سوشا مکانی به تایلند می‌رود؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

این روزها شایعه تازه‌ای درباره سوشا مکانی مبنی بر حضور او در لیگ‌های خارجی منتشر شده است. در حال حاضر اخباری درباره عقد قرارداد سوشا با یک باشگاه تایلندی یا تیمی در لیگ دو ترکیه منتشر شده است.

سوشا مکانی که دومین سال حضور در پرسپولیس را سپری می‌کند، قبل از پایان نیم‌فصل اول پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر به خاطر مشکلات شخصی که برایش به‌وجود آمد و تصاویری که از وی منتشر شد، بازداشت شد و چند روزی را در زندان سپری کرد. با رضایت شاکی خصوصی و مساعدت مسئولان قوه قضائیه مقدماتی فراهم شد تا سوشا از بند رهایی پیدا کند.

مکانی یک روز پس از آنکه از بازداشت آزاد شد به تمرین پرسپولیس رفت و سپس در نشستی با مسئولان باشگاه در مورد اتفاقی که برایش افتاده بود مشورت و چند روزی را به دور از تمرینات سرخپوشان سپری کرد.

در نهایت از اوایل هفته گذشته و به دنبال مذاکرات و پیگیری‌های مسئولان باشگاه و موافقت مسئولان قوه قضائیه به تمرینات برگشت. جالب اینجاست که این دروازه‌بان که در نیم فصل اول هم گل‌های زیادی را دریافت کرد و عملاً نتوانسته بود از نظر فنی به پرسپولیس کمک کند، از سوی برانکو ایوانکوویچ در فهرست 18 نفره سرخپوشان برای دیدار با سپاهان قرار گرفت.

این درحالی بود که مکانی روز سه‌شنبه و چند ساعت قبل از دیدار پرسپولیس و سپاهان به دادسرا رفت تا پاسخگوی برخی سوالات باشد. او این مسیر را دوبار در یک روز رفت تا با بازپرس پرونده ملاقات داشته باشد. دلیل احضار سوشا مکانی هم عکسی بود که در اینستاگرام او در اعتراض به شرایط موجود منتشر شد.

در این عکس سوشا در کنار نامزدش در یک رستوران حضور داشت و متنی نیز زیر آن نوشته شده بود که بر بی‌تقصیر بودن دروازه‌بان پرسپولیس تاکید داشت. سوشا هم بلافاصله در گفت‌وگو با سایت باشگاه اعلام کرد که چند روز است هیچ ارتباطی با شبکه‌های مجازی نداشته تا شایعه هک شدن اینستاگرامش در رسانه‌ها مطرح شود. همین ماجرا البته شرایط سختی را برای دروازه‌بان جنجالی پرسپولیس به وجود آورد.

در حالی که انتظار می‌رفت مکانی پس از دیدار با سپاهان و آرام‌تر شدن اوضاع حضور پررنگ‌تری در پرسپولیس داشته باشد، به خاطر ماجرایی که به آن اشاره شد بعدازظهر روز چهارشنبه او به صورت رسمی تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین رسمی ورزشی محروم شد. خبر این محرومیت با نامه رسمی بازپرس پرونده به باشگاه پرسپولیس اعلام شد.

در نامه بازپرس به علی‌اکبر طاهری که تصویر آن هم در رسانه‌ها منتشر شد آمده بود: «احتراما نظر به اینکه بازیکن تیم پرسپولیس آقای سوشا مکانی فرزند حجت با وصف مفتوح بودن پرونده و تذکرات متعدد این بازپرسی متنبه نگردیده و کماکان با انتشار عکس‌های غیراخلاقی در شبکه‌های مجازی به رفتار سابق خود اصرار می‌ورزد و این امر می‌تواند احساسات مردم ورزش‌دوست را جریحه‌دار نماید لذا با عنایت به لزوم سالم‌سازی فضای ورزش و جلوگیری از تجری نامبرده و دیگران، مقتضی است از ادامه بازی ایشان در تیم مذکور جلوگیری و نتیجه به این شعبه بازپرسی اعلام گردد.»

