زمان ثبت‌نام مراسم اعتکاف دانشجویی



اخبار ,اخبار دانشگاه ,ثبت‌نام در مراسم اعتکاف دانشجویی

 

اخبار دانشگاه - 200 مسجد پذیرای دانشجویان معتکف در سال 93 خواهند بود
آغاز ثبت‌نام در مراسم اعتکاف دانشجویی از فردا

مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز ثبت‌نام در مراسم اعتکاف در دانشگاه‌ها از فردا دوشنبه، اول اردیبهشت ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدطاهری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت‌نام این دوره تا 20 اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: در سال جاری 200 مسجد در دانشگاه‌های کل کشور میزبان دانشجویان ثبت‌نام کننده در مراسم اعتکاف خواهند بود.

وی افزود: مراسم پرفیض اعتکاف که از برکات نظام است، فرصت خوبی را برای توسعه فرهنگ دینی و الهی در دانشگاه‌ها فراهم می‌کند تا مسئولان امر بتوانند نشاط معنوی در دانشگاه‌ها را احیا کنند، چراکه این مراسم می‌تواند موجب مصونیت نسل جوان از آفت‌های موجود شود.

مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ستاد مرکزی اعتکاف را تشکیل داده‌ایم، اظهار کرد: دانشجویان فعال فرهنگی و اعضای تشکل‌ها، هیئات و کانون‌ها برای اجرای این مراسم در دانشگاه‌ها هماهنگ شده‌اند و لوح فشرده‌ای از محتوای مورد نیاز اعتکاف را که شامل 100 کلیپ برای ارسال بلوتوث، پاورپوینت ادعیه و طرح‌هایی برای پوستر و تیزر است را به دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها ارسال کرده‌ایم.

طاهری خاطرنشان کرد: سبد کتابی با محتوا و موضوعات دینی و مذهبی که مختص زمان اعتکاف است را به مساجد دانشگاه‌ها می‌فرستیم تا دانشجویان بتوانند در زمان اعتکاف مطالعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه اعتکاف ویژه اساتید نیز امسال همانند سال‌های گذشته در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود، تصریح کرد: با سخنرانان، خطبا و اساتید صاحب‌نام برای سخنرانی در اعتکاف در مساجد دانشگاه هماهنگی‌های لازم انجام شده است و معاونان فرهنگی دانشجویی در دانشگاه‌ها در این برنامه عظیم فرهنگی و معنوی با ما همکاری خواهند داشت.

مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه 20 بروشور صحیفه با محتوای معنوی تهیه کرده‌ایم که در زمان اعتکاف به مساجد دانشگاه‌ها خواهیم فرستاد، گفت: محور فعالیت‌های قرآنی ما در اعتکاف، حفظ سوره «حجرات» و تدبیر و تدبر در معنای آن خواهد بود.

طاهری خاطرنشان کرد: بنا داریم دانشجویانی که در دانشگاه محل تحصیل‌شان برنامه اعتکاف ندارند را با هماهنگی به دانشگاه‌های نزدیک بفرستیم. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------