آغاز ثبت نام پذيرش بدون آزمون دانشجويان ممتاز كارشناسي در كارشناسي ارشد



پذيرش بدون آزمون دانشجويان ممتاز كارشناسي در كارشناسي ارشد

آغاز ثبت نام پذيرش بدون آزمون دانشجويان ممتاز كارشناسي در كارشناسي ارشد

ثبت نام پذيرش بدون آزمون دانشجويان ممتاز و رتبه اول كارشناسي در مقطع كارشناسي ارشد سال تحصيلي ۹۳-۹۲ كه مطابق آيين نامه هاي مربوطه، مشمول ورود به مقطع كارشناسي هستند از طريق سايت سازمان سنجش آغاز شده و تا هشتم تيرماه ۹۲ ادامه خواهد داشت.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور روز سه شنبه با اعلام اين مطلب به خبرنگار فرهنگي ايرنا گفت: داوطلبان پذيرش بدون آزمون دانشجويان ممتاز و رتبه اول كارشناسي در مقطع كارشناسي ارشد سال تحصيلي ۹۳-۹۲ كه مشمول آيين‌نامه شماره ۲۲۳۵۴ تاريخ دوم خردادماه ۹۱ براي ورود به مقطع كارشناسي ارشد هستند و موفق به اخذ پذيرش از هيچ دانشگاهي نشده‌اند، مي توانند تا هشتم تيرماه ۱۳۹۲ براي ثبت نام به سايت اينترنتي سازمان سنجش به نشانيwww.sanjesh.org مراجعه كنند.

وي خاطرنشان كرد: دانشجويان واجد شرايط اين آيين نامه ضرورت دارد فرم تقاضانامه ورود به مقطع كارشناسي ارشد را كه در سايت سازمان سنجش قابل مشاهده بوده و در اختيار دانشگاهها نيز قرار داده شده است با تاييد و مهر دانشگاه فارغ‌التحصيلي پس از اسكن، در سايت سازمان بارگذاري و مراحل ثبت‌نام را به انجام برسانند.

به گفته توكلي، جايابي توسط سازمان سنجش صرفا براي دانشگاه‌ها و موسساتي صورت مي‌گيرد كه مستقيماً اقدام به پذيرش دانشجو براساس آيين نامه مذكور نكرده اند بنابراين متقاضياني كه در سايت سازمان سنجش ثبت‌نام كنند، براساس ظرفيت‌هاي موجود گزينش خواهند شد و لزوماً تمام متقاضيان ثبت‌نام شده جايابي نخواهند شد.

وي به متقاضيان پذيرش بدون آزمون مقطع كارشناسي ارشد توصيه كرد به دليل محدوديت ظرفيت موجود دانشگاهها، انتخابهاي خود را افزايش دهند.

سخنگوي سازمان سنجش هشدار داد از شروع ثبت‌نام تا هر زمان (حتي زمان فارغ‌التحصيلي) چنانچه مشخص شود متقاضي براساس آيين نامه مذكور و مصوبات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري واجد شرايط ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد بدون آزمون نبوده است، قبولي وي لغو خواهد شد.

وي تاكيد كرد: در صورت وجود هرگونه مغايرت بين اطلاعات درج شده در تقاضانامه اسكن شده متقاضيان و اطلاعات وارد شده براي ثبت‌ نام در سايت سازمان سنجش و يا مغايرت آن با اصل تقاضانامه براي ارائه به دانشگاه معرفي شده، داوطلب از فرآيند جايابي توسط سازمان حذف خواهد شد.

توكلي يادآور شد: متقاضياني كه از سوي دانشگاه‌ها اقدام به پذيرش كرده اند و اسامي آنها از طرف دانشگاه به اين سازمان اعلام شده است نيز از فرآيند جايابي توسط سازمان حذف خواهند شد.

وي اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان زماني تكميل مي شود كه در مراحل ثبت نام، شماره پرونده ۷ رقمي كه در ابتداي خريد كارت اعتباري به داوطلب داده مي شود و همچنين كد پيگيري ۱۶ رقمي توسط سيستم به وي ارائه شود.

داوطلبان درصورت مواجهه با هرگونه مشكل در روند ثبت نام مي توانند همه روزه به جز روزهاي تعطيل از ساعت هشت و نيم تا ۱۲ و نيم صبح و ۱۳ و نيم تا ۱۵ بعدازظهر به شماره تلفن هاي ۰۲۶-۳۶۲۷۰۰۵۷ و ۰۲۶-۳۶۲۷۰۰۶۱ تماس بگيرند./ایرنا

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------