والیبال ایران، یک قدم تا فینال



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

والیبال قهرمانی آسیا؛ ایران 3 استرالیا یک

دو نماینده آسیا در لیگ جهانی والیبال برای صعود به جمع 4 تیم برتر قاره رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.

از ساعت 20 امشب، پنجشنبه دو تیم ملی والیبال ایران و استرالیا، دو نماینده آسیا در لیگ جهانی والیبال رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. برنده این بازی جواز حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا را می توانست کسب کند و بازنده باید برای پنجم تا هشتمی کار را ادامه می داد.

بازی با یک ساعت تاخیر و به دلیل کشیده شدن دیدار ژاپن و کره جنوبی به ست پنجم دیر آغاز شد و ایران با ترکیب همیشگی فرهاد پیروت پور، محمدطاهر وادی، مسعود غلامی؛ مصطفی شریفات، حمزه زرینی و پوریا فیاضی بازی را آغاز کرد و علی حسینی لیبرو تیم بود. دو تیم تا تکنیکال تایم اوت دوم ست اول بسیار نزدیک به هم بازی دنبال می کردند اما دو اشتباه از استرالیا، دو دفاع قاطع از ایران و درخشش حمزه زرینی اختلافی 5 امتیازی ایجاد کرد و ایران در نهایت ست نخست را با امتیاز 25 بر 20 پیروز شد.

ست دوم بازی از بتدا با برتری استرالیا آغاز شد و این تیم خود را در زمین پیدا کرده بود. این اولین بازی آنها در این دوره از مسابقات بود که با حضور تماشاگران برگزار می شد و شرایط کمی متفاوت با بازی های گذشته بود. بازی خوب حریف با اشتباهات شاگردان پیمان اکبری همراه شده بود و ایران تیم همیشگی نبود. استرالیا جز مدعیان همیشگی آسیا محسوب می شود و در ست دوم بازی مقابل ایران این موضوع را ثابت کرد و توانست این ست را با امتیاز قاطع 25 بر 14 از ایران ببرد.

نتیجه یک بر یک در والیبال نشان دهنده شروعی حساس در ست سوم است. ستی که هر یک با پیروزی در ان می توانند خود را تا مرز پیروزی در دیدار ببرند. بازی ایران و استرالیا هم از این قائده مستثنا نبود و دو تیم با نهایت جنگندگی به میدان آمدند و یک امتیاز، یک امتیاز بالا می رفتند تا اینکه در امتیاز 10 بر 9 مصطفی شریفات سرعتی زن ایران به خط سرویس رفت و بازی را به نفع ایران بازگرداند. ایران در آن مقطع امتیاز مستقیم سرویس نگرفت اما توپگیری های پی در پی شریفات و هوش بالای فیاضی در تبدیل توپ های مرده به امتیاز اختلاف لازم را ایجاد کرد و حالا ست به سود ایران در جریان است. استرالیا دیگر حریف ایران در ست سوم نیست چرا که ایران به همان تیمی که از آن انتظار می رقت تبدیل شده بود و سیزپوشان حریف تحت تاثیر این بازی بودند. از این سو درخشش ایرانی ها و از سوی دیگر اشتباهات استرالیایی ها کار را به نفع ایران کرد و ست سوم با امتیاز 25 بر 18 به سود شاگردان پیمان اکبری خاتمه پذیرفت تا ایران برای راهیابی به جمع 4 تیم برتر آسیا فقط یک قدم فاصله داشته باشد.

ست چهارم بازی برای هر یک از دو تیم معنای خاصی داشت، ایران می توانست با یم پیروز دیگر به جمع 4 تیم برتر آسیا راه پیدا کند و استرالیا قصد داشت یک بار دیگر به بازی و جام بازگردد. همانطور که پیش بینی می شد دو تیم با انگیزه های مختلف ست سرنوشت ساز چهارم را آغاز کردند و بازی نزدیکی را از به نمایش گذاشتند تا اینکه حوصله ایران و عدم اشتباه آنها در امتیازات حساس بازیکنان حریف را مجبور به اشتباه کردن و همین بازی منفی استرالیا شرایط را طوری رقم زد تا ستاره های ایرانی فرصت درخشش داشته باشند. در بازی ایران مقابل استرالیا وادی مثل یک پاسور پخته کار کرد، پیروت پور در حملات مطمئن بود، زرینی توپ های مرده را به امتیاز تبدیل کرد، فیاضی بار دریافت و سرویس را به دوش کشید، شریفات و غلامی دفاع را بیمه کرده بودند و توپگیری های علی حسینی فرصت امتیازگیری را از حریف می گرفت.


ایران روز طلایی را پشت سر گذاشت و توانست با نتیجه 3 بر یک و با امتیازات 25 بر 20، 14 بر 25، 25 بر 18 و 25 بر 20 استرالیا شسکت دهد تا برای راهیابی به فینال قهرمانی والیبال آسیا فردا ساعت 19 به مصاف چین برود.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------