هیچ عاقلی در مزایده اول پرسپولیس و استقلال شرکت نمی‌کند



اخبار,اخبارورزشی,امیر عابدینی

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: افرادی که از درخشان برنامه دو ساله گرفته‌اند هم خودشان و هم این سرمربی را سر کار گذاشته‌اند.

امیر عابدینی در گفت‌وگو با  فارس، در مورد اعلام برنده مزایده خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس یک هفته تا 10 روز پس از برگزاری مزایده گفت: نمی‌دانم چگونه چنین صحبتی را مطرح کرده‌اند. طبق قانون باید برنده مزایده همان روز مشخص و اعلام شود و در روز بازگشایی پاکت‌ها برنده مزایده مشخص خواهد شد. مگر می‌خواهند رأی‌گیری کنند که یک هفته تا 10 روز برای شمارش آراء زمان نیاز دارند. تازه آرای یک شهر را هم ظرف سه روز می‌شمارند.

وی ادامه داد: روال کار باید به این شکل باشد که برنده در همان روز مشخص شود و سپس اعلام کنند که صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنیم هر چند این هم روال کاملا درستی نیست زیرا ابتدا باید دو پاکت از شرکت‌کنندگان در مزایده بگیرند. یک پاکت در مورد سوابق و شرایط احراز شرکت‌کننده و پاکت دوم در مورد قیمتی که شرکت‌کننده اعلام کرده است و اگر پاکت اول مورد تأیید قرار گرفت سپس پاکت دوم که همان قیمت است را از خریدار می‌گیرند وگرنه پاکت دوم را هم از خریداری که صلاحیتش تأیید نمی‌شود نمی‌گیرند. اینگونه با آبروی افراد هم بازی نمی‌شود، اینکه ابتدا فردی را برنده مزایده اعلام کنند و سپس صلاحیتش را تأیید یا رد کنند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه پیش‌بینی‌اش از مزایده 27 بهمن ماه چگونه است، آیا کسی برای خرید در دور اول مزایده شرکت خواهد کرد یا خیر، گفت:‌ پیش‌بینی من این است که هیچ کدام از عاقلان ورزشی و اقتصادی در مزایده 290 میلیارد تومانی شرکت نخواهند کرد.

وی در مورد اینکه یعنی خریداری برای این دو باشگاه در دور اول پیدا نخواهد شد،‌ یادآور شد:‌ من گفتم که عاقلان شرکت نمی‌کنند شاید دیوانه یا عاشقی پیدا شود که بخواهد در دور اول شرکت کند.

عابدینی در مورد توزیع سهام شرکت پیشکسوتان پرسپولیس بین اعضا گفت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور من، پروین، ضیاء، عربشاهی در دفترم برگزار شد. قرار شد که سهام شرکت پیشکسوتان به دو هزار سهم 50 هزار تومانی خرد شود و من و پروین این سهام را بین پیشکسوتان بر اساس سابقه و زمان حضورشان در پرسپولیس تقسیم کنیم. پول این سهام را که صد میلیون می‌شود را حسین هدایتی پرداخت کرده است.

وی در مورد اینکه پروین و علی دایی چقدر سهم از این شرکت خواهند برد،‌ گفت:‌ پروین هیچ سهمی برای خودش برنداشت و قرار شد که ابتدا سهام توزیع شود و اگر سهمی ماند پروین بردارد. قانون تقسیم سهم هم به این صورت خواهد شد که حداقل یک سهم و حداکثر 10 سهم به پیشکسوتان اختصاص داده می‌شود حتی بازیکنی که یک روز هم برای پرسپولیس بازی کرده سهام خواهد گرفت اما سهامی به همان اندازه یک روز.

عابدینی تصریح کرد: البته افرادی هستند که تأثیرگذاری بیشتری در ایجاد برند پرسپولیس داشته‌اند. افرادی مثل علی پروین، حمید درخشان، ضیاء عربشاهی، ناصر محمدخانی، علی کریمی، کریم باقری، عابدزاده، مجتبی محرمی یا از قدیمی‌ها مثل ذوالفقارنسب، بهزادی، کلانی، کاشانی، وطن‌خواه‌ها، جاسمیان و ... که امتیاز آنها 3 خواهد بود.

امیر عابدینی در مورد شرایط بد پرسپولیس در جدول با پنج باخت متوالی و بازی روز جمعه با پدیده گفت: پرسپولیس کار بسیار سختی در مشهد دارد زیرا با پدیده‌ای روبه‌رو می‌شود که تراکتورسازی را برده و به انسجام تیمی رسیده است و حتی باعث برکناری رسول خطیبی شده. این اتفاق باعث شده که با حاشیه‌هایی که برای برند پدیده پیش آمد تیم پدیده بتواند جبران مافات و خودش را کند بنابراین پدیده مقابل پرسپولیس بسیار شاداب حاضر خواهد شد. اکنون آنها به دنبال آن هستند که شیرینی پیروزی در تبریز را دوچندان کنند و در زمین خودشان هم کار آسان تری پیش رو دارند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر پرسپولیس به دلیل شکست‌های متوالی تحت فشار است. عدم مدیریت در این باشگاه هم وضعیت را به هم ریخته، از سویی دیگر این باشگاه قرار است یک هفته دیگر واگذار شود. در واقع پرسپولیس الان یک تیم شلاق خورده است که بدنش تاول زده و با شکست احتمالی مقابل پدیده این تاول‌ها ممکن است بترکد.

عابدینی در مورد اینکه اما برخی از مدیران پرسپولیس از حمید درخشان ظاهرا برنامه‌ای دو ساله گرفته‌اند، گفت:‌ آنهایی که با درخشان صحبت از برنامه دو ساله کرده‌اند هم خودشان و هم درخشان را دست انداخته‌اند. دقیقا مثل مسافری که قرار است در مشهد از هواپیما پیاده شود اما به او می‌گویند برنامه سفرت به مکه را هم به تو می‌دهیم. مسافری که می‌خواهد مشهد پیاده شود برنامه سفر به مکه به چه کارش می‌آید.

وی ادامه داد: زمانی که حمیدرضا سیاسی در باشگاه حضور داشت گفت نمی‌توانیم برنامه دو ساله بدهیم چون باشگاه را یک ساله در اختیار گرفتیم. اکنون چگونه از درخشان برنامه‌ای دو ساله گرفته شده آن هم باشگاهی که یک هفته دیگر قرار است در مزایده واگذار شود.


  اخبار ورزشی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------