12 دانشگاه جذاب جهان را بشناسید + عکس



12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

یک دانشگاه خوب باید به واسطه داشتن معماری بدیع و منظره‌ای چشم‌نواز به عنوان مکانی که دانشجویان چندین سال از دوران زیبای جوانی خود را در آن می‌گذرانند، جذاب باشد.

به گزارش ایسنا ، دانشگاه‌ها مکانی هستند که دانشجویان با انگیزه دستیابی به حرفه‌ای آینده‌دار و درخشان در آن ثبت‌نام می‌کنند که این امر مستلزم چندین سال مطالعه و تحصیل پرتنش و پرجنب و جوش می‌باشد، با این حال تنها هدف این مکان‌های پرآوازه درس خواندن نیست بلکه این مکان‌ها همچنین با اهداف بازآفرینی اذهان بنا شده‌اند.

در این گزارش 12 دانشگاه مشهور جهان را از این منظر مرور می‌کنیم:

1- دانشگاه آکسفورد انگلستان

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

آکسفورد

نام دانشگاه آکسفورد دارای یک پیشینه تاریخی وسیع است. نخبگان بسیاری از اواسط قرن 11 میلادی در این دانشگاه شروع به تدریس نموده‌اند. شواهد حاکی از این است که این دانشگاه دومین دانشگاه باسابقه و قدیمی دنیاست.

یکی از جذاب‌ترین ساختمان‌های این دانشکده، ساختمان کتابخانه رادکلیف می‌باشد که به مکانی جهت مطالعه دانشجویان و محیطی با حال و هوای بسیار قدیمی بدل شده است. شایان ذکر است این ساختمان در سال 1750 میلادی بنا نهاده شده است.

این دانشگاه از راهروهایی با طاق‌های قوسی شکل زیبا و مارپیچ ساخته شده که جلوه ای زیبا و گیرایی خاصی به دانشگاه بخشیده است. فارغ از اینکه سر خود را به کدام سمت بچرخانید با مناظری مواجه می‌شوید که ترکیبی از سنت و تاریخ است.

2- دانشگاه پرینستون نیوجرسی
دانشگاه پرینستون یکی از هشت دانشگاه مشهور در لیگ آیوی (وابسته به دانشگاه‌های گروه پیچک) می‌باشد که در سال 1746 بنا نهاده شده است. این دانشگاه دنباله‌رو سبک معماری گوتیک (قرون وسطایی) همانند دانشگاه ییل می‌باشد و با نگاه به هر سویی در دانشگاه می‌توانید زیبایی سنگ‌های قدیمی این بنا را که از پیچک‌ها پوشیده شده‌اند، مشاهده کنید.

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

 پرینستون

این دانشگاه فضایی نامحدود و مملو از دالان‌ها، نیمکت‌ها و پیاده‌روهای عریضی را در اختیار دانشجویان گذاشته تا ضمن قدم زدن در طبیعتی زیبا و بکر به مناظرات دانشگاهی و درسی بپردازند.

3- دانشگاه ییل ایالت کنتیکت آمریکا
دانشگاه ییل یکی دیگر از دانشگاه‌های فوق‌العاده جذاب دنیاست که آن را به یکی از مشهورترین دانشگاه‌ها در جهان تبدیل کرده است. این دانشگاه خصوصی در سال 1701 بنیان نهاده شده است.

بنای این دانشگاه دارای یک معماری قرون وسطایی می‌باشد که بسیاری از ساختمان‌های آن نیز بر مبنای معماری گوتیک ساخته شده‌اند. با این حال این دانشگاه به واسطه داشتن ساختمان‌های با معماری مدرن مانند گالری هنر ییل به خود می‌بالد.

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

 ییل

دیواره‌ها و ستون‌های این دانشگاه با استفاده از نقوش و مجسمه‌های زیبایی آراسته شده‌اند. جیمز گمبل راجرز، معمار اصلی این بنا، فضای معماری قرون وسطی را با ساخت پنجره‌هایی با استفاده از تکه‌های شکسته شیشه‌های سربی یا ایجاد فضای خالی بین شیشه‌ها و پنجره‌ها خلق نموده است.
4- دانشگاه استنفورد کالیفرنیا آمریکا
دانشگاه استنفورد در فضایی بالغ بر 3298 هکتار بین ایالت‌های سن خوزه و سان فرانسیسکو در دره سانتاکلارا بنا شده است. در این دانشکده با وجود شیوه معماری بسیار زیبا، سنت شدیداً غالب است. با وجود به پا خاستن ساختمان‌های جدید با معماری مدرن در این دانشکده در سال‌های اخیر، تلاش شده است هماهنگی و سازگاری با سایر ساختمان‌های سابق دانشکده پابرجا باقی بماند. برخی از مشهورترین و جذاب‌ترین نقاط دانشکده چهار گوشه اصلی، کلیسای یادبود، مقبره ماسالوس استنفورد، مجسمه فرشته اندوه و رادیو تلسکوپ کوهپایه استنفورد موسوم به دیش می‌باشد.

