وقتی قاضی فدراسیون فوتبال، تحت فشار تغییر موضع می‌دهد



اخبار,اخبار ورزشی, فدراسیون فوتبال

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حرف‌هایش را درباره احضار دژاگه و آزمون تغییر داده؛ تغییری که به نظر می‌رسد تحت فشارها انجام شده آن هم در شرایطی که او هر روز به درِ خروجی کمیته اخلاق نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش تسنیم، تحت فشار بودن همیشه شرایط سختی را برای انسان‌ رقم می‌زند. شرایطی که یا می‌تواند تبدیل به فرصت شود یا تهدیدی خواهد شد تا این فشار، منافع را به خطر بیندازد. مطمئناً آنهایی از فشارها فرصت می‌سازند که آمادگی جنگیدن را دارند و صادقانه عمل می‌کنند و آن دسته از افرادی که احساس خطر کنند و پاپس بکشند، تحت فشار بودن را تهدید می‌دانند.

علی‌اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اکنون تحت فشار قرار گرفته است. از هر سو به او فشار وارد شده و با توجه به رفتاری که از خودش نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد این تحت فشار بودن را تهدید می‌داند. تهدیدی که منجر به از دست رفتن کرسی‌اش در رأس کمیته اخلاق خواهد شد و این اتفاق چندان هم دور از ذهن نیست.

موضوع از این قرار بود که خبر احضار اشکان دژاگه و سردار آزمون از سوی رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال (یا همان دعوتی که اعضای فدراسیون معمولاً از این لفظ استفاده می‌کنند) اعلام شد. خبری که علی‌اکبر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم آن را اعلام کرد و گفت: «قصد داشتیم پس از بازی با گوام این دو بازیکن را به کمیته اخلاق احضار کنیم، اما به‌دلیل بازی مهمی که تیم ملی مقابل هند دارد این موضوع را به پس از بازی با هند موکول کردیم تا با حضور این دو بازیکن در کمیته اخلاق با آنها صحبت کنیم و تذکرات لازم را به آنها بدهیم».

پس از این صحبت‌ها بود که صدای اعتراض علی کفاشیان بلند شد و اعلام کرد: «من موافق این موضوع (احضار دژاگه و آزمون به کمیته اخلاق از سوی محمدزاده) نیستم، چون بازیکنان ما برای تیم ملی بازی می‌کنند این کار درستی نبوده و اگر تخلفی بوده است نباید رسانه‌ای می‌شد. پیش از این به بازیکنان گفته شده بود که روی خالکوبی‌های خود را بپوشانند اما این زمان برای وقتی بود که بازیکنان ملی‌پوش ما آن را نمی‌دانستند. ما نمی‌توانیم جلوی بازیکنان موثرمان را بگیریم و از تیم ملی کنار بگذاریم».

اینکه رئیس فدراسیون فوتبال مخالف کاری بوده که رئیس کمیته تحت نظرش انجام داده است، طبیعی به نظر می‌رسد. کفاشیان برای حفظ منافع ملی و برای اینکه به تیم ملی ضربه‌ای وارد نشود و بازیکنان تأثیرگذار آن وارد حاشیه نشوند، تصمیم به وتو کردن تصمیم محمدزاده گرفت. دعوت دژاگه و آزمون به کمیته اخلاق به دلیل خالکوبی از سوی کفاشیان رد شد تا این موضوع بحث استعفای محمدزاده را هم به میان بکشد. گفته شد رئیس کمیته اخلاق به دلیل نداشتن استقلال کاری از سمت خود استعفا کرده اما همان روز علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال  در گفت‌وگو با تسنیم گفت که آبانگاه دبیر کمیته اخلاق، استعفایش را تسلیم فدراسیون فوتبال کرده اما استعفایی از محمدزاده نیامده است. محمدزاده اما در مواجه با خبرنگاران درباره استعفایش سکوت می‌کرد و هرگاه با سؤالی در این باره مواجه می‌شد، می‌گفت که ترجیح می‌‌دهد صحبتی در این خصوص نکند.

چند روز پس از این ماجرا «قاضی محمدزاده» با چرخشی عجیب اعلام کرد که «موضوع احضار آزمون و دژاگه از سوی رسانه‌ها بزرگنمایی شده و ما فقط به این دو بازیکن تذکر دادیم اما این موضوع از سوی رسانه‌ها به احضار تعبیر شد.»  این صحبت‌های محمدزاده پس از فشارها بود و رئیس کمیته اخلاق بعد از این فشارها، عقب‌نشینی کرد درست در همان روزی که گفته می‌شود قرار است با استعفایش موافقت شود.

این اتفاق در حالی رقم خورده که اولین شرط قاضی بودن، عدالت و صداقت است و نباید از حرفی که زده عقب‌نشینی کند. اینکه رئیس کمیته اخلاق صحبت‌های خود را در خصوص احضار دو بازیکن تیم ملی به این کمیته رد می‌کند در اختیار خودش است اما فایل صوتی صحبت‌های او مبنی بر احضار دژاگه و آزمون در خبرگزاری تسنیم موجود است و در صورت ادامه این رفتار، این فایل صوتی منتشر خواهد شد تا مشخص شود چه کسی واقعیت را نمی‌گوید.


  اخبار ورزشی  -  تسنیم 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------