رئال برای یازدهمین بار قهرمان اروپا شد/سومین ناکامی اتلتیکومادرید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

با پیروزی بر اتلتیکو در ضربات پنالتی؛
رئال برای یازدهمین بار قهرمان اروپا شد/سومین ناکامی اتلتیکومادرید

تیم فوتبال رئال مادرید پس از دو سال و این بار هم مقابل اتلتیکومادرید در دیدار پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا به برتری رسید و جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد.

به گزارش مهر، دیدار فینال رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم های اتلتیکومادرید و رئال مادرید از ساعت ۲۳:۱۵ شنبه در ورزشگاه سن سیرو شهر میلان آغاز شد و پس از ۱۲۰ دقیقه جدال دو تیم که به تساوی یک بر یک رسیده بودند، در ضربات پنالتی تیم رئال مادرید موفق شد ۵ بر ۴ به پیروزی برسد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

زین الدین زیدان که در سال ۲۰۱۴ در سمت دستیار «کارلو آنچلوتی» موفق شد جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرد، این بار در سمت سرمربی رئال موفق به انجام این کار شد. این یازدهمین جام قهرمانی باشگاه رئال مادرید در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا است و می توان گفت تا سال های سال و شاید برای همیشه دست نیافتنی شد.

رئالی ها در این دیدار که به قضاوت «مارک کلاتنبرگ» انگلیسی برگزار شد آغاز بهتری داشتد و مزد برتری خود را در دقیقه ۲۵ بازی در ورزشگاه سن سیرو گرفتند.

سرخیو راموس در موقعیت مشکوک به آفساید موفق شد بازی را به سود سفیدپوشان عوض کند. در ادامه اگرچه بازیکنان رئال مادرید موقعیت هایی را بر روی ضدحمله خلق کردند اما تیم اتلتیکو بر توپ و میدان احاطه داشت هرچند که راه به دروازه حریف نبرد.

نیمه دوم هنوز آغاز نشده بود که کلاتنبرگ به دلیل تنه ای که پپه به «فرناندو تورس زد» ضربه پنالتی را نشان داد. آنتونیو گزیزمان که نقش عمده ای تا صعود اتلتیکو مادرید به فینال رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا داشته این ضربه پنالتی را از دست داد.

در دقیقه ۵۲ بازی «سرخیو کارواخال» که در نیمه نخست یک کارت زرد هم از داور دریافت کرده بود، به دلیل آسسب دیدگی جای خود را به «دانیلو» داد.

بازی به دلیل حساسیت بازی کش و قوس لازم را نداشت و هر دو تیم تک حمله هایی را بر روی دروازه هم ترتیب می دادند که در بیشتر موارد کار به واکنش های دروازه بانان هم نمی کشید. اما در دقیقه ۷۰ «لوکا مودریچ» با یک پاس توی در عالی، «کریم بنزما» را در موقعیت تک به تک قرار داد که مهاجم فرانسوی رئال این فرصت را در تقابل با «یان اوبلاک» از دست داد.

در دقیقه ۷۸ مسابقه، رئال مادرید بر روی حرکت انفرادی «گرث بیل» صاحب موقعیت شد اما بازیکنان این تیم در دو - سه مرحله توپ را از دست دادند. یک دقیقه پس از این «یانیک کارسکو» موفق شد دروازه رئال را از روی یک پاس عرضی باز کند.

کاراسکو اولین بازیکن بلژیکی است که در دیدار پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا گلزنی می کند.

این بازی تا پایان ۹۰ دقیقه اتفاق ویژه ای در برنداشت تا اینکه تیم ها برای دو وقت ۱۵ دقیقه به رختکن رفتند.

در وقت اضافه نخست تیم رئال عملکرد بهتری داشت و ودر دقیقه ۱۰۰ تا آستانه باز کردن دروازه اتلتیکو پیش رفت اما ضربه گرث بیل به مدافعان حریف برخورد کرد.

در وقت اضافه دوم تیم فوتبال رئال مادرید به سانتر از جناحین روی آورد تا با توسل به قدرت سرزنی رونالدو که شب نسبتا کم فروغی را پشت سر گذاشت بتواند دروازه حریف همشهری را باز کند. البته این تاکتیک هم عقیم ماند چون مدافعان اتلتیکو در نبردهای هوایی بسیار موفق بودند و اجازه ندادند توپی به مهاجمان رئال برسد.

در وقت های پایانی بازی واسکز می توانست گل برتری رئال را وارد دروازه اتلتیکو کند که موفق نبود. رئال مادرید در واپسین لحظات بازی باز هم بر روی دروازه اتلتیکو مادرید خطرساز ظاهر شد اما به گل نرسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم قهرمان در پایان ۱۲۰ دقیقه بازی باشد.

در ضربات نفسگیر پنالتی این رئال مادرید بود که با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شد تا برای یازدهمین بار قهرمان رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا شود. این سومین نایب قهرمانی اتلتیکومادرید در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا به حساب می آید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------