آمریکا 3 - ایران یک؛ شکست شاگردان کواچ مقابل مقتدرترین تیم مسابقات



اخبار,اخباررورزشی,مسابقات  والیبال

تیم ملی والیبال ایران در هفتمین مسابقه خود در جام جهانی 2015 برابر آمریکا با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ژاپن، تیم ملی والیبال ایران امروز، پنجشنبه 26 شهریور از ساعت 7:40 به وقت تهران در هفتمین مسابقه خود در رقابت های جام جهانی 2015 به میزبانی سالن اوساکا موسینی پال سنترال برابر آمریکا قرار گرفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25 بر 20 ، 19 بر 25 ، 22 بر 25 و 21 بر 25 به سود آمریکا تمام شد. آمریکایی ها پیش از این تنها یک ست باخته داشتند که آن هم مقابل ژاپن، میزبان مسابقات بود و به این ترتیب آمریکایی ها مقتدرترین تیم مسابقات هستند.

کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای شروع مسابقه عبادی پور، معروف، موسوی، غلامی، میرزاجانپور، امیر غفور و مهدی مرندی را انتخاب کرد. در حالی که تیم ایران دو امتیاز از حریف خود پیش بود این آمریکایی ها بودند که به امتیاز 8 بر 7 رسیدند تا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. زمانی که ایران در امتیاز 15 بر 13 از حریف پیش افتاد، جان اسپرو درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز 23 بر 18 مهدوی جایگزین معروف شد و بعد از یک امتیاز معروف به جای خود بازگشت. ست اول را تیم ایران با نتیجه 25 بر 20 به سود خود تمام کرد. در این ست ملی پوشان ایران در دفاع روی تور عملکرد خیلی خوبی داشتند.

برای شروع ست دوم هم تغییری در ترکیب تیم ایران ایجاد نشد. تیم ایران ست دوم را هم خوب شروع کرد و توانست در امتیاز 8 بر 6 به وقت استراحت فنی اول برود. در امتیاز 10 بر 8 و زمانی که آمریکایی دو امتیاز بالاتر از ایران قرار گرفتند کواچ، درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه ای در روند امتیازگیری حریف ایجاد کند. در امتیاز 16 بر 14 به سود آمریکا تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند، این اختلاف امتیاز در حالی بود که تیم ایران خوب بازی می کرد و لحظاتی بازی می توانست مساوی هم باشد. در امتیاز 22 بر 19 به سود امریکا کواچ دو تعویضه انجام داد و مهدوی و محمودی را جایگزین غفور و معروف کرد. دو سرویس پشت سرهم و خوب از اندرسون و عدم دریافت خوب در زمین ایران موجب شد تا ست دوم با نتیجه 25 بر 19 به سود شاگردان اسپرو تمام شود.

در ست سوم سامان فائزی به ترکیب اصلی اضافه شد تا به عنوان سرعتی زن برای ایران بازی کند. در امتیاز 14 بر 13 به سود آمریکا فرهاد قائمی جایگزین میرزاجانپور شد تا در دریافت به تیم ایران کمک کند. دو تیم در امتیاز 15 به تساوی رسیدند، اما آمریکایی‌ها با کسب یک امتیاز دیگر خود را 16 امتیازی کردند و تیم ها را به وقت استراحت فنی دوم فرستادند. در امتیاز 19 بر 19 مهدوی جایگزین معروف شد تا در دفاع روی تور به تیم ایران کمک کند، اما میرزاجانپور سرویس خود را مستقیماً به بیرون زد تا مهدوی بازهم جای خود را به معروف بدهد. در امتیاز 22 بر 20 به سود آمریکا کواچ درخواست وقت استراحت کرد تا آخرین نکات را به ملی پوشان گوشزد کند. این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود آمریکا تمام شد تا بازی به ست چهارم برود.

ست چهارم را هم سامان فائزی به عنوان سرعتی زن تیم اصلی تیم ایران آغاز کرد. سرویس های مهار نشدنی کریستنسن، پاسور آمریکا اختلاف دو تیم را زیاد کرد و آمریکایی‌ها 10 بر 7 از ایران پیش افتادند و کواچ مجبور شد درخواست وقت استراحت کند. بازیکنان ایران در امتیاز 11 بر 10 موفق شدند اختلاف را کم کنند، اما موتور امتیاز گیری آمریکایی ها روشن شده بود و بازهم اختلاف در امتیاز 14 بر 10 به سود آمریکا زیاد شد. در ادامه هم بازیکنان ایران تلاش زیادی کردند تا اختلاف را کم کنند و حتی مهدوی هم جایگزین معروف شد تا شاید تغییرات در تیم ایران به سود تیم باشد، اما آمریکایی ها عملکرد بهتری مخصوصا در سرویس داشتند. کواچ تغییرات پی در پی در تیم ایران ایجاد کرد و با گرفتن وقت استراحت و درخواست ویدئوچک می خواست تا خللی در روند امتیازگیری آمریکا به وجود بیاورد، اما در پایان شاگردان اسپرو موفق شدند این ست را هم با نتیجه 25 بر 21 به سود خود تمام کنند.

داورانی از روسیه و مصر قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند و سعید درخشنده ناظر مسابقه بود.

تیم ملی والیبال ایران فردا در هشتمین مسابقه خود در این رقابت ها از ساعت 14:50 به وقت ایران مقابل ژاپن، میزبان مسابقات قرار می گیرد.

 

اخبار ورزشی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------