کفاشیان شفاف‌سازی نکند، مجمع به وظایف قانونی‌اش عمل می‌کند



اخبار,اخبارورزشی,فدراسیون فوتبال


 اخبار ورزشی  - آگشته، رئیس هیأت فوتبال قزوین و عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال؛
کفاشیان شفاف‌سازی نکند، مجمع به وظایف قانونی‌اش عمل می‌کند

روز گذشته، رئیس فدراسیون، رؤسای هیأت‌های استانی را به نام «هم‌اندیشی» دور هم جمع کرده بود. به نظر می‌رسد، این جلسه که از آن خبری روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال دیده نمی‌شود، بیشتر از هم‌اندیشی ‌دنبال به دست آوردن دل رؤسای هیأت‌ها قبل از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون برگزار شده است.

 در آستانه برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، روز گذشته، علی کفاشیان، رؤسای هیأت‌های استانی را به دفترش دعوت کرد‌ تا جلسه‌ای با نام هم‌اندیشی برگزار کند؛ هم‌اندیشی که مسئولان فدراسیون، سالی یک بار ـ آن هم در آستانه مجمع ـ به یاد آن می‌افتند تا بیش از هر چیز، این شائبه ‌در اذهان پدید آید که این جلسه بیشتر از هم‌اندیشی، ‌دنبال به دست آوردن دل رؤسای هیأت‌ها در آستانه مجمع باشد.

به گزارش «تابناک»، هرچند سایت فدراسیون فوتبال، چندان به روی خودش نیاورده که روز گذشته جلسه هم‌اندیشی با رؤسای هیأت‌ها برگزار شده است، این جلسه روز گذشته برگزار شد.

علی کفاشیان که با توجه به اتفاقات رخ داده می‌داند جلسه مجمع آسانی پیش‌ روی ندارد، تصمیم گرفت در جلسه‌ای با نام هم‌اندیشی، رؤسای هیأت‌ها را دور هم جمع کند تا در آستانه برگزاری مجمع، دل بخش مهمی از اعضای آن را به دست آورد؛ اتفاقی که البته گویا با اعتراض برخی ‌رؤسای هیأت‌ها همراه بود و عده‌ای نفس برگزاری چنین جلسه‌هایی را ـ آن هم سالی یک بار و در آستانه برگزاری مجمع ـ نوعی توهین به اعضای هیأت‌ها دانستند.

افزون بر این، اعضای هیأت‌ها نسبت به مسائل مالی و ابهامات موجود هم در این جلسه صحبت کردند و به رئیس فدراسیون تذکر دادند، اگر نسبت به شفافیت مالی فدراسیونش اهتمام نورزد، ممکن است مجمع بخواهد از اختیارات قانونی‌اش در این زمینه استفاده کند؛ اختیاراتی که شاید موجب برکناری آقای رئیس شود!

سعید اگشته، رئیس هیأت فوتبال قزوین، یکی از اعضای این مجمع، در گفت‌وگو‌ با تابناک درباره نشست روز گذشته، توضیحاتی‌ داد که در ادامه می‌خوانید.

* با توجه به اهمیت موضوع ابهامات مالی فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر و همچنین در پیش بودن مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، آیا ماجرای مسائل و مشکلات گزارش‌های مالی فدراسیون فوتبال در دستور کار جلسه روز گذشته شما بود یا خیر؟
جلسه امروز، نشست هم‌اندیشی رؤسای هیأت‌های استانی بود و چندان مسائل مالی در آن بحث و بررسی نشد و بیشتر به درد‌ دل و حرف‌های داخلی و خانودگی خانواده فوتبال گذشت.

* پس راجع به ابهامات مالی اخیر فدراسیون فوتبال صحبتی به میان نیامد؟
چرا در حد گلایه و حرف‌های داخلی بحث شد، ولی چیزی که مستند باشد، خیر و البته بحثی در نگرفت. اگر سوال شما مشخصا این است که آیا صورت‌های مالی را برای بررسی به جلسه آورند، باید بگویم که خیر. اگر منظورتان بررسی و تصحیح صورت‌های مالی است، باز هم خیر؛ اما اینکه آیا درباره این مسائل حرف زده شد بله ما صحبت کردیم.

*  همین. می‌خواهم بدانم ‌با توجه به ابهامات متعدد در خصوص گزارش‌های مالی سال گذشته و امسال فدراسیون، آیا اعضای هیأت‌ها بررسی و شفاف‌سازی این ماجرا را در جلسه روز گذشته طلب نکردند؟
من از طرف دیگران نمی‌توانم صحبت کنم، ولی موضوعی که من‌ در جلسه مطرح کردم، این بود که اولا از آقای کفاشیان خواستم با توجه به ابهامات موجود برای شفاف‌سازی مسائل مالی، اقدامات لازم را انجام دهند و نکته دیگر آنکه از مسئولان خواستم تا برای توسعه فوتبال در هیأت‌ها گام جدی بردارند. متأسفانه این جلسات سالی یک بار قبل از مجمع برگزار می‌شود و مسئولان آن توجه لازم را به توسعه فوتبال در استان‌ها ندارند.

