واکنش یک استاددانشگاه به استیضاح وزیر علوم



اخبار ,اخبار دانشگاه ,استیضاح وزیر علوم

 

اخبار دانشگاه - واکنش یک استاددانشگاه به استیضاح وزیر علوم:‌ این فرسایش توانمندی‌ها به نفع نظام ومردم نیست

یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با ابراز تاسف از طرح مساله استیضاح وزیرعلوم گفت: این استیضاح مبنای علمی، منطقی و اخلاقی ندارد و برخی از نمایندگان مجلس به جای اینکه تسهیلات ایجاد و به دولت کمک کنند، برای دولت مساله‌آفرینی می‌کنند.

محمد زاهدی‌اصل در گفت‌وگو با ایسنا افزود: چماقی تحت عنوان فتنه درست کرده و بر سر همه می‌کوبیم. این ظلم به ملت است. کار مجلس باید نمایندگی ملت باشد.

وی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیرعلوم کار نادرستی است، اظهارکرد: در شرایط فعلی جامعه که گرفتاری و مشکلات بیداد می‌کند، دولت باید سعی کند گوشه‌ای از خرابی‌های هشت سال گذشته را جبران کند نه اینکه به این مسائل بپردازد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به 43 سال سابقه علمی‌اش، افزود: من همیشه سعی می‌کنم علمی و منصفانه صحبت کنم و این امرعلمی و منصفانه نیست. این نمایندگان وقت وزیر را از این طریق می‌گیرند و وزیر مجبور است به جای اینکه به امور وزارتخانه بپردازد وقت خود را صرف پاسخگویی به موارد استیضاح کند.

زاهدی‌اصل با بیان اینکه این فرسایش توانمندی‌ها به نفع نظام و مردم نیست، گفت: در حال حاضر برخی از نمایندگان باید به جای اینکه به معضلات زندگی و معیشت مردم، بیکاری جوانان و ... فکر کنند، هر روز یک مساله برای دولت ایجاد می‌کنند که مانع کار دولت شود. اما از آنجایی که دولت در راستای اهداف نظام قدم برمی‌دارد، خدا یار و یاورش است و این دوستان به نتیجه نخواهند رسید.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به موضوعات مورد استیضاح درباره مشورتی شدن انتخاب روسای دانشگاه گفت: اگر اعضای علمی صلاحیت انتخاب رییس خود را ندارند، پس چگونه به عنوان نخبه شناخته شده‌اند. در ضمن این فقط مشورت است و انتخاب در نهایت با وزیر است.

زاهدی اصل در خاتمه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه اشاره کرد و افزود: من در آن جلسه حضور داشتم، ایشان در آنجا فرمودند منظور این نیست که دانشگاه نباید سیاسی باشد، بلکه نباید اظهارنظر سیاسی شود، دانشگاه نباید باشگاه سیاسی شود و منظور از باشگاه سیاسی، این است که جناح‌های سیاسی بیرون از دانشگاه، دانشگاه را از جناح اصلی خود خارج کند. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------