امکان حذف کامل کنکور در رشته‌های پرمتقاضی وجود ندارد



کنکور,خذف کنکور,حذف کامل کنکور ,اخبار

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازنگری این کمیسیون در قانون حذف کنکور، گفت که امکان حذف کامل کنکور در رشته‌های پرمتقاضی وجود ندارد.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا ، اظهار کرد: بحث ما حذف کامل کنکور نیست، بلکه معتقدیم باید در کنار سوابق تحصیلی، حتما روش و مکانیزم دیگری به موازات آن وجود داشته باشد که بخصوص برای رشته‌های پرداوطلب و پرمتقاضی پاسخگو باشد.

وی افزود: در حال حاضر برخی رشته‌ها هستند که تعداد داوطلبین آن بر اساس معدل بسیار زیاد است مثلا تعداد داوطلبین رشته پزشکی دانشگاه تهران بسیار زیاد است و اگر 100 نفر ظرفیت وجود دارد 400 تا 500 نفر معدل یکسان دارند. وقتی معدل و سابقه تحصیلی یکی باشد چگونه می‌شود آنها را انتخاب کرد، پس حتما باید راه دیگری در کنار این وجود داشته باشد که کمک کند داوطلب‌ها مشخص شوند.

رییس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه کنکور در بسیاری از رشته‌ها قابل حذف است، اظهار کرد: حذف کنکور در رشته‌های کم‌متقاضی، رشته‌های کاردانی، دانشگاه آزاد و پیام نور می‌تواند عملیاتی شود اما یقینا در رشته‌های پرمتقاضی امکان حذف کامل کنکور وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف بازنگری در حذف کنکور تا پایان امسال، گفت که مجلس باید این کار را تا پایان سال انجام دهد چرا که در غیر این صورت حتما به مشکلاتی بر می‌خوریم.... / ایسنا

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------