هشدار مهم دولت به دانشگاه ها +سند



اخبار دانشگاه - هشدار مهم دولت به دانشگاه ها +سند

بر اساس ماده 57 قانون برنامه پنجم توسعه "جذب نیروی انسانی به صورت رسمی یا پیمانی در قوه مجریه با رعایت سقف اعتبارات و مجوزهای استخدامی به ترتیب با تشخیص و تأیید معاونت و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور موکول به آزمون عمومی است." و همین موضوع تاکنون مبنای فعالیت دولتهای دهم و یازدهم بوده است.

اما بر اساس یک اختلاف برداشتی که ناشی از توضیحات بند "ب" ماده 20 همین قانون است، برخی دانشگاهها الزامات فوق را رعایت نمی کردند. طبق این بند، دانشگاهها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراجع قانونی ذی ‌ربط می‌باشند بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاههای دولتی به ویژه قانون محاسبات عمومی، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برگزاری مناقصات و اصلاحات و الحاقات بعدی آنها و فقط در چهارچوب مصوبات و آئین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و اداری ـ استخدامی ـ تشکیلاتی مصوب هیأت امناء که حسب مورد به تأیید وزراء علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در مورد فرهنگستانها به تأیید رئیس‌جمهور می‌رسد، عمل می ‌نمایند.

بر این اساس، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با ارسال نامه ای به همه دانشگاهها و مراکز مشمول بند فوق، تاکید کرده است که هرگونه جذب و استخدام و تبدیل وضعیت نیروی انسانی در واحدهای مذکور، بدون رعایت الزاامات ماده 57 قانون برنامه پنجم توسعه، خلاف قانون محسوب می شود.

 

اخبار,اخبار دانشگاه ,هشدار دولت به دانشگاه ها

 
محمود عسکری آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در ادامه نامه خود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور تاکید کرده است که واحدهای مذکور موظفند به منظور استخدام یا تبدیل وضع نیروهای قراردادی موافقت و تایید این معاونت را کسب کنند.
اخبار دانشگاه - صبحانه

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------