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

 استنفورد

5- دانشگاه هاروارد – کمبریج ماساچوست آمریکا

این دانشگاه نیز یکی دیگر از دانشگاه‌های خصوصی عضو لیگ دانشگاه‌های آیوی می‌باشد که در اوایل سال 1631 میلادی بنا شده است که درواقع قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی ایالات متحده محسوب می‌شود. این دانشکده در بنایی بالغ بر 85 هکتار ساخته شده که فضای آن مملو از ساختمان‌های قدیمی بسیار زیبا است.

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

 هاروارد

ضمن اینکه یکی از آثار معماری کاربازیه، معمار مشهور فرانسوی و متولد کشور سوئیس در این دانشکده مشاهده می‌شود که این بنا مرکز تجاری هنرهای بصری می‌باشد. جاذبه‌های طبیعی بسیاری نیز جلوه خاصی به طبیعت دانشکده بخشیده‌اند که یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی آن، رودخانه چارلز است که از میان دانشکده می‌گذرد. از مشهورترین چهره‌هایی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توان تئودور روزولت، جان اف کندی و باراک اوباما را نام برد.

6- دانشگاه چینگ هوآ – پکن چین
این دانشگاه که در سال 1911 بنا شده است را میتوان در شهر پکن چین یافت. این دانشگاه در فضایی که سابق بر این باغ خصوصی سلطنتی پادشاه سابق چین کینگ دیناستی بوده ساخته شده است. در این دانشگاه چندین ساختمان با معماری سنتی کشور چین مشاهده می‌شود، اما اخیرا چندین ساختمان با معماری غربی نیز به آن افزوده شده است.

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

 چینگ هوآ

این دانشگاه به داشتن یکی از زیباترین بناها در بین تمامی دانشگاه‌های کشور چین مشهور است. در فضای دانشگاه آبگیرهای کوچکی مملو از نیلوفرهای آبی به چشم می‌خورد که چندین نیمکت سنگی نیز در کنار این آبگیرها قرار دارد.

7- دانشگاه بولونیا – ایتالیا
تاریخ دقیق بنا شدن این دانشگاه به درستی مشخص نیست با این حال برآوردهای تاریخی قدمت آن را اوایل سال 1088 میلادی تخمین می‌زنند. به همین دلیل است که دانشگاه بولونیا به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا شناخته می‌شود که از بدو تاسیس تاکنون تدریس در آن ادامه یافته است. برخی از بناهای دانشکده بسیار قدیمی هستند که جلوه خاصی به آن بخشیده‌اند.

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

 بولونیا

ساختمان‌های سنگی با کفی از جنس کاشی‌های اصل سرخ رنگ و ایوان‌های زیبا و راهروهایی با سقفی قوسی شکل همگی سمبلی از معماری اصیل و قدیمی ایتالیایی هستند.

8- دانشکده سوآنی – تنسی آمریکا
دانشکده سوآنی آداب و رسوم منحصر به فردی دارد که هیچ کدام از آنها شاخص‌تر از پوشیدن ردای تحصیلی توسط دانشجویان نیست. پوشیدن ردا از سوی دانشجویان از سال 1871 میلادی در این دانشگاه رسمیت یافته است.بنای زیبای این دانشکده که با نام‌هایی نظیر "کوه" یا "دامنه" نیز از آن یاد می‌شود در فضایی بالغ بر 4046 هکتار ساخته شده است. ساختمان کوهپایه‌ای و زیبای این دانشگاه در فلات کامبرلند تنسی به چشم می‌خورد. اغلب ساختمان‌های این دانشکده بر طبق معماری قرون وسطی بنا شده‌اند.

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

 سوآنی

ضمن اینکه فضای وسیع دانشگاه به دانشجویان امکان استفاده از فعالیت‌های تفریحی را می‌دهد. اگرچه بسیاری از ساختمان‌های دانشکده بر مبنای معماری تاریخی بنا شده‌اند لیکن بنای محیط زیست دانشگاه موسوم به ECO House که سمبل حفاظت از محیط زیست است با معماری نوین در این بین به چشم می‌خورد که همه ساله مسابقاتی با موضوع محیط زیست در این مکان برگزار می‌شود.