*  دقیقا در خصوص بحث ابهامات مالی شما به چه نکاتی اشاره کردید؟
یک بحث این است که ما هنوز درباره ‌صورت‌های مالی، ما هنوز صورت‌های سال قبلمان به تصویب نرسیده است. صورت‌های مالی سال ۹۳ را هم حتما می‌دانید که هیأت رئیسه هنوز تصویب نکرده ‌و این‌ها قبل از مجمع حتما باید تعیین تکلیف شود و یکی از شرایط تشکیل مجمع این است که صورت‌های مالی به تصویب برسد و اگر این اتفاق رخ ندهد، برگزاری مجمع در هاله‌ای از ابهام فرو می‌رود.

با توجه به گلایه شما در این باره، آیا شما این عزم را در مدیران فدراسیون دیدید که نسبت به این مسأله حساس باشند؟ چون زمان کوتاهی تا تشکیل مجمع در اوایل دی‌ماه باقی مانده است.
‌فدراسیون صورت‌های مالی خود را به هیأت رئیسه ارائه داده است و هیأت رئیسه هم باید بررسی کند. حرف هیأت این است که صورت‌های مالی قابلیت بررسی و استناد لازم را ندارد و برای همین قابل بررسی نیست. این مسأله‌ای است که باید در این زمان باقی مانده با اهتمام جدی ریاست فدراسیون پیگیری شود تا صورت‌های مالی اصلاح شده و مستند شوند. من امیدوارم ‌این اتفاق رخ بدهد و اسناد به مجمع برسند.

*  اگر صورت‌های مالی بررسی نشود و به مجمع نرسد، چه خواهد شد؟
طبیعتا جلسه مجمع نمی‌تواند تشکیل شود. یکی از مهم‌ترین دستور جلسات مجمع عمومی سالانه، تصویب صورت‌های مالی سال گذشته است. هم‌اکنون صورت‌های مالی سال قبل ‌و امسال هم بررسی و تصویب نشده و شما می‌دانید، ‌شرکتی که دو سال صورت‌های مالی‌اش به تصویب هیأت رئیسه نرسد، حتما دچار مسائل قانونی می‌شود.

*  اگر مدیران فدراسیون بخواهند با وقت‌کشی این مسأله را دچار مرور زمان کنند، آیا مجمع برخوردی با آن‌ها می‌کند؟
من دیروز رؤسای هیأت‌ها را که بخش مهمی از اعضای مجمع را تشکیل می‌دهند، نسبت به این ماجرا منفعل ندیدم. مجمع کاملا نسبت به این قضیه هشیار است و مطالبات بحقی دارد که ان‌شاءالله به آن برسد.

*  شما سالانه چند‌ نشست از این دست‌ با مدیران فدراسیون دارید؟
معمولا قبل از مجمع چنین نشست‌هایی برگزار می‌شود.

*  هدف از برگزاری این نشست‌ها هماهنگی رؤسای هیأت‌ها با خودشان برای مجمع نیست؟
من در جلسه هم اعلام کردم، هرچند می‌گویند ما خانواده فوتبالیم، ما در این خانواده فامیل دور هستیم که فقط برای عزا و عروسی دعوتمان می‌کنند و این کار پسندیده‌ای نیست که هر سال در آستانه مجمع به یاد هیأت‌های استانی می‌افتند. دوستان اگر به دنبال هم‌اندیشی هستند، باید این جلسه‌ها در کمیسیون‌های کار‌شناسی و در جلسات مستمر بحث و بررسی شود. نه در جلسه‌ای که سالی یک بار در آستانه مجمع برگزار می‌شود.


*  به نظرتان آیا کنار گذاشتن کفاشیان در برنامه‌های مجمع دیده شده است؟
این یک مسأله ثانویه است. برای مجمع این مهم است که صورت‌های مالی اصلاح ‌و گزارش دقیقی از آن ارائه شود.

 * با توجه به اینکه این مسأله گویا در اولویت‌های کاری رئیس فدراسیون نیست و هر روز هم به زمان برگزاری مجمع نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم، آیا مجمع برنامه‌ای برای برخورد با این نوع رفتار دارد و آیا شایعات برکناری کفاشیان حقیقت دارد؟
من امروز این تذکر را به آقای کفاشیان دادم که اگر نسبت به شفاف‌سازی مواضعش اقدام نکند، حتما مجمع به وظایف قانوی‌اش در این زمینه اقدام می‌کند.


 اخبار ورزشی  - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------