فلاحتی نژاد:"رحیموف" را نمی شناسم اما سوپر استار جدید وزنه برداری است



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی ,فلاحتی نژاد

 ملی پوش سابق وزنه برداری ایران می گوید کاروان ایران در المپیک می تواند روی مدال های وزنه برداری حساب کند.

 طلسم شکست.آن هم پس از سالها.رکوردی که دست محمد علی فلاحتی نژاد از ایران بود.حالا نجات رحیموف قزاق کاری کرده است که شاید تا سال ها سال بعد کسی نتواند آن را انجام بدهد.او که از این به بعد باید مرد طلایی ریو صدایش کرد با مهار وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی ، رکورد دوضرب دسته ۷۷ آسیا که  با 208 کیلوگرم در اختیار محمدعلی فلاحتی نژاد از کشورمان بود را به ۶ کیلوگرم ارتقا داد.وزنه برداری که فلاحتی نژاد درباره اش می گوید:«نمی شناسمش اما سوپر استار است.»

رکوردی که دست شما بود پس از سالها شکسته شد.
رکوردها برای شکسته شدن هستند.همان طور که من روزی رکورد یک نفر را شکستم حالا هم رکورد من شکسته شد.

نظر شما درباره این رکورد چیست؟یک جورهایی عجیب بود.
من اطلاعات خاصی از این وزنه بردار قزاق ندارم و خیلی خوب و سوپراستار ظاهر شد.او در مسابقات چهار کیلو رکورد دنیا و شش کیلو رکورد آسیا را جابجا کرد. همه رکورد ها روزی شکسته می شود و رکورد من را هم وزنه بردار قزاق زد و به نظر من سوپراستار وزنه برداری است. خیلی سخت است  4 کیلو رکورد را جابجا کردن.

نظرتان درباره وضعیت کلی وزنه برداری درالمپیک چیست؟
به نظرم چینی ها در این مسابقات خوب ظاهر شدند.از امشب هم که کیانوش به عنوان نخستین نماینده ایران باید روی تخت برود. به نظر من حریف اصلی او وزنه بردار چینی است که در بازیهای آسیایی اینچئون هم طلا را از چنگش در آورد. وزنه بردار چینی دوضرب زن است و کیانوش باید در یک ضرب اختلافش را با او بیشتر کند تا در مجموع دچار مشکل نشود. کیانوش اگر بتواند همان وزنه هایی که در جام فجر زد را تکرار کند حتما می تواند مدال طلا کسب کند.

نظر شما درباره سهراب مرادی چیست؟خیلی ها او را شانس اول وزن 94 کیلوگرم می دانند.
سهراب مرادی هم در دسته 94 کیلو کارش سخت است. او در آخرین رکورد گیری توانست وزنه 234 کیلو را بالای سر ببرد و اگر بتواند این وزنه را تکرار کند او هم روی سکو خواهد رفت. علی هاشمی هم در این وزن است و کارش سخت است. به نظرم هاشمی اگر بتواند در جمع شش نفر قرار بگیرد شاهکار کرده است.

اما در دسته 105 کیلوگرم اوضاع کمی پیچیده است.یک وزن شلوغ که محمد رضا براری نماینده ایران است.
 او هم کار سختی در پیش دارد اما با مثبت اعلام شدن دوپینگ وزنه بردار روس، نماینده ازبکستان شانس اول کسب مدال طلا است. براری  با مجموع 185 یکضرب و 225 دوضرب می تواند رقابت تنگاتنگی برای قرار گرفتن در جمع شش وزنه بردار برتر داشته باشد.

شاید اگر بهداد سلیمی هم آسیب نمی دید می توانست با اطمینان از کسب مدال طلا حرف بزند،این طور نیست؟
امیدوارم بهداد بتواند عنوان از دست رفته قوی ترین مرد جهان را به دست بیاورد. در المپیک عنوان، سریع ترین، بالا ترین و قوی ترین مرد مهم است و این سه مدال از ارزش جداگانه ای برخوردار است. بهداد پس از عمل و آسیب دیدگی خودش را خوب جمع کرد. حریف مستقیم بهداد تاخالادزه گرجستانی است که در مسابقات اروپایی توانست رکورد خوبی از خودش بجای بگذارد.این وزنه بردار گرجستانی در یک ضرب 212 و 252 در دو ضرب بالای سر برد. بهداد در حرکت دو ضرب و قیچی کمی مشکل دارد. بهداد باید در یک ضرب وزنه ای را بزند که اگر کارش به مجموع یا دوضرب کشیده شد بتواند قهرمان شود.

 

 اخبار  ورزشی -  خبر  انلاین

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------