سوشا مکانی به همراه وکیل، نامزد و پدرش دیروز صبح با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه به سوالات کارشناس رسمی دادگستری پاسخ دادند. حسین اصلانی‌کلور، وکیل سوشا مکانی در این باره اعلام کرد: «نظر به اینکه پرونده از سوی بازپرس شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه به کارشناس رسمی دادگستری جهت انجام کارشناسی ارجاع داده شده با دستور مقام قضایی نامزد سوشا مکانی جهت ارایه پسورد اینستاگرام سوشا و انجام تحقیقات به دادسرا آمد. همچنین سوشا مکانی نیز امروز به دادسرا آمد و پاسخگوی سوالات کارشناس رسمی دادگستری شد.»

از صحبت‌های وکیل سوشا به خوبی مشخص می‌شود که انتشار پست‌ اخیر در اینستاگرام بدون هماهنگی این دروازه‌بان و توسط دختری که نامزد او معرفی شده است انجام پذیرفته است. به همین دلیل پس از اینکه سوشا ارتباط خود با اینستاگرامش را تکذیب کرد موضوع با مقام قضایی در میان گذاشته شد و درنهایت نامزد سوشا به دادگاه احضار شد تا درباره حوادث رخ داده تحقیقات لازم به عمل بیاید.

حالا هم شایعه تازه درباره سوشا پیرامون مساله حضور او در لیگ کشورهای خارجی است. با توجه به قطعی شدن محرومیت این دروازه‌بان و فشارهایی که روی او وجود دارد، دیروز شایعاتی در محافل ورزشی مطرح شد مبنی بر اینکه نزدیکان سوشا به او پیشنهاد داده‌اند به فکر ادامه فوتبال در کشوری به جز ایران باشد.

در حال حاضر اخباری درباره عقد قرارداد سوشا با یک باشگاه تایلندی یا تیمی در لیگ دو ترکیه منتشر شده است. دیروز البته شایعه شد قرارداد مکانی با پرسپولیس به صورت رسمی فسخ شده است که این خبر هم تکذیب شد. اما با توجه به فضای به وجود آمده هر لحظه امکان دارد که قرارداد مکانی با پرسپولیس فسخ شود و او برای ادامه فوتبالش به خارج از کشور برود.

پرونده سوشا مکانی در دادگاه باز است و مسئولان قوه قضائیه در حال بررسی جزییات پرونده‌اش هستند. از طرفی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم هنوز حکمی درباره او صادر نکرده است. با این حال تکلیف آینده فوتبالی این دروازه‌بان وقتی مشخص خواهد شد که رای دادگاه او اعلام شود.

ضمن اینکه طبق اخبار رسمی که در رسانه‌ها منتشر شد سوشا این روزها شاکی خصوصی دارد و باید دید که جدای حواشی مربوط به انتشار عکس‌های خصوصی، دروازه‌بان محروم پرسپولیس چه فکری به حال شاکی خصوصی خود خواهد کرد. با این حال حضور او در خارج از کشور هم به همین راحتی‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

انتشار خبر حضور سوشا در لیگ فوتبال تایلند خیلی عجیب نبود چرا که در ماه‌های گذشته بازیکنان نام آشنای دیگری از فوتبال ایران هم با باشگاه‌های تایلندی قرارداد امضا کرده‌اند.

پس از مسابقات جام ملت‌های ۱۹۹۶ در امارات بود که برخی بازیکنان مطرح و تاثیرگذار تیم ملی فوتبال ایران راهی کشورهای اروپایی شدند و در تیم‌های مطرح قاره سبز به فوتبال‌شان ادامه دادند. علی دایی، مهدی مهدوی کیا، خداداد عزیزی، مهرداد میناوند و کریم باقری جزو این نفرات بودند که راهی تیم‌های اروپایی شدند و البته کمی بعد هم نسل‌های آنها در استقلال مثل علیرضا منصوریان، مهدی پاشازاده، علی موسوی، علی سامره، سیروس دین‌محمدی و ... راهی تیم‌های مختلف اروپا شدند.