9- دانشگاه کنیون در گمبیر اوهایو امریکا
دانشگاه کنیون در اوایل سال 1824 میلادی بنا شده است و در اصل به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه در ایالت اوهایو شناخته می‌شود. این دانشگاه به معماری فوق‌العاده در سراسر دانشکده و منظره چشم‌نواز خود می‌بالد.

دانشکده کنیون یک دانشکده علوم انسانی است که سالانه خیل عظیمی از دانشجویان را از سراسر ایالات متحده به خود جذب می‌کند.

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

کنیون

این دانشکده دارای یک فضای بسیار دنج و خوش منظره طبیعی می‌باشد و افرادی که برای نخستین بار از آن دیدن می‌کنند، عاشق فضای خاص آن می‌شوند. وجود ساختمان‌هایی با معماری قرون وسطی از یک سو و وجود یک مسیر پیاده‌رو موسوم به میانگذر (Middle path)از سوی دیگر که از میان جنگلی سرسبز می‌گذرد و شما را به سمت ساختمان اصلی دانشکده هدایت می‌کند چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

10- اسکریپس کالج در کلرمونت کالیفرنیای آمریکا
این دانشکده یکی از مشهورترین دانشکده‌های علوم انسانی بانوان در سراسر آمریکا است. فضای این دانشگاه 120 هزار مترمربع برآورد می‌شود که شیوه معماری آن برگرفته از روح اسپانیایی است که توسط معمار اصلی آن گوردون کافمن در آن بکار گرفته شده است. شهرت این دانشگاه علاوه بر تشکیلات دانشگاهی به علت داشتن دانشکده اصلی بسیار زیبای آن نیز می‌باشد.

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

 اسکریپس

در محوطه دانشگاه تعداد بسیاری بوته‌های گل رز، درختان میوه مانند پرتقال، انار، گریپ فروت و حتی زیتون به چشم می‌خورد که با در هم آمیختن رایحه ویستریا و پرتقال در فصل بهار یک فضای رویایی در احساسات شما متبادر می‌کند.

11- سوییت برایر کالج در ایالت ویرجینیا امریکا
این دانشکده در سال 1901 و در زمینی که سابق بر این یک مزرعه کشاورزی سنتی بود با فضایی حدود 1315 هکتار ساخته شده است. معمار اصلی این بنا رالف آدامز کَرم می‌باشد که تمامی 21 ساختمان تاریخی این دانشکده را طراحی کرده است. این معمار همچنین در طراحی و ساخت بناهای دانشکده‌های معروفی نظیر دانشگاه پرینستون و دانشکده وست پوینت نیز دست داشته است.

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

 سوییت برایر

طی حفاری‌های اکتشافی از این دانشکده، تعداد بسیاری دفنیه و بیش از 60 قبر از برده‌های سابق که پیش از این در مزرعه به کار گماشته شده بودند، یافت شد.

12- دانشگاه ویرجینیا – شارلوت ویله ایالت ویرجینیا ایالات متحده
توماس جفرسون از بنا نهادن این دانشگاه در سال 1819 میلادی به عنوان مهم‌ترین و موفق‌ترین دستاوردهای خود یاد می‌کند. امروزه از سوی یونسکو این دانشگاه به عنوان میراث جهانی یونسکو یاد می‌شود که این دانشگاه را تنها دانشگاه حائز این افتخار در آمریکا می‌توان شناخت.

 12 دانشگاه جذاب جهان,دانشگاههای مشهور جهان

 ویرجینیا
فضای دانشکده مملو از ساختمان‌هایی با معماری جفرسونی است. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های دانشگاه چمنزاری که محلی برای فعالیت‌های گلخانه‌ای است، می‌باشد که این فضای سبز توسط ساختمان‌های دانشکده احاطه شده است. هر یک از ساختمان‌های دانشکده به طور اختصاصی چشم‌اندازی به باغ‌های بسیار زیبا دارند. ضمن اینکه ساختمان روتاندا که در مرکز این محوطه قرار دارد با الهام از معماری معبد پارتنون روم ایتالیا ساخته شده است که بنا به گفته جفرسون معمار این بنا سمبل قدرت طبیعت و تدبیر عقل است.

منبع:isna.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------