فرجی دانا در یک قدمی استیضاح/ کارشناسی فلسفه حذف نمی شود



اخبار ,اخبار دانشگاه ,استییضاح فرجی دانا

 

اخبار دانشگاه - فرجی دانا در یک قدمی استیضاح/ کارشناسی فلسفه حذف نمی شود

آموزش عالی کشورمان در هفته ای که گذشت با اخبار تازه و مهمی روبه‌رو شد. استیضاح سکاندار آموزش عالی، تعرض به زمین های یک دانشگاه برای چندمین بار و وعده های داده شده به خبرنگاران از جمله این اخبار هستند.

دعواهای زمینی دانشگاه هنر ادامه دارد
به گزارش خبرنگار مهر، حتی بعد از تغییر رئیس دانشگاه هنر باز هم دعواها بر سر زمین های این دانشگاه در کرج ادامه دارد. تا جایی که حتی کارکنان این واحد دانشگاهی کتک خوردند!

گفته می شود یکی از نهادهای استان البرز در یک روز کاری وارد این دانشگاه شده و بعد از ضرب و شتم برخی کارکنان، عده ای را با خود به مکان دیگری برده اند. این برای نخستین بار نیست که زمینهای دانشگاه هنر حواشی زیادی به دنبال دارد و در سالهای گذشته هم اتفاقات دیگری برای آنها رخ داده بود.

مقطع کارشناسی فلسفه حذف نمی شود
حجت الاسلام احمد احمدی - دبیر کارگروه فلسفه در شورای تحول علوم انسانی پیشنهاد داده بود رشته فلسفه از مقطع کارشناسی پذیرش نداشته باشد و کارشناسی این رشته حذف شود چرا که این رشته مناسب نخبگان بوده و لازم است در مقطع ارشد دانشجو پذیرش شود.

اما در این هفته دبیر شورای تحول علوم انسانی در نشست خبری اعلام کرد که از این گفته احمدی سوءتفاهم ایجاد شده و قرار نیست این رشته در مقطع کارشناسی حذف شود. وی اعلام کرد مقطع کارشناسی ارشد پیوسته رشته فلسفه به زودی راه اندازی می شود.

شیوه جدید معرفی یک سرپرست جدید دانشگاه
در هفته ای که گذشت، بالاخره تکلیف سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف مشخص شد. فتوحی که پیش از این هم در نظرسنجی استادان دانشگاه صنعتی شریف برای تعیین کرسی ریاست دانشگاه بالاترین رای را داشت، از سوی وزیر علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تایید ریاست معرفی شد.

هر چند در نهایت باید سرپرست جدید به شورا معرفی شود اما پیش از این رسم بر این بود که ابتدا فرد تعیین شده برای سرپرست، حکم سرپرستی از وزیر دریافت می کرد، مدتی را سرپرست می ماند و سپس با نامه وزیر علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می شد.

دفترچه رنگارنگ انتخاب رشته و هزاران تصمیم گیری جدید
هر ساله دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاهها پر از اخبار خوب و بد است. امسال هم برخی از دانشگاههای کشور از وضعیت خوابگاهها گفته و اعلام کرده اند که در پذیرش دانشجوی خوابگاهی محدودیتهایی دارند.

همین امر، کمی انتخاب رشته را برای داوطلبان کنکوری که برخی شان با بومی گزینی موافق نیستند، سخت تر می کند. علاوه بر اختصاص خوابگاه، اجاره بها هم معضل دیگری است که دانشجویان در قبال هزینه پرداخت شده هیچ خدمات قابل قبولی دریافت نمی کنند.

یک قدم تا استیضاح
فرصت یک ماهه فرجی دانا برای قانع کردن استیضاح کنندگان به اتمام رسید و بالاخره نمایندگان نخستین استیضاح وزیر کابینه یازدهم را اعلام وصول کردند. حال فرجی دانا به همراه همکارانش 10 روز فرصت دارند تا خود را برای روز حساس استیضاح آماده کنند.

این روزها اما رسانه های مخالف و موافق استیضاح علیه یا له اقدامات فرجی دانا گزارشها و اخباری منتشر می کنند. حال باید تا ده روز آینده منتظر ماند تا تکلیف وزیر آموزش عالی مشخص شود.

دانشکده خبر به دانشگاه آزاد می رود
در روزی که متعلق به خبرنگاران بود، رئیس دانشگاه آزاد هم مثل تمام مسئولان گذشته و حال آموزش عالی کشورمان وعده ای برای خبرنگاران داشت و آن تاسیس دانشکده خبر در دانشگاه آزاد اسلامی بود. حمید میرزاده در روز خبرنگار به خبرنگاران قول داد دانشکده خبر راه اندازی کند و دستورش را هم برای اول مهر صادر کرد.

روزی که خبرنگاران دانشگاه مهم می شوند
با وجود گذشته یک هفته از روز خبرنگار، اما مسئولان آموزش عالی کشور هنوز هم در وصف خبرنگاران دانشگاه و آموزش عالی سخنانی بر زبان می آورند. به عنوان مثال معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها اعلام کرده که خبرنگاران حوزه دانشگاه، اتاق فکر نهاد هستند یا رئیس دانشگاه آزاد خبرنگار افتخاری شد.

مسئول دیگری اعلام می کند که دوست داشت خبرنگار شود اما نشد. همه اینها یک طرف و انتقادات گاهاً تلخی که برخی مسئولان در روزهای عادی از خبرنگاران و رسانه های شان هم می کنند نیز دیدنی است.
اخبار دانشگاه - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------