این روند تا چند سال به خوبی پیش می‌رفت و بازیکنان دیگری نیز به تیم‌های اروپایی رفتند اما با اتمام دوره فوتبال اینها، مسیر لژیونرهای ایرانی نیز تغییر کرد و امارات کشور آرزوهای فوتبالیست‌های ایرانی شد. فرهاد مجیدی، جواد نکونام (که البته بعدا به اروپا رفت)، ایمان مبعلی، علیرضا نیکبخت واحدی، جواد کاظمیان، مهرداد اولادی و ... از جمله این بازیکنان بودند.

اماراتی‌ها در شرایطی با پرداخت مبالغ کلان به فوتبالیست‌های ایرانی آنها را جذب می‌کردند که حتی برخی بازیکنان شاغل در اروپا راضی شدند قاره سبز را رها کنند و به این کشور کوچک حوزه خلیج فارس بپیوندند. علی دایی، مهرداد میناوند، علی کریمی و ... از جمله این بازیکنان بودند که از اروپا به فوتبال امارات رفتند.

اما چند سال بعد دوباره این مسیر تغییر کرد و فوتبالیست‌های ایرانی که انگار راه اروپا را به روی خودشان بسته می‌دیدند یا آنقدر کیفیت شان پایین بود که اروپایی‌ها آنها را نمی‌خواستند، مسیر را به سمت قطر تغییر دادند و حضور پرتعدادی در این کشور داشتند.

مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، مهرداد پولادی، حسین کعبی، محمد نوری، مجتبی جباری، پژمان منتظری و ... از جمله این بازیکنان بودند که راهی تیم‌های مختلف قطر شدند و چند سالی را در این کشور بازی کردند و البته برخی از آنها هنوز در این تیم‌ها هستند و پول خوبی را هم نسبت به فوتبال ایران دریافت می‌کنند.

این پایان پسرفت فوتبالیست‌های ایرانی نیست و حالا مسیر تازه‌ای باز شده است. برخی بازیکنان ایرانی حالا راهی تایلند شده‌اند تا فوتبالشان را در این کشور درجه سومی فوتبال آسیا دنبال کنند. بهشاد یاورزاده بازیکن پیشین استقلال که سابقه حضور در تیم ملی ب ایران را هم داشت چند سالی است که در فوتبال تایلند حضور دارد.

محسن بیاتی‌نیا، بازیکن پیشین پاس و استقلال دیگر بازیکنی بود که راهی تایلند شد و هنوز هم در فوتبال این کشور حضور دارد.

درحالی که تصور می‌شد حضور وی در تایلند یک اتفاق است اما چندی پیش رضا حقیقی، بازیکن پیشین تیم پرسپولیس هم راهی این کشور شد. محمد اسماعیل نظر مدافع پیشین استقلال اهواز هم دیگر بازیکنی است که راهی تایلند شده است و طبیعتا بازیکنان دیگری هم در فکر ترانسفر شدن به لیگ تایلند هستند.

ظاهرا برخی واسطه‌ها کشور جدیدی را برای درآمدزایی خود و البته پسرفت فوتبالیست‌های ایرانی انتخاب کرده‌اند و رایزنی با برخی بازیکنان دیگر برای حضور در لیگ درجه سوم تایلند آغاز شده است. تازه‌ترین طعمه دلالان هم به نظر می‌رسد که سوشا مکانی باشد. حال باید دید مقدمات برای مکانی در لیگ تایلند فراهم می‌شود یا این خبر هم تکذیب می‌شود.

 

اخبار ورزشی - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------