيجه‌ کار خود به دست آوريد. در فوتبال هم همين مساله صدق مي‌کند و احترام هواداران ايراني را نيز با عملکرد و نتيجه‌ مي‌شود به دست آورد. اين راه هميشه موثرتر است. هواداران فوتبال ايران قضاوت نهايي را انجام خواهند داد و خواهند دانست که چه کسي واقعا در طول اين فصل در تعطيلات به سر مي‌برد!


* درباره بازيکنان سپاهان موضع سرمربي تيم ملي چيست؟ برخي رسانه‌ها مي‌گويند که شما بازيکنان سپاهان را خواهيد بخشيد و آنها به تيم ملي بر مي‌گردند. آيا اين مساله صحت دارد؟
- تا جايي که من اطلاع دارم اين مساله هيچ ربطي به بازيکنان سپاهان ندارد. اگر ما آنها را به خاطر چيزي که به هيچ عنوان مسئوليت آنها نبود و يا اشتباهي نبوده که از طرف آنها مرتکب شده محکوم کنيم واقعا غير منصفانه است. مسئوليت اين اتفاقات بر شانه کساني است که به تصميم فدراسيون فوتبال بي احترامي کردند و همين طور در قبال اين عمل وزير ورزش و جوانان و همچنين کميته جام جهاني انجام داده‌اند.

 

ولي آنها بايد تا انتها مسئوليت را بپذيرند و من تنها بازيکنان سپاهان را زماني که اين فصل مسابقاتشان به پايان برسد در نظر خواهم گرفت. اگر در پايان به اين نتيجه‌ برسم که در تيم ملي به آنها احتياج دارم بي شک آنها را دعوت خواهم کرد.


* با تمام اين مشکلات پيش‌بيني شما از عملکرد ايران در جام جهاني چه خواهد بود. شما مي دانيد که اعتبار تيم ملي و شخص شما هر دو در خطر است. راه حل‌تان چيست؟
- شکي وجود ندارد که هر گاه و به هر طريقي برنامه آماده سازي جام جهاني ما به مخاطره بيفتد شانسمان هم در جام جهاني کم مي‌شود. همين گونه هم شده است. در حال حاضر کساني که بايد اين مسئوليت را پذيرا باشند نبايد از اين مهم شانه خالي کنند.


* به عنوان آخرين مطلب اگر شما صحبتي با مردم ايران داريد آماده ايم از طريق ايسنا آن را اعلام عمومي کنيم.
- من هر آنچه که در توانم باشد انجام خواهم داد تا بتوانم باعث غرور، شادي ، افتخار و سربلندي براي هواداران تيم ملي به ارمغان بياورم. همان طور که در سه سال گذشته نيز همين کار را انجام داد. در اينجا همچنين مي‌خواهم تشکر و قدرداني خود را بابت همکاري دو باشگاه فولاد و تراکتورسازي براي فرستادن بازيکنانشان به تيم ملي به عمل بياورم. مي‌خواهم شخصا از اين فرصت استفاده کنم تا به تيم تراکتورسازي بابت قهرماني در جام حذفي و همين طور تيم فولاد بابت يک فصل بسيار عالي و قهرماني در ليگ قطر تبريک بگوييم.
اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------